BUX
36 302.78
+0.97%
+350.00
OTP
10 880.00
+4.31%
+450.00
MOL
1 810.00
-1.63%
-30.00
RICHTER
7 030.00
-1.68%
-120.00
MTELEKOM
387.00
+1.84%
+7.00
 
TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST! TÁMOGASSON MINKET!
2020. július 16. 06:52

Határozatban áll ki a kormány a Hungaroring 1,6 milliárdos felújítása, év 14 milliárdos jogdíja mellett, valamint Palkovics miniszternek kiadja, hogy évi 3,3 milliárdért hozza Hajdúnánás mellé a MotoGP versenysorozatot is. A magyar feltalálók segítésére hivatott céget átalakítják Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökséggé.

2027-ig biztosan rendeznénk Forma-1-et - évi 14 milliárd forintról indulunk

Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója egy hete közölte az MTI beszámolója szerint: nagyjából szeptember környékén elindulhat a mogyoródi Forma-1-es pálya főépületének átépítésére, vagy újjáépítésére vonatkozó tervezési folyamat. "A héten megtörtént az áttörés, a mai, vagy a holnapi Magyar Közlönyben megjelenik az a kormányhatározat, amely egyrészt tartalmazza, hogy 2027-ig érvényes a szerződésünk és erre kormánygarancia van, valamint azt, hogy elkezdődhet a tervezési folyamat" - nyilatkozott Gyulay Zsolt. Jelezte, a tavaly kapott jelentés szerint a Hungaroring főépülete, a boxok és a versenyirányítási központ állapota már nem felel meg a nemzetközi elvárásoknak.

A sportvezető által emlegetett közlöny végül szerda éjjel jelent meg. A 171-es sorszámot viselő Magyar Közlönyben szereplő kormányhatározat rendelkezik arról, hogy a kormány egyetért azzal, hogy a főépület felújítása történjen meg 1,6 milliárd forintból; ennek fedezeteként egy 2017-ben adott 5 milliárd forintos tőkejuttatást jelöl meg a kormányhatározat.

Az első három helyezettnek járó trófeák a Forma-1-es Magyar Nagydíj első napján a mogyoródi Hungaroringen 2019-ben. MTI/Balogh Zoltán Az első három helyezettnek járó trófeák a Forma-1-es Magyar Nagydíj első napján a mogyoródi Hungaroringen 2019-ben. MTI/Balogh Zoltán

A határozatban van egyfajta szándéknyilatkozat is a kormány részéről: egyetértenek azzal, hogy a Magyar Nagydíj 2021–2027 között megrendezésre kerüljön azzal, hogy

a  2021-ben kifizetendő jogdíj összege 45 035 552,63 dollár (jelenlegi árfolyamon hajszál híján 14 milliárd forint), az ezt követő években kifizetendő éves jogdíj összege pedig az előző éves jogdíj összegének 4 százalékkal növelt összege.

Soknak tűnik a 14 milliárd? Rosszabb is lehetett volna

A kormány a friss határozat szerint visszavonja az 1865/2015. (XII. 2.) Korm. határozatot - ez a 2017-2026 közötti kötelezettségvállalásunkat tartalmazta. Ebben még az állt: a 2017-ben kifizetendő jogdíj összege 37 407 118,88 USD, az ezt követő években kifizetendő éves jogdíj összege pedig az előző éves jogdíj összegének 5 százalékkal növelt összege. 

Ez alapján számítva 2021-ben 45,4 millió dollárnak kellett volna lennie a 2021-es jogdíjnak - ennél pár százezer dollárral olcsóbban megússzák az adófizetők a száguldó cirkuszt, ráadásul az új határozatban évi 5 helyett csak évi 4 százalékos emelést tartalmaz a határozat.

Lesz MotoGP is, évi 3,3 milliárdért

A kormány egy másik határozatban egyetért azzal, hogy a  MotoGP futam magyarországi megrendezésére Hajdúnánás külterületén kialakítandó pályahelyszínen, versenypálya kialakításával kerüljön sor. Ezért megalapítják a Kelet-Magyarországi Versenypálya Kft-t 3 millió forint jegyzett tőkével és 100 millió forint tőketartalékkal. 

A MotoGP versenysorozat jogait a Dorna Sports S.L. birtokolja, velük Palkovics László innovációs és technológiai miniszternek kell leszerződnie 2023-tól a magyar futam megrendezésére. Ennek díja 2023-ban 9,45 millió euró (mintegy 3,3 milliárd forint), ami a következő években évi 5 százalékkal emelkedik.

Tiba István (b) és Kósa Lajos (b3), a térség fideszes országgyűlési képviselői, Szólláth Tibor (Fidesz-KDNP ) polgármester (b2), Hermann Henrik, a Magyar Motorsport Szövetség elnöke (b4), Talmácsi Gábor világbajnok gyorsasági motorversenyző (b5) és Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a MotoGP Magyarországgal kapcsolatos projektjének sajtótájékoztatóján Hajdúnánáson 2020. június 20-án. A magyar kormány korszerű, multifunkciós, gazdaságosan üzemeltethető versenypályát épít Hajdúnánás külterületén, amely alkalmas lesz egyebek mellett a Forma-1 motoros megfelelője, a világ első számú gyorsaságimotoros versenysorozata, a MotoGP futamainak befogadására is. A beruházás, amely a pályaépítés mellett kiterjed a kiszolgáló létesítmények, tréningközpont, konferenciaközpont, szálloda építésére is, 65 milliárd forintba kerül. A MotoGP jogtulajdonosával, a Dorna Sports-cal kötött megállapodás nyolc évre szól, az első versenyt 2023-ban rendezik meg. MTI/Czeglédi Zsolt Tiba István (b) és Kósa Lajos (b3), a térség fideszes országgyűlési képviselői, Szólláth Tibor (Fidesz-KDNP ) polgármester (b2), Hermann Henrik, a Magyar Motorsport Szövetség elnöke (b4), Talmácsi Gábor világbajnok gyorsasági motorversenyző (b5) és Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a MotoGP Magyarországgal kapcsolatos projektjének sajtótájékoztatóján Hajdúnánáson 2020. június 20-án. A magyar kormány korszerű, multifunkciós, gazdaságosan üzemeltethető versenypályát épít Hajdúnánás külterületén, amely alkalmas lesz egyebek mellett a Forma-1 motoros megfelelője, a világ első számú gyorsaságimotoros versenysorozata, a MotoGP futamainak befogadására is. A beruházás, amely a pályaépítés mellett kiterjed a kiszolgáló létesítmények, tréningközpont, konferenciaközpont, szálloda építésére is, 65 milliárd forintba kerül. A MotoGP jogtulajdonosával, a Dorna Sports-cal kötött megállapodás nyolc évre szól, az első versenyt 2023-ban rendezik meg. MTI/Czeglédi Zsolt

(2019-ben a miniszter egyébként még azt jelentette be: Magyarország 2022-től rendezhet MotoGP futamot, mostanra a projekt egy évet csúszott.)

A magyar feltalálók támogatása helyett létrehoznak egy ügynökséget is

Egy harmadik kormányhatározatban rendelkeznek a a HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség létrehozásáról. Az állami tulajdonú zrt-re

"a debreceni autóipari központ, illetve környezete gazdasági, oktatási és kulturális fenntartható fejlődéséért, valamint az  autó-motorsport fejlesztéséért és a  közlekedésbiztonság kiemelt kezeléséért felelős kormánybiztos feladatainak megvalósítására, valamint az  autó-motorsporttal kapcsolatos célkitűzések végrehajtására"

van szükség.

Ehhez a meglévő Valor Hungariae nevű céget alakítják át - ez az innovációt, a magyar feltalálókat támogatni hivatott cég, melynek honlapja szerint ezek (voltak) a céljai: "Minél több MAGYAR ÖTLETBŐL legyen értékesíthető termék! Egyetlen magyar találmány se vesszen el! Ne kerüljön magyar találmány külföldi eladásra az inkubáció korai  szakaszában!" 

A társaságot most átnevezik, és összesen 105 millió forint értékű tőkeemelést hajtanak benne végre.

Az Ön bizalma a mi tőkénk

A Privátbankár HITELES, MEGBÍZHATÓ és EGYEDI információkat kínál, most, a válság alatt és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes, világos és érthető elemzéseket, amelyek segítenek a gazdasági, befektetési döntések meghozatalában.


Vállalat Égető szüksége van az egészségügynek a mesterséges intelligenciára: a magyar fejlesztésekben nagy a potenciál
Privátbankár.hu | 2020. augusztus 10. 13:34
Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) szerint az emberiség élethossznövekedése miatt 2030-ra akár 40 millió új egészségügyi munkahelyre is szükség lehet, addigra azonban 9,9 millió orvos, ápoló és szülésznő fog hiányozni a szakmából. Az EIT Health és a McKinsey&Company tanulmánya szerint a mesterséges intelligencia (AI) forradalmasíthatja az egészségügyi ellátást, segítségével jobb és hatékonyabb ápolási eredmények érhetőek el és javulhat a betegek tapasztalata az egészségügyi rendszerekkel kapcsolatban is. A magyar startupok ígéretesnek tűnnek ebben a szegmensben.
Vállalat Mészáros Lőrincék kiszálltak az üzletből, amit most jóváhagyott a GVH
Baka F. Zoltán | 2020. augusztus 10. 12:15
Az Audax megveheti az EKER-t.
Vállalat A döccenő után: mi lesz az autóipar sorsa?
Privátbankár.hu | 2020. augusztus 8. 16:29
A magyar járműgyártás az utóbbi években komoly sikertörténet volt. A járvány miatt viszont előbb a gyártósorok álltak le, majd a vevők is eltűntek, így az értékesítés is lenullázódott. Rövid távon ez óriási problémákat okoz, a helyzet viszont talán nem olyan tragikus, mint amilyennek tűnik.
Vállalat Trump már rendeletben szorongatja a TikTokot
MTI | 2020. augusztus 7. 09:31
Megtiltott minden a céggel kapcsolatos ügyletet. A korlátozás szeptember 20-án lép életbe.
Vállalat Nevet vált a Kika, de az Ikea marad a piac királya
Privátbankár.hu | 2020. augusztus 6. 18:28
Bár a Gazdasági Versenyhivatal már tavaly jóváhagyta a Kika lakberendezési lánc felvásárlását, az új tulajdonos csak most lépett a tettek mezejére. Csütörtökön bejelentették, megkezdődött a hat hazai Kika bútoráruház átalakítása, ősztől már XXXLutz néven várják a vásárlókat.
Vállalat Ezt tette a Magyar Telekom számaival a koronavírus
MTI | 2020. augusztus 6. 08:40
Ötödével csökkent a cég adózott nyeresége a második negyedévben.
Vállalat 12,5 milliárdért adta el az állam és a MÁV a Dunakeszi Járműjavítót
Privátbankár.hu | 2020. augusztus 6. 08:20
A vevő a TMH Hungary Invest Zrt., melynek résztulajdonosa a botrányosan sikerült budapesti metrófelújításról is ismert orosz Transzmasholding.
Vállalat Tesco: alaptalanok a leépítésről szóló spekulációk
MTI | 2020. augusztus 6. 07:28
Az áruházlánc reagált a Magyar Nemzet értesülésére. Közlésük szerint erős a magyar pozíció, és jók a kilátások.
Vállalat Már 1000 cég mondott nemet a Facebooknak
Király Béla | 2020. augusztus 5. 19:14
Lélektani határhoz érkezett a Facebook hirdetéseket bojkottáló vállalatok száma. A közösségi média egyelőre mégsem tesz hathatós lépéseket.
Vállalat Tatabányán Mészárosék jelentik a spórolós megoldást
Tiszai Balázs | 2020. augusztus 5. 18:01
Földet kell hordani az épülő multifunkciós csarnoknál, a Fejér-B.Á.L. Zrt. ajánlata volt a legkedvezőbb a feladatra.
hírlevél