Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
3p

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Az A380-as másfél évtizede hatalmas szenzációként robbant be a légiiparba: ez volt az új szupergép, amit mindenki ki akart próbálni legalább egyszer az életben. A története azonban hamarosan véget ér: az Airbus a kereslet hiánya miatt beszünteti a gyártását. Az óriásgép üzemeltetése egyszerűen nem volt gazdaságos.
EPA/SASCHA STEINBACH

Nem készül több Airbus A380 2021 után, miután az egyetlen megmaradt vevő, az Emirates radikálisan visszavágta a rendeléseit – jelentette be az európai repülőgépgyártó vállalat.

Elfogytak a megrendelések

A dubaji légitársaság a tervezetthez képes 39-cel csökkenti az A380-as flottáját, amely 162 helyett csak 123 gépből áll majd. A cég a következő két évben mindössze 14 új óriásjumbót állít forgalomba, és a jövőben más géptípusokra koncentrál: hetven darab A330neo-t és A350-est vesz az Airbustól.

A repülőgépgyártó vezetése emlékeztetett arra, hogy az elmúlt években már nem tudtak új vevőket szerezni az A380-asnak.

„A mai bejelentés fájdalmas számunkra és minden A380-ast szerető közösség számára szerte a világon”

közölte Tom Enders, az Airbus vezérigazgatója a Financial Times szerint. A következő három évben mintegy 3500 állás kerülhet veszélybe a gyártás leállása miatt. A cég mostanáig egyébként 313 A380-asra kapott megrendelést, ebből 234-et szállított le.

Nem volt gazdaságos

Ahmed bin Saeed Al Maktoum, az Emirates főnöke szintén csalódottságának adott hangot, de mint mondta, szembe kellett nézniük a realitással.

A világ legnagyobb utasszállító repülőgépére azért nincs igény, mert a légitársaságok szerint már a leghosszabb szakaszokon sem lehet gazdaságosan üzemeltetni. Túl sokat fogyaszt, és csak akkor termel nyereséget, ha szinte teltházzal repül – működtetése egyszerűen túl kockázatos.

A légitársaságok inkább az olyan típusokat részesítik előnyben, mint az A350-es, amely hasonlóan magas komfortot kínál, de kisebb súlya és kevesebb hajtóműve miatt olcsóbban működtethető.

Gigantikus méretek

A szuperjumbó hatalmas durranás volt a kétezres évek elején – elsősorban a méreteivel nyűgözte le a repülők szerelmeseit. A négy hajtóművel felszerelt, kétszintes, csaknem 300 tonnás, 72 méter hosszú óriásgép 853 utas szállítására képes – többre, mint bármelyik versenytársa –, és 15 ezer kilométert tud megtenni leszállás nélkül. Gigantikus méretei miatt számos repülőtéren külön terminált építettek neki.

Az A380-as 2005. április 27-én emelkedett először a magasba,

első kereskedelmi útját pedig 2007 októberében abszolválta a Singapore Airlines kötelékében Szingapúr és Sidney között.

Az óriásjumbo 2011-ben Ferihegyen is megmutatta magát:

"Ha az ellenfeled hibázik, ne szólj semmit" – mondta Harry Stonechiper, a konkurens Boeing vezére 2001-ben, amikor értesült az A380-as megépítésének tervéről. Üzleti szempontból az idő őt látszik igazolni – habár az utasok aligha bánják, hogy megszületett a szuperjumbo, a légitársaságok végül kimondták róla a halálos ítéletet.

Címkék: Vállalat
A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Negyedével növelné árbevételét a BÉT-en jegyzett magyar kibervédelmi cég
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 19:22
Az első félévben 542,2 millió forintos nettó árbevételt ért el a a BÉT Xtend piacán jegyzett kibervédelmi cég, a ViVeTech Nyrt. A 2025-ös pénzügyi év egészét tekintve 20-25 százalékos árbevétel-növekedésre számít.
Vállalat Bajban a Sotheby's
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 08:06
Duplázódott a veszteség a híres aukciós háznál.
Vállalat Egyetlen éjszaka alatt zsebelte be az éves magyar GDP közel felét Larry Ellison
Vámosi Ágoston | 2025. szeptember 11. 17:51
Huszonöt év különbséggel kétszer is a világ leggazdagabb embere lett az Oracle társalapítója, Larry Ellison. Akkor Bill Gates, most Elon Musk a rivális, utóbbival sokkal jobb viszonyt ápol. Az AI-cégek igénye egyre nagyobb az Oracle-höz hasonló felhőalapú szolgáltatásokra, ezért a cég többszörösére növelheti a profitját a következő öt évben.
Vállalat Reagált a Roszatom az Európai Bíróság döntésére
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 11. 17:15
Az orosz fővállalkozó is megszólalt a paksi atomerőmű bővítési projektjének már folyó munkáival kapcsolatban.
Vállalat A 4iG alapítványa 200 ingyen laptopot kínál az iskoláknak
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 11. 16:01
A 4iG Alapítvány Digitális Esély Programja a közoktatásban résztvevő gyerekek és pedagógusok digitális kompetenciáinak fejlesztését célozza, amelyre 2025. szeptember 30-ig várják a pályázatokat. 
Vállalat Szijjártó Péter elárulta, mit jelent a paksi beruházásnak az Európai Bíróság döntése
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 11. 13:13
Az Európai Bíróság ítéletére válaszolt.
Vállalat Paks II.: megsemmisítik az Európai Bizottság állami támogatásra adott jóváhagyását
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 11. 10:29
Megsemmisítették a bizottsági jóváhagyást. 
Vállalat Biztonságos megtakarítás minden életszakaszra – A Magyar Államkincstár Életútprogramja
PR | 2025. szeptember 10. 16:16
A pénzügyi biztonság megteremtése tudatos, hosszú távú tervezés eredménye. Minél korábban kezdünk el félretenni – akár gyermekünk születésétől kezdve –, annál nagyobb eséllyel biztosíthatjuk a tanulmányok, a családalapítás vagy a nyugodt nyugdíjas évek anyagi hátterét. A Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) Megtakarítási Életútprogramja ehhez kínál életszakaszokra szabott, állampapír-alapú megtakarítási rendszert, amely a születéstől egészen az időskorig végigkíséri az ügyfeleket – állami garanciával és a kamatokon felül akár évi több tízezer forintos állami támogatással. A program célja, hogy az öngondoskodás és a portfóliószemléletű megtakarítás ösztönzésével támogassa a tudatos pénzügyi jövőtervezést.
Vállalat Otthagyja Bécset a Wizz Air
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 10. 14:04
Bezárja bécsi bázisát a Wizz Air. A diszkont légitársaság 2026. március 15-ig fokozatosan kivonul az osztrák főváros repülőteréről.
Vállalat A Shellel kötött az MVM stratégiai gázkereskedelmi megállapodást
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 9. 17:10
Az MVM CEEnergy Zrt.  magyar földgázkereskedelmi vállalat tíz évre szóló gázkereskedelmi megállapodást kötött a Shell Energy Europe Limited céggel.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG