Az Adidas a vártnál jobb előzetes negyedik negyedéves eredményeiről számolt be kedden, erős értékesítési számokkal és legfőképp nyereségességgel a fontos ünnepi vásárlási időszakban, ami sikeres fordulatot mutat — emeli ki a Reuters.
A német sportruházati márka az elmúlt évben a többszínű, háromcsíkos retró cipők, például a Samba és a Gazelle népszerűsítésére összpontosított, hogy újraindítsa a márkáját és növelje az eladásokat, és profitált a nagyobb rivális Nike gyengébb teljesítményéből.
Ez az egész éves működési nyereséget 1,3 milliárd euróra növelte, ami magasabb, mint amit októberben előzetesen várt a vállalat — teszi hozzá az Equilor hírlevelében. A negyedik negyedévben a bevételek árfolyamsemlegesen számítva 19 százalékkal, 5,956 milliárd euróra nőttek az előző évhez képest, míg a bruttó árrés 5,2 százalékponttal, 49,8 százalékra emelkedett. Az egész évet tekintve a bevétel árfolyamsemlegesen számítva 12 százalékkal nőtt, elérve a 23,683 milliárd eurót.
Az Adidas közölte, hogy a makrogazdasági bizonytalanság ellenére a következő években kétszámjegyű forgalomnövekedést és működési nyereségnövekedést kíván elérni. A vállalat március 5-én teszi közzé a végleges negyedéves eredményeket, valamint a 2025-re vonatkozó pénzügyi iránymutatást. A jó hírre 6,03 százalékkal húzták feljebb a vállalat papírjait.