Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
7p

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Magasabb fokozatba kapcsolt 2023-ban a tisztán magyar tulajdonban lévő BioTechUSA-cégcsoport. Tavaly csaknem 15 százalékkal, 90,49 milliárd forintra növelte árbevételét, és közel 5 milliárd forintot fordított beruházásokra. Évről évre nő a bevételük, pedig Lévai Bálint vezérigazgató szerint a maratoni futás 42 kilométeréből még csak az 5. kilométernél járnak.

Emelkedő pályán maradt a nehéz gazdasági környezetben is a BioTechUSA-cégcsoport, amely tavaly az egy évvel korábbi rekordév magas bázisához képest is csaknem 15 százalékkal, 90,49 milliárd forintra növelte az árbevételét. Közel 5 milliárd forintot fordított beruházásokra, amelyből többek között több mint 1000 négyzetméter hasznos összterületű, négyszintes, modernebb és kényelmesebb szociális blokk épült Szadán, közel egymilliárd forint értékben üzembe helyezte automata raktárát, 45 új üzletet nyitott Európa-szerte és megvalósult óbudai régi irodaháza teljes felújítása is.

A turbulens környezet ellenére a társaság pénzügyi helyzete tovább javult 2023-ban, miután az EBITDA-mutatója több mint 3,5 százalékkal, 10,47 milliárd forintra nőtt – hangzott el a cég sajtótájékoztatóján.

A BioTechUSA budapesti székhelye
A BioTechUSA budapesti székhelye
Fotó: BioTechUSA

A hazai piacvezető szerep megőrzése mellett exportőrként olyan kulcsfontosságú célországokban növelte a részesedését tavaly, mint Franciaország, Németország vagy Lengyelország. Dinamikusan növekedett a régiós piacokon túl Dél-Európában, így Spanyolországban, Portugáliában és Görögországban is, északon pedig Norvégiában és Izlandon. Európán kívül továbbra is figyelemreméltó az a masszív bővülés, amit például Irakban vagy Vietnámban ért el a vállalat. A fenntartható fejlődés egyik záloga, hogy a fizikai boltokban még nagyobb hangsúlyt kapott a dolgozók képzése, az e-kereskedelemben pedig a saját webshopok mellett egyre meghatározóbb láb az Amazon és a Facebook Marketplace.

Mi a siker kulcsa?

„A siker eléréséhez nincs titkos hozzátevőnk, ha mégis mondanom kellene egyet, akkor az a vállalati kultúránk. A folyamatosan növekvő árbevétel mögött motivált és szakképzett csapatunk áll, akik képesek a közös célokért hatékonyan és profin dolgozni”mondta az eseményen Lévai Bálint vezérigazgató, a BioTechUSA-cégcsoport társtulajdonosa.

Éppen ezért a jó csapat megtartását óriási versenyelőnynek tekinti, és kulcsfontosságúnak tartja, hogy a munkavállalók felé ne támasszanak emberfeletti elvárásokat, mert az teljesítményvesztéssel járna. Kiemelte, hogy emberléptékű elvárás- és jó kompenzációs rendszer kell a fluktuációs számok szinten tartásához - még inkább csökkentéséhez, - amelyhez jelentősen hozzájárul a minőségi és modern munkakörnyezet is.

Lévai Balázs, a BioTechUSA-cégcsoport vezérigazgatója és résztulajdonosa
Lévai Balázs, a BioTechUSA-cégcsoport vezérigazgatója és résztulajdonosa
Fotó: BioTechUSA

Az évek óta kétszámjegyű növekedést elérő vállalat omnichannel üzleti stratégiájával kapcsolatban kiemelte, hogy nagy versenyelőnyt jelent, hogy az összes lehetséges platformon proaktívan jelen vannak, a termékeik pedig elérhetők offline és online, saját, illetve partneri webáruházakban és boltokban, edzőtermekben, szuper-, hipermarketekben és diszkontláncokban, drogériákban, töltőállomásokon, valamint patikákban egyaránt.

A BioTechUSA-cégcsoport számára jelentős fordulópontot jelentett a 2014-es év, ugyanis ekkor került házon belülre a gyártói kompetencia, amivel nemcsak a termékfejlesztés lódult meg, de az ellátási gondok is jelentősen csökkentek.

Ennek a know-how-nak a birtokában a vállalat a keresleti változásokra is hatékonyabban tudott és tud reagálni, amely a kapacitásbővítés mellett egyedi, minőségi termékeket is eredményez.

„Az elmúlt időszak valódi hullámvasút volt. A piac digitális átállása még feljebb kapcsolt a mesterséges intelligencia megjelenésével, és folyamatosan változik az is, hogy miképpen érjük el a fogyasztókat. A Covid, a háború, az infláció, illetve egyéb külső behatások okozta turbulenciák az ellátási láncokat is gátolták, de sikeresen menedzseltük le ezt az időszakot is” – emelte ki a vezérigazgató, aki vásárlási szokások változásáról is beszélt.

Új tapasztalat, hogy 2023-ban a minimálisan kevesebb fogyasztó magasabb árbevételt termelt, mégpedig főleg a prémium kategóriában, a minőség iránt ugyanis továbbra is töretlen a kereslet.

A vállalatcsoport legkeresettebb termékei a fehérjeporok, a sporttal kapcsolatos étrendkiegészítők, a kollagén típusú és ízületvédő termékekés a vitaminok, ezek közül is főleg a nőknek és férfiaknak készült multivitaminok.

„Be kellett állnunk egy új valóságra, még ha a jövőre úgy is kell lőnünk, mint egy mozgó célpontra" - emelte ki Lévai Bálint.

Hozzátette: több, mint 100 országban vannak már jelen 307 üzlettel és 4500 b2b partnerrel, ezért folyamatosan követniük kell az eltérő jogszabályváltozásokat is. Ez a nehézség azonban egyben előny is, mert a cég egyre több információhoz jut, amelyet később előnyére tud fordítani és a trendek előtt tud járni.

A jövővel kapcsolatban a vezérigazgató beszélt arról is, hogy a tervek szerint 2024-ben tovább folytatódnak az innovációt célzó intézkedések.

Nagyon kelendőek a sporttal kapcsolatos étrendkiegészítők
Nagyon kelendőek a sporttal kapcsolatos étrendkiegészítők
Fotó: BioTechUSA

„A beruházási intenzitásunk is nagy, de az 5 milliárd forint háromszorosát fektetjük piacszerzésbe is. Ez megterheli a büdzsét, és okosnak kell lennünk, nehogy túllépjük a saját lehetőségeinket. Egy pókeres hasonlattal élve: amit nem akarsz elveszíteni, azt ne tedd ki az asztalra” – érzékeltette cégvezetői hitvallását a cégcsoport első embere.

A terveik között szerepel, hogy az európai térségben tovább erősödjenek, és a partnerkapcsolatokat tovább bővítsék. A belföldi piacvezető szerep mellett kiemelten fontosnak tartja, hogy az új, még kezdeti stádiumban lévő fogyasztói trendekre is reagáljanak, mert sokszor a legkisebb tényezők idéznek elő jelentős piaci változásokat. Éppen ezért 50 boltnyitás és egy évi több mint 50 millió prémium fehérjeszelet előállítására alkalmas gyártósor kialakítása is folyamatban van a szadai gyártó- és logisztikai komplexumban.

„Hullámhegyek és völgyek eddig is voltak, ezután is lesznek, de mi a nehezített pályán is meneteltünk tovább, ezért úgy gondolom, hogy ha a BioTechUSA-cégcsoport útja egy maratoni futás, akkor a 42 kilométerből jelenleg az 5. kilométernél tartunk. Hiszünk abban, hogy az árbevétel szempontjából a jelenlegi tízszerese még bennünk van” – vázolta fel a további célokat.

A BioTechUSA-cégcsoport számokban:

  • Öt márka egy cégcsoportban (BioTechUSA, Scitec Nutrition, Builder, ShakerStore, VitaminShop)
  • Folyamatos kétszámjegyű bővülés
  • 1800 munkavállaló (átlagéletkor 34 év)
  • Export-import aránya: 80-20 százalék
  • Évi 20 ezer tonna por, 20 millió szelet, 1 milliárd kapszula és tabletta
  • Évi 200 ezernél több teszt, évi 200 új termék, naponta átlagosan közel 1000 vizsgálat a 40 fős minőségirányítási és 39 fős termékfejlesztési csapattal
  • Milliókat motiválnak az életmódváltásra 260 sportolóval és márkanagykövettel, 58 Facebook-oldallal, 31 Instagram-oldallal, 4 TikTok fiókkal, 15 Youtube-csatornával, azon 169 millió megtekintéssel, 69 millió weblaplátogatóval, több, mint 70 millió követővel
  • Közel 44 000 négyzetmétere hasznos alapterületen, 24 000 raklap tárolási kapacitással Szadán és Dunakeszik található a saját tulajdonú gyártó és logisztikai központ
  • Nem csökkentették, hanem növelték a jótékonysági költségeiket: 355 millió forint támogatással, 83 ezer doboz termékadomány és 144 támogatott szervezet
A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Ilyen még nem volt: az M1-es bővítés kulisszatitkai – Klasszis Podcast
Imre Lőrinc – Izsó Márton | 2025. szeptember 14. 14:11
Olyan hosszú és komplex autópálya-fejlesztés még nem történt Magyarországon, mint amilyen most zajlik az M1-esen – mondta a Klasszis Podcastban a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója. Szimicsku László a munkálatok és az autósokat érintő korlátozások mellett arról is beszélt, hogy a koncessziós társaság milyen bevételekből gazdálkodik, és mi történne vele egy esetleges kormányváltás esetén.
Vállalat 10 százalék alá vitte a kamatot a Provident, és a KHR sem feltétlenül akadály
Hargitai-Szabó Kata | 2025. szeptember 13. 14:37
A legkedvezőbb személyi kölcsönök eddig a magasabb jövedelmű és hibátlan pénzügyi múlttal rendelkező ügyfelek kiváltságai voltak. A 10 százalék alatti kamat eléréséhez jellemzően többmilliós hitelösszeg és szigorú feltételek teljesítése volt szükséges. A Provident legújabb ajánlata azonban felbolygathatja a hazai hitelpiac megszokott rendjét.
Vállalat Negyedével növelné árbevételét a BÉT-en jegyzett magyar kibervédelmi cég
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 19:22
Az első félévben 542,2 millió forintos nettó árbevételt ért el a a BÉT Xtend piacán jegyzett kibervédelmi cég, a ViVeTech Nyrt. A 2025-ös pénzügyi év egészét tekintve 20-25 százalékos árbevétel-növekedésre számít.
Vállalat Bajban a Sotheby's
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 08:06
Duplázódott a veszteség a híres aukciós háznál.
Vállalat Egyetlen éjszaka alatt zsebelte be az éves magyar GDP közel felét Larry Ellison
Vámosi Ágoston | 2025. szeptember 11. 17:51
Huszonöt év különbséggel kétszer is a világ leggazdagabb embere lett az Oracle társalapítója, Larry Ellison. Akkor Bill Gates, most Elon Musk a rivális, utóbbival sokkal jobb viszonyt ápol. Az AI-cégek igénye egyre nagyobb az Oracle-höz hasonló felhőalapú szolgáltatásokra, ezért a cég többszörösére növelheti a profitját a következő öt évben.
Vállalat Reagált a Roszatom az Európai Bíróság döntésére
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 11. 17:15
Az orosz fővállalkozó is megszólalt a paksi atomerőmű bővítési projektjének már folyó munkáival kapcsolatban.
Vállalat A 4iG alapítványa 200 ingyen laptopot kínál az iskoláknak
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 11. 16:01
A 4iG Alapítvány Digitális Esély Programja a közoktatásban résztvevő gyerekek és pedagógusok digitális kompetenciáinak fejlesztését célozza, amelyre 2025. szeptember 30-ig várják a pályázatokat. 
Vállalat Szijjártó Péter elárulta, mit jelent a paksi beruházásnak az Európai Bíróság döntése
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 11. 13:13
Az Európai Bíróság ítéletére válaszolt.
Vállalat Paks II.: megsemmisítik az Európai Bizottság állami támogatásra adott jóváhagyását
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 11. 10:29
Megsemmisítették a bizottsági jóváhagyást. 
Vállalat Biztonságos megtakarítás minden életszakaszra – A Magyar Államkincstár Életútprogramja
PR | 2025. szeptember 10. 16:16
A pénzügyi biztonság megteremtése tudatos, hosszú távú tervezés eredménye. Minél korábban kezdünk el félretenni – akár gyermekünk születésétől kezdve –, annál nagyobb eséllyel biztosíthatjuk a tanulmányok, a családalapítás vagy a nyugodt nyugdíjas évek anyagi hátterét. A Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) Megtakarítási Életútprogramja ehhez kínál életszakaszokra szabott, állampapír-alapú megtakarítási rendszert, amely a születéstől egészen az időskorig végigkíséri az ügyfeleket – állami garanciával és a kamatokon felül akár évi több tízezer forintos állami támogatással. A program célja, hogy az öngondoskodás és a portfóliószemléletű megtakarítás ösztönzésével támogassa a tudatos pénzügyi jövőtervezést.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG