Nagy ívű feladatra vállalkozott hazánk egyik vezető Big Four pénzügyi tanácsadója. A KPMG Tanácsadó Kft. egy alapos elemzésben tekintette át a SPAR Magyarország elmúlt három évtizedes tevékenységét és eredményeit.
A vállalat az elmúlt harminc év során a magyar gazdaság fontos szereplőjévé és alakítójává vált. Az elemzésszámításai szerint 400 milliárd forintnál is nagyobb az az összeg, amellyel az évek során az ország fejlődéséhez hozzájárult, és több mint egymilliárdos végösszegű az a részvétel, amellyel a különféle társadalmi, környezetvédelmi, sporttal, oktatással és kultúrával kapcsolatos ügyeket segített a SPAR.
A SPAR Magyarország 1990-ben kezdte meg működését, az első szupermarket áruházat 1991-ben nyitották meg Tatán, azóta az üzlethálózat 588 tagúra bővült, köszönhetően az évek alatt végrehajtott 647 milliárd forintnyi beruházásnak. Az áruházlánc évről évre növekedett Magyarországon és lett ezáltal a hazai kiskereskedelem meghatározó szereplője. Az SPAR Magyarország tavaly már összesen 381 saját üzemeltetésű szuper- és hipermarket áruházzal rendelkezett, és persze a fejlődés fontos lépései voltak a népszerű franchise egységek nyitásai is.
A vállalat következetesen kiáll a magyar gazdaság és a magyar termelők mellett. A SPAR beszállítói közül a hazaiak aránya az utóbbi tíz évben 85% és 90% között mozgott, a 2020-as beszerzések értékének 89%-a származott itthoni partnertől. Az áruházlánc több termékcsoport esetében pedig kizárólag az országban előállított árukat forgalmaz.
Napról napra többen vásárolnak be az áruházlánc online shopján. A SPAR online shop előnyeit jelenleg már Budapesten és közel ötven környező településen, illetve Tatabányán, Kecskeméten, Zalaegerszegen és szűkebb vonzáskörzeteikben, valamint a Velencei-tó vidékének kilenc, turisztikailag frekventált településén élvezhetik a vásárlók.
A nagy volumenű frisshús- és húskészítmény-értékesítés alapozta meg a saját tulajdonú Regnum húsüzem létesítését 2004-ben. Az egyre növekvő keresletet látva a vállalat 2020-ban Perbálon bővítette a gyártási kapacitását. A húsüzemek 2020-ban 368 főnek adtak munkát. 2018-ban indult termékfejlesztései között kiemelt helyett kapott a kényelmi termékek bővítése. Ennek támogatására hozta létre a vállalat a SPAR enjoy. convenience üzemet Üllőn.
A vállalat 1997-ben kezdett saját cégnévvel ellátott termékeket bevezetni a piacon, azóta pedig folyamatosan fejleszti a kínálatot, mára 31-féle saját termékcsaláddal várja a vásárlókat. Az áruházlánc 3 600-nál is több saját márkás árut forgalmaz, amelynek fele élelmiszer. A SPAR kiemelten kezeli a vásárlói élmény maximalizálásával kapcsolatos fejlesztéseit, szerethető és praktikus újításokat kínál a vevőközönségnek, amelyektől élménnyé válik a bevásárlás hétköznapi tevékenysége.
(x)