A dízelbotrány miatt felülvizsgálják az összes tervezett beruházást a német Volkswagen (VW) konszernnél, és tovább szigorítják a már korábban elindított költségcsökkentési programot - mondta a társaság vezérigazgatója.
Fájni fog
Matthias Müller a több mint 20 ezer dolgozó részvételével tartott gyűlésen elmondta, hogy a nem létfontosságú beruházásokat mind törlik vagy elhalasztják, és a botrány miatt kialakult új helyzethez igazítják az előző vezérigazgató, Martin Winterkorn idején elindított hatékonyságnövelő, költségcsökkentő programot.
Az átalakítás "nem lesz fájdalommentes", de a társaság mindent megtesz azért, hogy a VW a jövőben is a "jó és biztos" munkahelyek vállalata legyen - mondta Matthias Müller a VW közleménye szerint a nyilvánosság kizárásával tartott gyűlésen.
Mit bukunk mi?
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter még a nyáron tárgyalt Rupert Stadlerrel, az Audi elnökével Ingolstadtban. A megbeszélésről nem sok minden derült ki, a miniszter csak annyit közölt: a győri Audi-üzemben fejlesztés indul, amely a károsanyag-kibocsátás csökkentését célozza és a napenergia hasznosítására épül.
Folyamatban voltak tárgyalások a gyár termelési kapacitásának bővítéséről is. "Erről remélhetőleg már az idén ősszel lesznek jó híreink" - mondta nyáron Szijjártó Péter. Mégsem jöttek jó hírek.