Kép forrása: prezi.com |
2016-ban pedig a marketing és értékesítési területen dolgozó üzleti felhasználók állnak majd a cég stratégiájának fókuszában - mondta Árvai Péter, a magyar startup társalapító-vezérigazgatója az MTI-nek adott év végi interjújában. Árvai Péter kiemelte, hogy a csaknem 65 millió felhasználó a világ legnagyobb nyilvános prezentációs adatbázisát, több mint 200 millió nyilvánosan elérhető prezit hozott létre mostanra. A közösség által készített preziket összesen több mint egymilliárdszor nézték meg. A Prezinek havonta 1,1 millió új felhasználója van.
A Prezi tavaly novemberben kapott 57 millió dollárnyi befeketést a Spectrum Equitytől, valamint a cég korábbi befektetőjétől, az Accel Partnerstől. |
Árvai Péter elmondta, hogy 2015-ben gyorsan nőtt üzleti felhasználóik száma, ezen belül pedig elsősorban a marketing és értékesítési területen bővült a Prezit használók köre.
Ők használják ugyanis a legtöbbet a Prezi úgynevezett párbeszéd alapú prezentációját: ilyenkor az előadónak nem kell az egész előadáson végiglapoznia, hanem rögtön egy-egy kívánt diára ugorhat.
Kiemelte, hogy az ő igényeik kiszolgálására számos új sablont is létrehoztak; ez is része annak a stratégiának, hogy a Prezi csapatalapú és mobil megoldásokkal igyekszik segíteni a felhasználóit. A Prezi idén mintegy 40 fővel növelte munkavállalói létszámát, így a budapesti irodában jelenleg 180-an, a San Francisco-iban pedig 50-en dolgoznak, s ezzel egyelőre elérték az optimális létszámot - fejtette ki a vezérigazgató.
Minden platformon
Az idei év egyik legfontosabb eseménye volt a Prezi életében, hogy a szoftvert Androidos eszközökre is kifejlesztették, ezzel jelentősen nőtt a mobil megtekintések száma mind az egyéni, mind a céges előfizetők között. Az Androidos fejlesztés során számos felhasználói visszajelzést beépítettek, és visszacsatornáztak a már korábban megjelent, iOS-en futó szoftverbe, ennek köszönhetően felhasználóbarátabbá vált a Prezi.
Mint kifejtette, ezzel teljesült az a kezdeti céljuk, hogy a Prezi azonos felhasználói élményt nyújtson minden platformon. Mostantól arra törekednek, hogy a Prezit még könnyebb legyen használni, és lépést tartsanak a folyamatosan megjelenő újdonságokkal, eszközökkel, hogy képesek legyenek ezekre is azonnal reagálni.
Ez lehet az irány
A 2016-os tervekről a vezérigazgató elmondta, hogy egyre több cég, a munkahelyeken pedig egyre több csapat használja a Prezit, ami egyre széleskörűbb igényeket támaszt a Prezi felé is; ezeknek a kihívásoknak úgy szeretnének megfelelni, hogy a technológia eltűnjön, és minél zökkenőmentesebb, emberközpontúbb legyen az üzleti kommunikáció.