A Wallis Csoport hosszú távú, stratégiai befektetésként tekint az AutoWallis Nyrt.-ben meglévő befektetésére, így támogatja annak régiós növekedési terveit, melyhez 5,7 milliárd forintnyi friss tőkét biztosít – mondta el Czibere Tamás, a Wallis Tőkeholding Zrt. vezérigazgatója. A mostani tőkeemelés keretében a WallisTőkeholding Zrt. az elmúlt 30 nap tőzsdei átlagárán, 122,8 forinton szerez 46.416.938 darab részvényt, melyekre vonatkozóan 12 hónapos lock upot vállal.
A készpénzes tőkeemelésből befolyó friss tőke tovább javítja az AutoWallis jelenleg is erős mérlegstruktúráját, így a vállalat a következő években még dinamikusabb nemzetközi, régiós növekedést valósíthat meg – mondta el a lépés kapcsán Müllner Zsolt, az AutoWallis Nyrt. Igazgatóságának elnöke.
Hozzátette, hogy a társaság ötödik rekordévét zárta 2023-ban, így 2019-es tőzsdére lépése óta sikeresen hajtja végre intenzív növekedési stratégiáját, melyhez részben a tőkepiacról biztosítja a forrásokat, azonban egyre jelentősebb mértékben járul hozzá a társaság által megtermelt nyereség is. Az AutoWallis 2022-ben 14,5 milliárd forintos EBITDA-t ért el 270 milliárd forintos árbevétel mellett, amit már a 2023-as első háromnegyedévben túlszárnyalt 17,5 milliárd forintos EBITDA-val és 283 milliárd forintos, közel 60 százalékban külföldről származó árbevétellel.
A rekorderedmények alapján az AutoWallis a 2019-es tőzsdére lépéskor meghirdetett, majd 2021-ben felfelé módosított növekedési stratégiájának több pontját idő előtt túlteljesítette, így várhatóan 2024 első felében a társaság ismét felfelé módosíthatja a korábban kitűzött értékesítési és gazdálkodási tervszámait.
Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója a tőkeemelés kapcsán elmondta: a csoport bővülése az elmúlt években számos értéknövelő tranzakcióra épült, miközben az organikus növekedés is felülmúlta az iparági trendeket, így a vállalat stabil növekedési pályán mozog. A mostani friss tőke további forrást biztosít ahhoz, hogy az AutoWallis kiskereskedelmi üzletága fokozza nemzetközi terjeszkedését, míg a nagykereskedelmi üzletág a meglévők fejlesztése mellett újabb ázsiai márkák képviseletét kezdhesse meg a régióban, továbbá a társaság a jövőben is gyorsan reagálhasson a piaci konszolidációra, és gyorsan, hatékonyan valósíthasson meg akvizíciókat.