3p
Hiába szedett be többet az utasoktól és a poggyászaikból a Wizz Air 2018 utolsó negyedében, gépei megtankolására annyit költött, hogy csaknem elvitte a profitját.
Landoláshoz készül a Wizz Air légitársaság repülőgépe a debreceni repülőtér felett. MTI Fotó: Czeglédi Zsolt

A Wizz Air 8,1 millió utast szállított repülőgépein a 2018. április 1-jétől 2019. március 31-éig tartó pénzügyi éve harmadik negyedévében, közel 15 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában – derül ki a fapados légitársaság ma reggel közzétett gyorsjelentéséből.

A Wizz Air 91,4 százalékos kapacitáskihasználtsága (vagyis eladott ülőhelyeinek aránya az összeshez képest) 2 százalékponttal magasabb lett az egy évvel korábbinál. Bevételei 512,7 millió eurót tettek ki, ez 21 százalékkal több, mint amennyit 2017. októbere és decembere között elért. A jegyeladásokból származó bevétele 20,4 százalékkal lett magasabb, 291,1 millió euró, míg a kiegészítő szolgáltatásokból 22,3 százalékkal többet, 221,5 millió eurót kasszírozott, alapvetően a tavaly novemberben bevezetett új kézipoggyász-szabályoknak köszönhetően. Ez azt jelenti, hogy a cég kiegészítő árbevétele utasonként egy év alatt 1,5 euróval, 27,1 euróra emelkedett.

A Wizz Air tavalyi utolsó három havi adózás előtti nyeresége ugyanakkor jóval kevesebb, mindössze 1,8 millió euró lett, szemben az egy évvel korábbi 14,6 millióval. Ez az emelkedő üzemanyagáraknak köszönhető, azok miatt ugyanis 6 százalékkal ugrott meg az egy utaskilométerre vetített költség – kommentálta cége gyorsjelentését Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója. A cég 512,7 millió eurós működési költségei 25,6 százalékkal voltak magasabbak az egy évvel korábbinál. Az, hogy az árbevételével hajszálra megegyező mértékű működési költségei miatt mégis sikerült szerény mértékű profitot elérnie a fapados légitársaságnak, annak köszönhető, hogy a devizaárfolyamok a számára kedvezően alakultak.

A nehézségek ellenére a Wizz Air a március 31-én záruló 2018/2019-es pénzügyi évének nettó nyereségét továbbra is 270-300 millió közé várja. Hogy e sávon belül végül az eredmény hová esik, az függ a húsvéti foglalásoktól és az olyan külső tényezőktől, mint a Brexittel kapcsolatos bizonytalanság.

Váradi József szerint ugyanakkor az üzemanyagárak ez év eleji csökkenésének hatására a 2019/2020-as üzleti év április 1-jei kezdetén ismét javulhatnak az eredményeik. Az idei év első negyedében kigördülő Airbus A321neo repülőgépek üzembe helyezése jelentős költségelőnyt biztosít a Wizz Airnak, amely 1,1 milliárd eurós szabad cash flow-val rendelkezik.

A Wizz Air 44 országban van jelen, 53 új járatot indított 2018. októbere és decembere között, útvonalai száma 600 feletti. Gépeinek átlagéletkora 4,4 év, ami a legalacsonyabb a vezető légitársaságok között.

Mint arról az mfor.hu beszámolt, a Wizz Air Hungary március 31-én kft-ből zártkörű részvénytársasággá alakul, ez azonban nem jelenti azt, hogy ezzel megágyazna annak, a következő lépésként nyilvános részvénytársasággá minősítse át magát és bevezesse a részvényeit a Budapesti Értéktőzsdére. Így a befektetők továbbra is a fapados légitársaság anyacégének, a Wizz Air Holding Plc-nek a részvényeivel kereskedhetnek a londoni tőzsdén.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Garantiqa.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Erős kínálat, de visszafogott kereslet jellemzi a kkv-hitelezést
PR | 2025. december 24. 11:42
A magyar kis- és középvállalatok számára a finanszírozási források ma is elérhetőek, a kihívás inkább az ideális gazdasági környezet megteremtése. A vállalkozások egyre tudatosabban kezelik hitelügyleteiket, a bankok pedig partnerekként támogatják őket abban, hogy a források valódi beruházásokat szolgáljanak. A Cégkassza Podcast legújabb epizódjában Benkó Tamás, az UniCredit Bank kis- és középvállalati területének ügyvezető igazgatója osztotta meg tapasztalatait a kkv-hitelezés aktuális trendjeiről.
Vállalat Semmi nem állíthatja meg a kínai céget
Privátbankár.hu | 2025. december 24. 11:01
A karácsony csak megerősítette a Temu vezető pozícióját a webshopok között.
Vállalat Búcsút intenek keleti szomszédunknak a svédek
Privátbankár.hu | 2025. december 24. 09:34
Kivonul Romániából a skandináv ország reprezentánsa, a Lindab.
Vállalat Nem áll le a 4iG, újabb felvásárlást hajtott végre
Privátbankár.hu | 2025. december 24. 08:31
Leányvállalata többségi tulajdonrészt vásárol a HeliControl Kft.-ben.
Vállalat Történelmi döntés, fogyókúrás „csodaszer” kapott zöld utat az Egyesült Államokban
Privátbankár.hu | 2025. december 23. 20:00
Az amerikai Élelmiszer- és Gyógyszerügyi Hivatal (FDA) jóváhagyta a Wegovy nevű fogyókúrás gyógyszer tablettás változatát a gyógyszeripari óriás Novo Nordisk szerint.
Vállalat Gigabírságot kapott a Ryanair karácsonyra
Privátbankár.hu | 2025. december 23. 13:10
Tisztességtelen eszközökkel buzdított jegyvásárlásra a Ryanair, az olasz versenyhatóság lecsapott.
Vállalat Nagy összeget szabadított fel a 4iG beruházásokra és akvizíciókra
Privátbankár.hu | 2025. december 22. 13:23
Megállapodott a 4iG a befektetőkkel: a kötvények tőketörlesztése 2031-ben, egy összegben történik majd. A Scope Ratings hitelminősítő is támogatja a megállapodást.
Vállalat Bezár az állami posta, de nem nálunk
Privátbankár.hu | 2025. december 21. 15:30
Év végével bezár a dán állami posta.
Vállalat Komoly magyar-amerikai űripari megállapodás született
Privátbankár.hu | 2025. december 20. 08:27
A tranzakció mérföldkő a magyar-amerikai űripari kapcsolatokban, és megerősíti a 4iG pozícióit a globális kereskedelmi űriparban
Vállalat Visszalép az MVM a nagy román bevásárlástól
Privátbankár.hu | 2025. december 19. 19:59
Felbontja adásvételi megállapodását az MVM és az E.ON.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG