Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában
A Continental elkezdte debreceni csúcstechnológiás gyárának megépítését. A mintegy 100 millió eurós projektről még februárban döntöttek. Az üzem két év múlva már meg is kezdheti működését, ezzel több száz új munkahelyet teremtve a régióban. A beruházással együtt átfogó fejlesztések indulnak, amivel a város az ország autóipari központjává válhat a közeljövőben.
FOTÓ: Bocskay Zsolt

Hétfőn a Continental letette debreceni elektronikai okos gyárának alapkövét, ezt követően a gyartás 2020 harmadik negyedévében indulhat el. A világ egyik vezető technológiai vállalata mintegy 100 millió eurós beruházásával csaknem 450 munkahelyet teremt debreceni Déli Ipari Park területén. A csúcstechnológiás okos gyár megfelel az energiahatékony zöld beruházások által támasztott igényeknek, amely a cég immár hetedik gyártóegysége lesz Magyarországon -hangzott el az alapkőletételnél.

Kezdetben a  Continental Transmission és Sensors&Actuators üzletágának termékeit állítják elő a telephelyen, melynek alapterülete 7 ezer négyzetméter lesz, de a mintegy 12 ezer négyzetméteres telken érdemben bővíthetők a gyár kapacitásai. Az okos gyár (smart factory) ráadásul automatizációval és kobotikával optimalizálja a gyártást és a költségeket.

Nem csak egyetemistákat keresnek

A debreceni Continental vezetője kifejtette, az új gyártóegységnek alapvetően a gépjárművek erőátviteli rendszerek fejlesztése a célja. Ezek (pl: tengelykapcsoló, sebességváltó, kardánmű, féltengelyek, stb.) szerepe a forgómozgás továbbítása a motor főtengelyétől a meghajtó kerekekhez. Elsődlegesen az európai piacnak gyártunk, de hosszabb távon globális exportra törekszünk – mondta Lukas Juranek a Privátbankár.hu.

9 új jóslat – a férfiak munkáját jobban fenyegetik a robotok?Az automatizálás, digitalizáció vagy számítógépesítés, a mesterséges intelligencia teljesen átalakíthatja életünket, sokasodnak az ezzel kapcsolatos meghökkentőbbnél meghökkentőbb hírek. Ezekből gyűjtöttünk egy csokorral, kihagyva a sokat ismételt, jól ismert folyamatokat, mint az elektromos autók lassú, de folyamatos terjedése, a virtuális valóság finomodása vagy az “internet of things” világa. Tovább a cikkhez >>>

A beruházás a munkaerő-piacra is hatással lesz, ebben az évben 40 új munkatársat kíván felvenni a cég, a következő években pedig még több mint 400-at – mondta. Hozzátette: egyetemi végzettséggel rendelkező gépészmérnököket és mechatronikai mérnököket keresünk, de szakmunkásokat is szeretnének alkalmazni, így lényegében minden végzettségi szinthez keresnek munkatársakat.

A területi vezető szerint ezzel a technológiai és innovációs folyamatok hozzájárulnak Debrecen gazdaságához a kifejlesztett technológiák pedig a városban is megjelennek, de a gyár megjelenése a nemzetközi kapcsolatokat is erősíti.

Mitől okos az okos gyár?

Az okostechnológiák elterjedésével és az ipar 4.0 előrenyomulásával előtérbe került az okos gyár fogalma: ez alapvetően egy olyan környezetet ír le, ahol az eszközök és az automatizált rendszerek emberi beavatkozás nélkül is képesek fejleszteni magukat teljesítményük és költséghatékonyságuk fokozása érdekében. Ennek eleme például az okosvilágítás, vagyis a lámpák csak abban a teremben égnek, ahol emberek tartózkodnak, de folyamatosan számon tartja azt is, hányan mennek végig a folyosókon. Az integrált BMS (Business Management System – épületirányító rendszer) optimalizálja a gépészeti, biztonsági, tűzvédelmi és világító rendszereket.

A működésben továbbá olyan technológiák is segítenek, mint a kobotika (cooperative robot), amely nem az embereket helyettesítő, hanem nekik segítő funkciót töltenek be. A szenzorok, radarok, valamint a mestersges intelligencia segítségével ezek a gépek már önmaguktól tájékozódnak és fejlesztik magukat.

Balról: Dr. Hans-Jürgen Braun, Magyar Levente, Papp László, Lukas Juranek és Stephan Rebhan FOTÓ: Bocskay Zsolt

Debrecen autóipara és reptere is megújul

Stephan Rebhan, a Continental Business Unit Transmission Powertrain divízió elnökhelyettese a Privátbankár.hu kérdésére elmondta: az új gyáregység specializálódik, így főként automata váltók gyártása, valamint szenzorok és aktuátorok üzleti egysége kerül középpontba – ezek olyan jelentős innovációkat is magukba foglalnak, amiket a világon először Debrecenben hoznak majd létre. A gyártáshoz ipari-, villamos és gépészmérnököket, mérnököket, szoftvertechnikusokat, és robotikával foglalkozó szakembereket alkalmaznak majd elsősorban.

Kiderült, hány robot dolgozik Magyarországon

Az uniós és a régiós átlag alatti a robotok összlétszáma Magyarországon, de a jelenleg munkaerőhiány mellett ez biztos nem lesz így sokáig. Tovább >>>

Magyar Levente parlamenti államtitkár elmondta: egy átfogó város- és térségfejlesztési programmal társul a Continental megjelenése – a város autóipari központ lesz hamarosan, a kormány azt szeretné, hogy közép- vagy rövidtávon az ország második fővárosává váljon. A Debreceni nemzetközi repülőtérnek az egész térség legfejlettebb és legnagyobb forgalmú repterévé kell válnia, ezért lesznek majd még további fejlesztések, a földön és a levegőben is összekötik majd Debrecent olyan városokkal, mint például Nagyvárad – tette hozzá. A kormány a projekthez mintegy 10 milliárd forinttal járult hozzá, ami a beruházás költségeinek mintegy harmadát teszi ki, valamint támogatja a helyi képzések célirányos fejlesztését.

Mi lenne a magyar gazdasággal ezek a cégek nélkül?

Az elektronikai ipar után az alkatrészgyártás a magyar gazdaság második legjelentősebb ágazata, a szerepe folyamatosan növekszik az újabb és újabb beruházások révén. 2017-ben a KSH statisztikái szerint a járműipar 8083 milliárd forint értéket állított elő, ami közel 200 milliárddal haladja meg az egy évvel korábbi értéket. Nem beszélve arról, hogy Magyarország teljes exportjának 20 százalékát teszik ki - További részletek a Privátbankár.hu-n. >>>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, Darvas Zsolt, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá, cikkenként nagyjából 10 forintért, havonta és laponként 745 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és a Privátbankár kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz januárban, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 372 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait!

Vállalat Óriási fordulat: fizetni fog a hírekért a Facebook
Privátbankár.hu | 2021. január 26. 19:11
Az Egyesült Királyságban sikerült elérni a kiadóknak, hogy a Facebook fizessen a tartalmakért. A Facebook News keretében megjelenő anyagokért fog pénzt adni a közösségi oldal.
Vállalat Most az autógyártókat sújtja a chiphiány, de még más is sorra kerülhet
Király Béla | 2021. január 26. 18:45
Az éledező autógyártás komoly gyomrost kapott a szektort sújtó alkatrészhiány révén. Egyes szakértők szerint ugyanakkor a probléma az autógyártókat több hónapig fogja nyomasztani, sőt akár más szektorokat is érinthet majd.
Vállalat Mészáros és Stadler: óriási barátság született
Privátbankár.hu | 2021. január 26. 17:49
Szándéknyilatkozatot írt alá a svájci központú Stadler Rail Group és a Mészáros Csoport közös vegyesvállalat létrehozásáról - teher- és tartálykocsikat gyártanak majd, de személykocsik összeszerelése is szóba jöhet.
Vállalat A show nem állhat le, de előzhet-e vakcináért a sportoló?
Marosi Gergely | 2021. január 25. 18:59
A sportvilágban 2021 olyannak tűnik, mint 2020 félrecsúszott maszkban – tragikomédiával kezdődő férfi kézilabda-világbajnokság, elhalasztott Formula–1-es nyitány, arrébb tolt vagy törölt események, elmaradó mérkőzések és pozitív tesztek. A show-nak viszont folytatódnia kell, mert egy újabb teljes lezárásra aligha van tartalék. A folytatás etikai kérdéseket vet fel, mint ahogy az is, ha a sportolók előrekerülnek a vakcinára váró sorban.
Vállalat Mészáros Lőrinc szállodalánca mindkét hullámban behúzta a kormányzati támogatásokat
Vég Márton | 2021. január 23. 16:07
A Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó Hunguest szállodalánc a koronavírus-járvány első hullámakor leépítette a dolgozóinak közel a felét, majd kapott 17,7 milliárd forint állami támogatást a szállodái felújítására. A második hullámnál már elbocsátási-tilalom volt a támogatás feltétele, járt is a kormányzati segítség.
Vállalat Dől a közpénz a TV2 Csoporthoz
Privátbankár.hu | 2021. január 23. 10:30
Több mint 20 milliárdnyi közpénzt kapott tavaly a TV2 Csoport.
Vállalat Nehéz helyzetben a vendéglátósok – többen a mai napig nem kapták meg a bértámogatást
Székely Sarolta - Valkai Nikoletta | 2021. január 21. 19:19
Szerkesztőségünk több forrásból is úgy értesült, hogy a vendéglátósok közül többen vannak olyanok, akik a mai napig nem kapták meg a kérvényezett bértámogatást. Pedig a papírokkal is rendben volt minden és a kérelmet is befogadta a hatóság. Az ipartestület szerint sem szórványos esetről van szó, az Innovációs és Technológiai Minisztérium viszont hallgat.
Vállalat Közel négymilliárd forinttal emelték a Leisztinger-cégbirodalom bázisának tőkéjét
Baka F. Zoltán | 2021. január 21. 16:28
A Domestore tőkéje ezzel 17,5 milliárd forintra emelkedett.
Vállalat Egyre inkább úgy tűnik, 4 százalékkal fog nőni a minimálbér
Valkai Nikoletta | 2021. január 20. 14:16
Elhúzódó egyeztetés után ma sem született végső megállapodás az idei legkisebb bérekről. Készül viszont egy megegyezéstervezet, benne 4 százalékos emeléssel. 
Vállalat A győri Audit is elérte a globális csiphiány
Privátbankár.hu | 2021. január 19. 12:11
A kecskeméti Mercedesszel szemben náluk nem lesz leállás, de két héten keresztül csak egy műszakban folytatják a gyártást.
Friss
hírlevél