Kérdőre vonja a Google vezetőségét a brit kormány, mivel olyan videók mellett helyezték el állami tulajdonú cégek hirdetéseit, amik tartalma kifogásolható – írja a Reuters. A kormány egyik szóvivője szerint a internetes keresőrendszert kifejlesztő cég pénteken tárgyalja az ügyet, miután a The Times brit napilap felhívta a figyelmet: az állami szektor hirdetései többször homofób és antiszemita üzeneteket közvetítő YouTube-videók mellett jelennek meg.
A kormány ezért felfüggesztette reklámjait a videó megosztó portálon. Egyelőre biztosítékot várunk a vállalat műszaki szakértőitől, hogy hirdetéseink ne ilyen előnytelen helyeken jelenjenek meg – tette hozzá a szóvivő.
Garanciát várnak, ez többé nem fordulhat elő
Több vállalat – köztük a Sainsbury’s brit áruházlánc és a The Guardian hírportál – is levetette reklámjait az oldalról, mondván: teljesen elfogadhatatlan, hogy a Google megengedi az ilyen cégek esetében a reklámok megjelenését szélsőséges, gyűlöletbeszédet hangoztató videók mellett. A közelmúltban felfüggesztettünk mindenfajta hirdetést, ami a Google/YouTube rendszerén keresztül történt. Egészen addig marad ez így, amíg garanciát nem kapunk arról, hogy ez nem ismétlődik meg – mondta a brit lap szóvivője.
A Google közleménye szerint sok munkával sikerült levenni a nem megfelelő helyeken megjelenő reklámokat, valamint új rendszert is indítottak, ami segít a vállalatoknak jobban elhelyezni a megjelenő hirdetéseket. Oldalak milliói vannak hálózatunkon és percenként több, mint 400 órányi anyagot töltenek fel a felhasználók, így előfordulhat, hogy nem tudunk minden esetben megfelelően eljárni.
Az esetek kis százalékában olyan helyen jelennek meg hirdetések, amik sértik irányelveinket. Bár azonnal levesszük ezeket, tudjuk, hogy ennél többet kell tennünk a jövőben – írja a közlemény. A Google hozzátette: Hiszünk az internetes szólásszabadságban, még ha nem is értünk egyet a megosztott tartalmakkal.