4p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Mást és másként vásárlunk a járvány idején a boltokban. Félértékelődött annak fontossága, mit teszünk a kosarunkba, ugyanis a hazai gyártók számára a fogyasztók vásárlásai jelentik a járvány legjobb ellenszerét – derült ki a #veddahazait akció 2021-es folytatásáról tartott sajtótájékoztatón. 
 

A koronavírus-járvány megmutatta, hogy az élet minden területén fontos az összefogás, ennek bizonyítéka a „Vedd a hazait! Védd a hazait! akció sikere. A pandémia magyarországi megjelenése után a Magyar Termék Nonprofit Kft. által szinte azonnal elindított mozgalom nagyon sok támogatóra talált a gyártók, kereskedők és fogyasztók körében is, ennek köszönhetően korábban sohasem tapasztalt összefogásból valósulhatott meg a #veddaahazait kampánya. A járvány ugyan még itt van velünk, de szerencsére a gyártó cégek összefogásának ereje sem csökkent, így mostantól újabb tévékampánnyal népszerűsíthetjük, hogy „Vedd a hazait! Védd a hazait!” – mondta Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője a kampány folytatásáról és a hazai élelmiszerfogyasztás járvány alatti alakulásáról tartott sajtótájékoztatón. 

Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója szerint az elhúzódó járvány hatása jól látszik az élelmiszerboltok forgalmában is. Mivel a vendéglátóhelyek többsége zárva tart, az embereknek másként kell megoldani az étkezésüket. Tartósan nőtt a főzéshez szükséges termékek, valamint az otthoni és munkahelyi kisétkezésekhez vásárolt áruk bolti forgalma. Ez érezhető a SPAR bicskei üzemében gyártott és áruházaiban forgalmazott Regnum frisshús termékek növekvő népszerűségében is. Ezért is tartotta fontosnak a SPAR, hogy a Regnum termékek hazai eredetét az ezt igazoló védjegyekkel is igazolják, hiszen amíg egy vendéglőben például többnyire nem tudja a vendég, hogy honnan származik a tányérjára kerül hús, addig a saját főzése előtt erről a vásárlásnál megbizonyosodhat a fogyasztó. 

Szappanos Péter, a Pápai Hús Kft. ügyvezetője szerint az elmúlt egy év bizonyította, hogy a Magyarországon működő élelmiszercégekre számíthatnak a vásárlók. Ezért is fontos az, hogy a boltokat világjárvány idején is biztonsággal ellátó hazai gyártókat és a mögöttük álló alapanyag-termelőket folyamatosan támogassák vásárlásaikkal a fogyasztók. Szappanos Péter kiemelte, hogy az ellátásbiztonság elsődlegessége mellett a húsipari cégeknek még ilyen körülmények között sem szabad elfeledkezni a folyamatos fejlesztésekről. A fogyasztói elvárások ugyanis jólláthatóan változnak az egész világon, és erre gyorsan és bátran kell reagálnia a húsiparnak is. A vásárlói igények kiszolgálása érdekében a Pápai Hús kétmilliárd forintból fejlesztette a gépparkját. Ezen felül 2020-ban lépett piacra Pápai Ízek márkájú vegán burger pogácsájával és szendvics feltétjével. A termékcsaládot az idén vegán virslivel és pástétomokkal bővíti.

Szappanos Péter, a Pápai Hús Kft. ügyvezetője
Szappanos Péter, a Pápai Hús Kft. ügyvezetője


Tamáskovitsné Gila Éva, a Gyulahús Kft. marketing menedzsere elmondta, hogy a járvány csaknem egy évének hatása kimutatható a húsáruk fogyasztásának változásában. Egyértelmű tendencia például a szeletelt termékek népszerűségének növekedése. Ezt látva a Gyulahús tavaly már végre is hajtott egy olyan beruházást, amivel ezt a kapacitását növelte. A járvány gazdasági és életmódbeli hatásainak tudható be az is, hogy az ismert, megbízható márkák magasabb minőségű termékei, valamint az olcsó húsáruk forgalma nőtt, szemben a kettő között lévő termékekkel. A Gyulahús szakembere szerint a pandémia rámutatott arra is, hogy a termékek mögött emberek állnak, akikben bízhatnak a vásárlók, hiszen a magyar cégek működése számukra jobban tetten érhető, nyomon követhető az alapanyagtól a készáruig. A járvány kitörése óta ezt a gyártási biztonságot, átláthatóságot igyekszik még hangsúlyosabban megmutatni a Gyulahús a vásárlóknak.

Gila Éva, a Gyulahús Kft. marketing menedzsere
Gila Éva, a Gyulahús Kft. marketing menedzsere


Zab Gábor, a KOMETA 99 Zrt. belföldi készítmény-értékesítési igazgatója kiemelte, hogy a KOMETA számára járványhelyzetben is kiemelten fontos a korszerű táplálkozás és a környezettudatosság. A beruházások és termékinnovációk irányát is ez jelöli ki. Terveik szerint a korábbi évek növekedési ütemét fenntartva néhány éven belül megkétszerezik termelési kapacitásukat, és 400-500 új munkahelyet teremtenek Kaposváron. Kiemelt figyelmet fordítanak az egészséges életmód elősegítésére, amelynek szerves része a tudatos táplálkozás mellett a sportos életmód népszerűsítése is Magyarországon.

Zab Gábor, a KOMETA 99 Zrt. belföldi készítmény-értékesítési igazgatója
Zab Gábor, a KOMETA 99 Zrt. belföldi készítmény-értékesítési igazgatója


A „Vedd a hazait! Védd a hazait!” 2021-es tévékampányában résztvevő cégek: 
Abonett Kft., Alföldi Tej Kft., Detki Keksz Kft., Gyulahús Kft., KOMETA 99 Zrt., Pápai Hús Kft., Soós Tészta Kft., SPAR Magyarország Kft., Szarvasi Mozarella Kft.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Tovább terjeszkedik a német hadiipari óriás
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 06:52
Ezúttal Bulgáriában.
Vállalat Szépen tejel a világ legnagyobb joghurtgyártója
Privátbankár.hu | 2025. október 28. 17:33
Nőtt a Danone árbevétele, főleg a speciális élelmiszer üzletág teljesített jól.
Vállalat Újraindult a termelés Százhalombattán
Privátbankár.hu | 2025. október 28. 13:38
Múlt hét elején keletkezett tűz a Mol Dunai Finomítójában. 
Vállalat Elon Musk szájáról lehervadt a mosoly, amikor ezeket a számokat látta
Privátbankár.hu | 2025. október 28. 12:12
Az Európai Unióban 10 százalékkal, 888 ezer 672-re nőtt az új autók eladása szeptemberben az előző év azonos hónapjához képest – áll az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA honlapjára kedden fölkerült jelentésben.
Vállalat Durva lépésre készül a Lukoil a szankciók miatt
Privátbankár.hu | 2025. október 28. 08:55
A Lukoil orosz olajtársaság eladná külföldi érdekeltségeit a vele szemben bevezetett szankciók miatt.
Vállalat Megtalálták a megoldást a Teslánál, nem kell többé sofőr a volán mögé
Privátbankár.hu | 2025. október 28. 08:44
Nem kell már biztonsági sofőr, száguld az árfolyam. 
Vállalat Egy régi barátság margójára: beütöttek Trump vámjai Musk cégének
Privátbankár.hu | 2025. október 27. 10:00
A bevételek rekordon, a nyereség szabadesésben.
Vállalat Egymilliárd dolláros bukót jelent a Fordnak egy szeptemberi tűzeset
Privátbankár.hu | 2025. október 24. 16:27
Jelentősen nőtt az amerikai Ford járműgyártó nyeresége az idei harmadik negyedévben éves szinten, a bevétele pedig meghaladta a szakértők által vártat.  
Vállalat Nagyszerű híreket közölt az Intel a részvényesekkel
Privátbankár.hu | 2025. október 24. 15:26
Az amerikai Intel Corporation, a világ egyik vezető számítógép-alkatrész gyártója nyereséggel zárta a harmadik negyedévet az egy évvel korábbi veszteség után.  
Vállalat Romba döntötte a brit autógyártást a Jaguar elleni kibertámadás
Privátbankár.hu | 2025. október 24. 11:47
Több mint hét évtizedes mélypontra zuhant a brit autóipar termelése szeptemberben, mindenekelőtt a Jaguar Land Rover (JLR) elleni kibertámadás miatt, amely az egész múlt hónapra megbénította a legnagyobb brit autóipari csoport működését.  
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG