Burkolt reklámok tilalmára vonatkozó és a termékmegjelenítési szabályok ismételt megsértése miatt összesen 1,62 millió forint bírságot szabott ki a TV2 médiaszolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa – közölte az NMHH Kommunikációs Igazgatósága.
A jogsértéseket a Több mint testőr és A milliomos szakács című adásokban követték el egy szépségápolási termék és étrend-kiegészítő indokolatlanul részletes bemutatásával, illetve egy élelmiszeráruház-lánc logójának hangsúlyos feltüntetésével a szereplők öltözékén.
Olcsón megúszták
A testület a burkolt reklám közzétételi tilalmát első alkalommal megsértő Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt-t is 50 ezer forint bírság megfizetésére kötelezte, mert az M1 „Itthon vagy!” című hazai turisztikai műsorában egy Nógrád megyei családi manufaktúrát jogszerűtlenül népszerűsített.
Lemaradt a korhatár
Egy hatósági ellenőrzés megállapításai alapján a médiatanács figyelmeztette az RTV Részletes és a Színes RTV műsorújság kiadóit, mert azok néhány televíziós csatorna műsora esetében júniusban elmulasztották a törvényileg előírt korhatárjelzési piktogramok használatát.