Egy 2300 milliárd eurós piacon van keresnivalóm - gondolhatja a legtöbb magyar vállalkozó. Németország nemcsak hazai export egyik legnagyobb célállomása, hanem a világpiac bejárata. Vonzó perspektívát jelent, ugyanakkor a külpiacra lépés számos komoly kihívást, és mentalitásbeli alkalmazkodást követel meg, hiszen nem csak a németekkel kell emiatt versenyre kelnünk, hanem az egész világgal.
Az M27 Absolvo külpiacra lépési üzletágának vezetője, Gyurácz Németh Ivánnal arról beszélgettünk a Napi kommentárban, hogy mire kell felkészülniük a hazai vállalkozásoknak, ha meg akarják hódítani a németeket és az egész világot. Jelenleg nagyjából 2-3000 hazai cég exportál Németországba, ebből néhány száz kis- és középvállalkozás, pedig hagyományosan erős és támogatott a KKV szektor, hatalmas a felvevőpiac, így jelentős potenciál mutatkozik a hazai KKV-k versenyképes termékei számára is - véli az M27 Absolvo szakembere, aki részleteket is elárul a videóban.