(Fotó: RTL Group) |
A 24.hu készített interjút Vidus Gabriellával, az RTL Magyarország vezérigazgatójával abból az alkalomból, hogy ismét ő lett a legbefolyásosabb hazai médiavezető.
Vidus Gabriella szerint néhány éve sokkal sokszínűbb volt a hazai média, hisz az elmúlt pár év alatt gyakorlatilag kivonultak a nemzetközi szereplők a magyar médiapiacról, szinte csak a közéleti tartalom-előállításban nem jeleskedő külföldiek maradtak.
A televíziós iparágban vannak még nemzetközi nagy brandek – mint a Viacom, az AMC és a Sony -, de ők vásárolt, jellemzően szórakoztató tartalmat kínálnak, közéletit nem. Printben szinte egyedül a Ringier Axel Springer maradt, reklámfelületi oldalon pedig a JCDecaux.
A szakember szerint a kormányközeli médiafelvásárlások nem igazán meglepőek, ugyanis ez a kormány több éve kimondta, célja, hogy többségében magyar kézbe kerüljenek a médiavállalatok, tehát nem derült égből villámcsapásként történnek a dolgok.
Simicska Lajos korábban a 24.hu-nak azt mondta, hogy Orbán Viktor a Roszatom pénzén vitte volna az RTL Magyarországot, de VIdus Gabriella szerint ez elképzelhetetlen. Mint mondta, a cég tulajdonosa, a Bertelsmann megerősítette maradási szándékát Magyarországon, és a jövőbeli vételi ajánlatokat ugyanúgy vissza fogja utasítani, mint ahogy az eddigieket is tette.