Forrás: MÁV Start |
A berendezés, amely 400 millió forintba került, naponta akár 70-80 kocsit is képes megtisztítani kívülről. A művelet járművenként két-három percig tart, a korábbi kézi tisztítás viszont másfél órát vett igénybe a MÁV közleménye szerint.
A berendezést - a kefesorral és a hozzátartozó infrastruktúrával együtt - egy nyolcvan méter hosszú épületben alakították ki. A járművek tisztítását a külső hőmérséklet mínusz öt Celsius-fokig nem befolyásolja. A mosócsarnok környezetbarát: a tisztítás során keletkező szennyvíz műanyag gyűjtőtálcába kerül, onnan pedig ülepítőkön keresztül jut a szennyvízkezelőbe. A berendezés víztisztítási hatékonysága 84 százalékos, azaz a járműtisztítás csupán 16 százalékban igényel vízhálózatból nyert tiszta vizet.
Az összes mosó üzemel
A MÁV Start már valamennyi gépi kocsimosó berendezését üzembe helyezte a téli leállás után, így Budapesten, a Keleti pályaudvaron, valamint Debrecenben, Miskolcon, Nyíregyházán, Szentesen és Szombathelyen is. A budapesti, Istvántelken lévő zártrendszerű kocsimosót pedig egész évben használják.
Ön szerint meglátszik ez a vonatokon?
Forrás: MÁV Start |