Beyoncé Knowles |
A jövőben együttműködik az Adidas és Beyoncé Knowles, írja a Financial Times. A popsztár mint kreatív partner csatlakozik a 45 milliárd euró értékű sportmárkához, azzal a céllal, hogy a brand előnyre tegyen szert a mostanában elhúzó riválisaival szemben.
Az Adidas három héttel ezelőtt figyelmeztette a befektetőit, hogy valószínűleg nem fogják tudni elérni a 2019-re kitűzött növekedési céljaikat. A brand eladásai tavaly Észak-Amerikában és Európában is stagnáltak, míg a fő rivális Nike-nak és Pumának egyaránt sikerült gyorsabb növekedési ütemre kapcsolnia.
Beyonce leigazolásától az Adidas azt várja, hogy a sztár vonzereje majd megmenti az éves növekedési célokat. Az ilyesféle paktum nem példa nélküli, a Puma-Rihanna együttműködés például nagyban segítette az Adidas-testvérmárkát abban, hogy feltornázza a női eladásait.
Beyoncének már van egy saját athleisure (ez sportos, de utcán is viselhető holmikat jelent) brandje, az Ivy Park, melyet három éve indított el Philip Green brit milliárdos üzletemberrel. Greent azóta rasszizmussal és szexuális visszaélesekkel vádolták meg, aki erre le is mondott tulajdonjogáról az Ivy Park-ban. A fekete és feminista ikon Beyoncé csütörtöki közleményében azt mondta, újraindítja és kiterjeszti az Ivy Parkot, mely termékeit az Adidas segítségével a továbbiakban már világszerte fogja értékesíteni. A konstrukció valószínűleg ugyanolyan lesz, mint az Adidas-Kanye West közreműködés, ahol a német központú márka a rapper Yeezy brandjének termékeit értékesíti.
Az Adidas-Beyoncé paktum pénzügyi hátteréről a cég nem közölt információkat.