5p
A Continental elkezdte debreceni csúcstechnológiás gyárának megépítését. A mintegy 100 millió eurós projektről még februárban döntöttek. Az üzem két év múlva már meg is kezdheti működését, ezzel több száz új munkahelyet teremtve a régióban. A beruházással együtt átfogó fejlesztések indulnak, amivel a város az ország autóipari központjává válhat a közeljövőben.
FOTÓ: Bocskay Zsolt

Hétfőn a Continental letette debreceni elektronikai okos gyárának alapkövét, ezt követően a gyartás 2020 harmadik negyedévében indulhat el. A világ egyik vezető technológiai vállalata mintegy 100 millió eurós beruházásával csaknem 450 munkahelyet teremt debreceni Déli Ipari Park területén. A csúcstechnológiás okos gyár megfelel az energiahatékony zöld beruházások által támasztott igényeknek, amely a cég immár hetedik gyártóegysége lesz Magyarországon -hangzott el az alapkőletételnél.

Kezdetben a  Continental Transmission és Sensors&Actuators üzletágának termékeit állítják elő a telephelyen, melynek alapterülete 7 ezer négyzetméter lesz, de a mintegy 12 ezer négyzetméteres telken érdemben bővíthetők a gyár kapacitásai. Az okos gyár (smart factory) ráadásul automatizációval és kobotikával optimalizálja a gyártást és a költségeket.

Nem csak egyetemistákat keresnek

A debreceni Continental vezetője kifejtette, az új gyártóegységnek alapvetően a gépjárművek erőátviteli rendszerek fejlesztése a célja. Ezek (pl: tengelykapcsoló, sebességváltó, kardánmű, féltengelyek, stb.) szerepe a forgómozgás továbbítása a motor főtengelyétől a meghajtó kerekekhez. Elsődlegesen az európai piacnak gyártunk, de hosszabb távon globális exportra törekszünk – mondta Lukas Juranek a Privátbankár.hu.

9 új jóslat – a férfiak munkáját jobban fenyegetik a robotok?Az automatizálás, digitalizáció vagy számítógépesítés, a mesterséges intelligencia teljesen átalakíthatja életünket, sokasodnak az ezzel kapcsolatos meghökkentőbbnél meghökkentőbb hírek. Ezekből gyűjtöttünk egy csokorral, kihagyva a sokat ismételt, jól ismert folyamatokat, mint az elektromos autók lassú, de folyamatos terjedése, a virtuális valóság finomodása vagy az “internet of things” világa. Tovább a cikkhez >>>

A beruházás a munkaerő-piacra is hatással lesz, ebben az évben 40 új munkatársat kíván felvenni a cég, a következő években pedig még több mint 400-at – mondta. Hozzátette: egyetemi végzettséggel rendelkező gépészmérnököket és mechatronikai mérnököket keresünk, de szakmunkásokat is szeretnének alkalmazni, így lényegében minden végzettségi szinthez keresnek munkatársakat.

A területi vezető szerint ezzel a technológiai és innovációs folyamatok hozzájárulnak Debrecen gazdaságához a kifejlesztett technológiák pedig a városban is megjelennek, de a gyár megjelenése a nemzetközi kapcsolatokat is erősíti.

Mitől okos az okos gyár?

Az okostechnológiák elterjedésével és az ipar 4.0 előrenyomulásával előtérbe került az okos gyár fogalma: ez alapvetően egy olyan környezetet ír le, ahol az eszközök és az automatizált rendszerek emberi beavatkozás nélkül is képesek fejleszteni magukat teljesítményük és költséghatékonyságuk fokozása érdekében. Ennek eleme például az okosvilágítás, vagyis a lámpák csak abban a teremben égnek, ahol emberek tartózkodnak, de folyamatosan számon tartja azt is, hányan mennek végig a folyosókon. Az integrált BMS (Business Management System – épületirányító rendszer) optimalizálja a gépészeti, biztonsági, tűzvédelmi és világító rendszereket.

A működésben továbbá olyan technológiák is segítenek, mint a kobotika (cooperative robot), amely nem az embereket helyettesítő, hanem nekik segítő funkciót töltenek be. A szenzorok, radarok, valamint a mestersges intelligencia segítségével ezek a gépek már önmaguktól tájékozódnak és fejlesztik magukat.

Balról: Dr. Hans-Jürgen Braun, Magyar Levente, Papp László, Lukas Juranek és Stephan Rebhan FOTÓ: Bocskay Zsolt

Debrecen autóipara és reptere is megújul

Stephan Rebhan, a Continental Business Unit Transmission Powertrain divízió elnökhelyettese a Privátbankár.hu kérdésére elmondta: az új gyáregység specializálódik, így főként automata váltók gyártása, valamint szenzorok és aktuátorok üzleti egysége kerül középpontba – ezek olyan jelentős innovációkat is magukba foglalnak, amiket a világon először Debrecenben hoznak majd létre. A gyártáshoz ipari-, villamos és gépészmérnököket, mérnököket, szoftvertechnikusokat, és robotikával foglalkozó szakembereket alkalmaznak majd elsősorban.

Kiderült, hány robot dolgozik Magyarországon

Az uniós és a régiós átlag alatti a robotok összlétszáma Magyarországon, de a jelenleg munkaerőhiány mellett ez biztos nem lesz így sokáig. Tovább >>>

Magyar Levente parlamenti államtitkár elmondta: egy átfogó város- és térségfejlesztési programmal társul a Continental megjelenése – a város autóipari központ lesz hamarosan, a kormány azt szeretné, hogy közép- vagy rövidtávon az ország második fővárosává váljon. A Debreceni nemzetközi repülőtérnek az egész térség legfejlettebb és legnagyobb forgalmú repterévé kell válnia, ezért lesznek majd még további fejlesztések, a földön és a levegőben is összekötik majd Debrecent olyan városokkal, mint például Nagyvárad – tette hozzá. A kormány a projekthez mintegy 10 milliárd forinttal járult hozzá, ami a beruházás költségeinek mintegy harmadát teszi ki, valamint támogatja a helyi képzések célirányos fejlesztését.

Mi lenne a magyar gazdasággal ezek a cégek nélkül?

Az elektronikai ipar után az alkatrészgyártás a magyar gazdaság második legjelentősebb ágazata, a szerepe folyamatosan növekszik az újabb és újabb beruházások révén. 2017-ben a KSH statisztikái szerint a járműipar 8083 milliárd forint értéket állított elő, ami közel 200 milliárddal haladja meg az egy évvel korábbi értéket. Nem beszélve arról, hogy Magyarország teljes exportjának 20 százalékát teszik ki - További részletek a Privátbankár.hu-n. >>>

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Bevásárolt a Waberer's a szomszédban, további növekedést alapoznának meg
Privátbankár.hu | 2024. március 28. 10:08
A szerb piac meghatározó szereplőjében szerzett többségi részesedést a magyar logisztikai óriás.
Vállalat Nagyot mentek a Volkswagen tömegmárkái 2023-ban
Privátbankár.hu | 2024. március 27. 16:47
A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21 százalékkal 138 milliárd euróra nőtt, a működési eredmény 80 százalékkal 7,3 milliárd euróra emelkedett.
Vállalat Menekülőre fogta a Boeing vezére
Privátbankár.hu | 2024. március 25. 14:33
2024 végén távozik a Boeingtől David Calhoun vezérigazgató. 
Vállalat Szabálysértésen kapta az Apple-t, a Google-t és a Metát az Európai Bizottság
Privátbankár.hu | 2024. március 25. 14:16
Az Európai Bizottság vizsgálatot indított az Apple, a Google és a Meta vállalat ellen, hogy megfeleltek-e a digitális piacokról szóló szabályozásnak (DMA) - jelentette be Margrethe Vestager digitális korra felkészült Európáért felelős uniós biztos hétfőn.
Vállalat Óriási dobást jelentett be a Revolut – a magyar ügyfelek is örülhetnek
Privátbankár.hu | 2024. március 25. 08:43
Március 25-től már elérhető a lehetőség.
Vállalat Újabb terheket kaphat a nyakába a Spar
Privátbankár.hu | 2024. március 22. 14:16
Rövid időn belül újabb kormányzati sarcok nehezíthetik a Spar és még pár külföldi kiskereskedelmi lánc itteni életét.
Vállalat Rásütött a nap a Waberer’s kamionjaira
Privátbankár.hu | 2024. március 22. 10:06
A logisztikai szolgáltató 711 millió eurós árbevétel mellett közel 96 millió euróra növelte EBITDA és 43 millió euróra EBIT (üzemi) eredményét. Rekordévet zárt, és nagyobb osztalékot is fizet.
Vállalat A horvát sportautógyártó elbúcsúzik a kényszermunkát alkalmazó kínai cégtől
Bózsó Péter | 2024. március 21. 19:01
A horvát elektromos luxusautógyár, a Rimac kiszáll a kínai akkumulátorgyártóval, a Camel Grouppal közös vállalkozásából.
Vállalat Új gyárakkal szórja meg a világpiacot a Mapei
Mester Nándor | 2024. március 20. 12:43
Közép-Európában egyelőre nem terveznek új üzemet. Ukrajnában nagy lehetőséget látnak, ha véget érnek a harcok és egy újjáépítést segítő olasz állami programba bekapcsolódnának, mint Itália legnagyobb építőipari cége.
Vállalat Tudja, mekkorát kaszált tavaly év végén a Xiaomi?
Privátbankár.hu | 2024. március 19. 17:34
A vártnál nagyobb bevételt és profitot realizált 2023 IV. negyedévében a Xiaomi, melyben nagy szerepe volt az új Mi14-es modellüknek.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG