Landoláshoz készül a Wizz Air légitársaság repülőgépe a debreceni repülőtér felett. MTI Fotó: Czeglédi Zsolt |
A Wizz Air 8,1 millió utast szállított repülőgépein a 2018. április 1-jétől 2019. március 31-éig tartó pénzügyi éve harmadik negyedévében, közel 15 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában – derül ki a fapados légitársaság ma reggel közzétett gyorsjelentéséből.
A Wizz Air 91,4 százalékos kapacitáskihasználtsága (vagyis eladott ülőhelyeinek aránya az összeshez képest) 2 százalékponttal magasabb lett az egy évvel korábbinál. Bevételei 512,7 millió eurót tettek ki, ez 21 százalékkal több, mint amennyit 2017. októbere és decembere között elért. A jegyeladásokból származó bevétele 20,4 százalékkal lett magasabb, 291,1 millió euró, míg a kiegészítő szolgáltatásokból 22,3 százalékkal többet, 221,5 millió eurót kasszírozott, alapvetően a tavaly novemberben bevezetett új kézipoggyász-szabályoknak köszönhetően. Ez azt jelenti, hogy a cég kiegészítő árbevétele utasonként egy év alatt 1,5 euróval, 27,1 euróra emelkedett.
A Wizz Air tavalyi utolsó három havi adózás előtti nyeresége ugyanakkor jóval kevesebb, mindössze 1,8 millió euró lett, szemben az egy évvel korábbi 14,6 millióval. Ez az emelkedő üzemanyagáraknak köszönhető, azok miatt ugyanis 6 százalékkal ugrott meg az egy utaskilométerre vetített költség – kommentálta cége gyorsjelentését Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója. A cég 512,7 millió eurós működési költségei 25,6 százalékkal voltak magasabbak az egy évvel korábbinál. Az, hogy az árbevételével hajszálra megegyező mértékű működési költségei miatt mégis sikerült szerény mértékű profitot elérnie a fapados légitársaságnak, annak köszönhető, hogy a devizaárfolyamok a számára kedvezően alakultak.
A nehézségek ellenére a Wizz Air a március 31-én záruló 2018/2019-es pénzügyi évének nettó nyereségét továbbra is 270-300 millió közé várja. Hogy e sávon belül végül az eredmény hová esik, az függ a húsvéti foglalásoktól és az olyan külső tényezőktől, mint a Brexittel kapcsolatos bizonytalanság.
Váradi József szerint ugyanakkor az üzemanyagárak ez év eleji csökkenésének hatására a 2019/2020-as üzleti év április 1-jei kezdetén ismét javulhatnak az eredményeik. Az idei év első negyedében kigördülő Airbus A321neo repülőgépek üzembe helyezése jelentős költségelőnyt biztosít a Wizz Airnak, amely 1,1 milliárd eurós szabad cash flow-val rendelkezik.
A Wizz Air 44 országban van jelen, 53 új járatot indított 2018. októbere és decembere között, útvonalai száma 600 feletti. Gépeinek átlagéletkora 4,4 év, ami a legalacsonyabb a vezető légitársaságok között.
Mint arról az mfor.hu beszámolt, a Wizz Air Hungary március 31-én kft-ből zártkörű részvénytársasággá alakul, ez azonban nem jelenti azt, hogy ezzel megágyazna annak, a következő lépésként nyilvános részvénytársasággá minősítse át magát és bevezesse a részvényeit a Budapesti Értéktőzsdére. Így a befektetők továbbra is a fapados légitársaság anyacégének, a Wizz Air Holding Plc-nek a részvényeivel kereskedhetnek a londoni tőzsdén.