Megszépülnek a kocsik. Fotó: Wikimedia Commons/Rovibroni |
A BKV ma hirdetett nyertest, így a Metrowagonmash végezheti a felújítást és korszerűsítést. Az eredeti tender 37 db, hat kocsiból álló szerelvényre terjedt ki, amely a vonal meghosszabbításának esetén további héttel bővíthető lenne.
A kiíráskor 22 cég jelezte érdeklődését, de a 2014. december 30-ai jelentkezési határidőig végül hét cég nyújtotta be a jelentkezését. Ajánlatot a Skinest Rail, a Metrowagonmash, a Skoda Transportation és a CAF adott. A 2-es és a 4-es metró kocsijait adó Alstom Transport még korábban jelezte, hogy nem kíván részt venni a felújítást.
Csak az oroszoké volt érvényes
A négy jelentkező közül három ajánlata érvénytelen lett, ezért a bírálóbizottság a Metrowagonmash - hiánypótlás után már mindenben megfelelő - ajánlatát fogadta el. Az orosz cég a 37 db, egyenként hat kocsis szerelvény korszerűsítéssel egybekötött felújítására és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások és eszközök szállítására 219 199 524 eurós ajánlatot tett. A munkálatok végrehajtása után a szerelvények garantált élettartama 25 év lesz.