Az EKSZ már hetekkel ezelőtt bejelentette: jövőre 15 százalékos béremelést tart szükségesnek. Mostani közleményükéből kiderül, legalább 300 sofőr hiányzik a rendszerből. Szerintük azonban nem a toborzásra, hanem a régiek megtartására kéne sokkal nagyobb hangsúlyt fektetni, a képzések túlzott költségeinek egy részét az aktív dolgozók megfizetésére és a foglalkoztatási feltételek javítására kell fordítani.
450 ezer forintos fizetéssel kecsegtetnek
A BKV-nak azonban nemcsak a megtartásra, de a toborzásra sincs koncepciója, hacsak az nem, hogy az újakat 450 ezer forintos bérrel kecsegteti. Ez borzasztóan felelőtlen és veszélyes módszer – állítja Naszályi Gábor. Az EKSZ elnöke szerint ez a mézesmadzag a végtelenségig borzolja a régi BKV-s járművezetők idegeit, mert tudják, hogy az ehhez még csak közelítő összeget is csak a törvényes keretet is meghaladó, évente háromszáz túlórával – összesen 14 hónappal – tudnak megkeresni.
Naszályi szerint abban a pillanatban, amint feltöltenék a létszámot, és nem kellene túlórázni, kiderülne, hogy az alapfizetésből átlagosan legfeljebb 170 ezer nettót vinnének haza. A mostani, viszonylag elfogadható keresetek ára a szabadnapok és a szabadságok kárára teljesített túlóra, valamint a fizikai és szellemi leterheltség.
Naszályi szerint a BKV vezérigazgatója alkalmatlan a pozícióra, ha nem ismeri fel az egyre kritikusabb helyzetet és a megoldást: béremelés és a munkakörülmények látványos javítása.