4p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mást és másként vásárlunk a járvány idején a boltokban. Félértékelődött annak fontossága, mit teszünk a kosarunkba, ugyanis a hazai gyártók számára a fogyasztók vásárlásai jelentik a járvány legjobb ellenszerét – derült ki a #veddahazait akció 2021-es folytatásáról tartott sajtótájékoztatón. 
 

A koronavírus-járvány megmutatta, hogy az élet minden területén fontos az összefogás, ennek bizonyítéka a „Vedd a hazait! Védd a hazait! akció sikere. A pandémia magyarországi megjelenése után a Magyar Termék Nonprofit Kft. által szinte azonnal elindított mozgalom nagyon sok támogatóra talált a gyártók, kereskedők és fogyasztók körében is, ennek köszönhetően korábban sohasem tapasztalt összefogásból valósulhatott meg a #veddaahazait kampánya. A járvány ugyan még itt van velünk, de szerencsére a gyártó cégek összefogásának ereje sem csökkent, így mostantól újabb tévékampánnyal népszerűsíthetjük, hogy „Vedd a hazait! Védd a hazait!” – mondta Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője a kampány folytatásáról és a hazai élelmiszerfogyasztás járvány alatti alakulásáról tartott sajtótájékoztatón. 

Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója szerint az elhúzódó járvány hatása jól látszik az élelmiszerboltok forgalmában is. Mivel a vendéglátóhelyek többsége zárva tart, az embereknek másként kell megoldani az étkezésüket. Tartósan nőtt a főzéshez szükséges termékek, valamint az otthoni és munkahelyi kisétkezésekhez vásárolt áruk bolti forgalma. Ez érezhető a SPAR bicskei üzemében gyártott és áruházaiban forgalmazott Regnum frisshús termékek növekvő népszerűségében is. Ezért is tartotta fontosnak a SPAR, hogy a Regnum termékek hazai eredetét az ezt igazoló védjegyekkel is igazolják, hiszen amíg egy vendéglőben például többnyire nem tudja a vendég, hogy honnan származik a tányérjára kerül hús, addig a saját főzése előtt erről a vásárlásnál megbizonyosodhat a fogyasztó. 

Szappanos Péter, a Pápai Hús Kft. ügyvezetője szerint az elmúlt egy év bizonyította, hogy a Magyarországon működő élelmiszercégekre számíthatnak a vásárlók. Ezért is fontos az, hogy a boltokat világjárvány idején is biztonsággal ellátó hazai gyártókat és a mögöttük álló alapanyag-termelőket folyamatosan támogassák vásárlásaikkal a fogyasztók. Szappanos Péter kiemelte, hogy az ellátásbiztonság elsődlegessége mellett a húsipari cégeknek még ilyen körülmények között sem szabad elfeledkezni a folyamatos fejlesztésekről. A fogyasztói elvárások ugyanis jólláthatóan változnak az egész világon, és erre gyorsan és bátran kell reagálnia a húsiparnak is. A vásárlói igények kiszolgálása érdekében a Pápai Hús kétmilliárd forintból fejlesztette a gépparkját. Ezen felül 2020-ban lépett piacra Pápai Ízek márkájú vegán burger pogácsájával és szendvics feltétjével. A termékcsaládot az idén vegán virslivel és pástétomokkal bővíti.

Szappanos Péter, a Pápai Hús Kft. ügyvezetője
Szappanos Péter, a Pápai Hús Kft. ügyvezetője


Tamáskovitsné Gila Éva, a Gyulahús Kft. marketing menedzsere elmondta, hogy a járvány csaknem egy évének hatása kimutatható a húsáruk fogyasztásának változásában. Egyértelmű tendencia például a szeletelt termékek népszerűségének növekedése. Ezt látva a Gyulahús tavaly már végre is hajtott egy olyan beruházást, amivel ezt a kapacitását növelte. A járvány gazdasági és életmódbeli hatásainak tudható be az is, hogy az ismert, megbízható márkák magasabb minőségű termékei, valamint az olcsó húsáruk forgalma nőtt, szemben a kettő között lévő termékekkel. A Gyulahús szakembere szerint a pandémia rámutatott arra is, hogy a termékek mögött emberek állnak, akikben bízhatnak a vásárlók, hiszen a magyar cégek működése számukra jobban tetten érhető, nyomon követhető az alapanyagtól a készáruig. A járvány kitörése óta ezt a gyártási biztonságot, átláthatóságot igyekszik még hangsúlyosabban megmutatni a Gyulahús a vásárlóknak.

Gila Éva, a Gyulahús Kft. marketing menedzsere
Gila Éva, a Gyulahús Kft. marketing menedzsere


Zab Gábor, a KOMETA 99 Zrt. belföldi készítmény-értékesítési igazgatója kiemelte, hogy a KOMETA számára járványhelyzetben is kiemelten fontos a korszerű táplálkozás és a környezettudatosság. A beruházások és termékinnovációk irányát is ez jelöli ki. Terveik szerint a korábbi évek növekedési ütemét fenntartva néhány éven belül megkétszerezik termelési kapacitásukat, és 400-500 új munkahelyet teremtenek Kaposváron. Kiemelt figyelmet fordítanak az egészséges életmód elősegítésére, amelynek szerves része a tudatos táplálkozás mellett a sportos életmód népszerűsítése is Magyarországon.

Zab Gábor, a KOMETA 99 Zrt. belföldi készítmény-értékesítési igazgatója
Zab Gábor, a KOMETA 99 Zrt. belföldi készítmény-értékesítési igazgatója


A „Vedd a hazait! Védd a hazait!” 2021-es tévékampányában résztvevő cégek: 
Abonett Kft., Alföldi Tej Kft., Detki Keksz Kft., Gyulahús Kft., KOMETA 99 Zrt., Pápai Hús Kft., Soós Tészta Kft., SPAR Magyarország Kft., Szarvasi Mozarella Kft.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Ez vár ránk is? Elérhetetlenné válnak a legnépszerűbb pornóoldalak egy EU-s országban
Privátbankár.hu | 2025. június 4. 15:40
Felfüggesztik több pornóoldal elérését Franciaországban az új életkor-ellenőrzési törvény elleni tiltakozásul. A weboldalak tulajdonosa, az Aylo nem ért egyet azzal, hogy a weboldal látogatóinak hitelkártyával vagy személyi igazolvánnyal kell igazolniuk életkorukat.
Vállalat Technológiai együttműködésről egyeztetett a 4iG elnöke Azerbajdzsánban
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 19:16
A 4iG elnöke, Jászai Gellért kétnapos látogatásán azeri kormányzati és üzleti szereplőkkel egyeztetett technológiai projektekről.
Vállalat Gigaleépítés után négynapos munkahetet vezetnek be a Volkswagennél
Herman Bernadett | 2025. június 3. 17:30
A 35 ezer fős leépítésből 20 ezer már megtörtént, most azt tervezi a német autógyártó, hogy 2027-től átáll a négynapos munkahétre a wolfsburgi üzemében.  
Vállalat Padlót fogott a Tesla Európában – egy, csak egy ország van talpon a vidéken
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 13:16
Se a főnök, se az autók nem tetszenek az európai vevőknek. De van egy kivétel.
Vállalat Nagyot húzott az AutoWallis, a fél régióban teríthetik a kínai márkát
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 11:41
Az év végén indul a NIO értékesítése.
Vállalat Fügyült a Gap a vámokra
Privátbankár.hu | 2025. június 2. 14:06
Nem vette figyelembe a vámok hatásait az előrejelzésében a Gap.
Vállalat Cápák között: díjazták azokat, akik nem csak profitot, hanem változást akarnak elérni
Privátbankár.hu | 2025. június 2. 12:33
A Raiffeisen Bank négy különleges vállalkozást díjazott, ahol nemcsak az üzleti terv, hanem a szándék is számított.
Vállalat További nagy tervei vannak a 4iG-nek
Privátbankár.hu | 2025. június 2. 11:31
Az első negyedéves gyorsjelentés apropóján adott részletes tájékoztatást Fekete Péter, a társaság vezérigazgatója.
Vállalat Verseny nélkül kapta meg a Mol a BME-t fenntartó céget
Privátbankár.hu | 2025. május 31. 12:04
Versenyeztetés nélkül adják el a Molnak a Műegyetemet fenntartó céget, fenntartva az állam különleges jogait, de más tulajdonost nem engednek be.
Vállalat Nem panaszkodhat a 4iG
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 19:40
Jól sikerült a tőzsdei cég negyedéve.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG