A portugál kisebbségi kormány lezárja a konzultációkat a TAP lehetséges kérőivel, akik között a Lufthansa és a British Airways tulajdonosa, az IAG is megtalálható, hogy meghallgassák álláspontjukat, mielőtt kidolgoznák a privatizációs tervet. Luis Montenegró miniszterelnök, aki korábban ragaszkodott a teljes privatizációhoz, október 9-én jelezte, hogy lehetőség van a részleges eladásra is — számolt be róla a Reuters.
A privatizációt a parlamentnek is jóvá kell hagynia, ahol a fő ellenzéki szocialisták azt ígérték, hogy a többségi részesedés eladása ellen szavaznak. A forrás azt mondta, hogy „tekintettel arra, hogy több megoldást is vizsgálnak a TAP privatizációjára, hogy az parlamenti jóváhagyást kapjon egy későbbi időpontban, az Air France-KLM továbbra is nyitott ezekre a különböző lehetőségekre, és a kisebbségi részesedés eladását is megnyugtatóan fogadja".
A TAP legvonzóbb eszközei a Brazíliába, a portugál nyelvű afrikai országokba és az Egyesült Államokba tartó összeköttetései a lisszaboni központból.
A múlt hónapban források azt mondták a Reutersnek, hogy a Lufthansa vezérigazgatója, Carsten Spohr találkozott a kormánnyal, hogy hivatalosan jelezze cége érdeklődését. Az egyik forrás szerint a Lufthansa a TAP 19,9 százalékos részesedésére vágyik, azért mert az Európai Bizottság jóváhagyását igénylő 20 százalékos küszöb alatt van.
Az európai légitársaságok szerint konszolidációra van szükség ahhoz, hogy az iparág megbirkózhasson a megugró működési költségekkel, de Brüsszel aggodalmát fejezi ki amiatt, hogy Európa három legnagyobb csoportja túlságosan dominánssá válik, és negatívan viszonyul az egyesülésekhez.
Augusztusban az Air France-KLM befejezte a skandináv SAS légitársaság 19,9 százalékos részesedésének megvásárlását. A British Airways tulajdonosa, az IAG augusztusban elvetette a spanyol rivális Air Europa átvételének tervét, miután megtagadta az Európai Bizottság további kompenzációs igényét az ügylet engedélyezéséhez.