A sales house-ok csomagban értékesítik a reklámfelületeket és -időt, jó alkupozíciójuk van a hirdetők felé.Többféle csatornát, rádióadót, újságot, magazint, illetve portálokat képviselnek, több millió nézőt vagy hallgatót tudnak felmutatni.
A napilap úgy tudja, a törvénytervezet megtiltaná, hogy egy médiavállalat tulajdonosa sales house-t is működtessen, azaz sem közvetlenül, sem kapcsolt vállalkozásokon keresztül nem lehetne érdekelt a reklámból származó bevételeket hozó kereskedőházakban.
Nyertesek és vesztesek
A lap cikke megjegyzi, a törvény a legtöbb kellemetlenséget az RTL-csoportnak okozná: a tévétársaság 1998 óta birtokolja az R-Time nevű sales house-t, amely a médiacég nyolc csatornáját értékesíti csomagban.
A tervezet nyertese pedig az R-Time vetélytársa, az Atmedia nevű sales house lenne, amely tavaly vette át a TV2-csoport és a közmédia reklámidejének értékesítését.
A Népszabadság úgy tudja, a tervezet a teljes médiaszektorra vonatkozna. Így érintené Simicska Lajost is. Simicska Class FM-jének reklámidejét szintén egy sales house, a SonitusMedia értékesíti. A társaságnak a Megapolis Zrt. a tulajdonosa, amely közvetve érdekelt a Class FM-ben, így a törvény tiltólistára tenné.
Matolcsy György unokatestvérének, Szemerey Tamásnak az érdekeltségébe került Origo megúszhatja a szigorítást, mert a portál nem működtet cégjogilag is önálló kereskedőházat.