Nyolc százalékkal növekedett a Toyota Motor Corp. értékesítése a részben vagy teljesen elektromos hajtású autók esetében. A japán székhelyű multinacionális vállalat tavaly 1,52 millió, részben vagy teljesen elektromos hajtású Toyota és Lexus márkájú autót értékesített, többet az összes többi autógyártó vállalat alternatív hajtású autóeladásainál.
Az e-autó gyáros... A Toyota Motor Corp. hibrid elektromos (HEV), plug-in hibrid elektromos (PHEV), hidrogén-üzemanyagcellás elektromos (FCEV) és akkumulátoros elektromos (BEV) autókat gyárt, összesen 35-féle Toyota és Lexus modellt. Tovább >>> |
A tavalyi eladások nyolc százalékkal múlják felül az előző évi, szintén rekordnak számító eladásokat. A konszern tavalyi eladásaival három évvel a saját magának kitűzött 2020-as határidő előtt teljesítette az évi 1,5 milliós értékesítési célt. A cég így 20 év alatt – a Lexus márkát is beleértve – már 11,5 millió különböző elektromos hajtáslánccal rendelkező autót értékesített, ami 90 millió tonnával kevesebb szén-dioxid-kibocsátást jelent ugyanennyi hagyományos autó forgalomba helyezéséhez képest.
A Toyota "Környezetvédelmi Kihívás 2050" elnevezésű terve 2030-ra évi 5,5 millió alternatív hajtású autó értékesítését irányozza elő. Ennek keretében a 2020-as évek elejére tíz akkumulátoros elektromos (BEV) modellt mutat be, 2025-től pedig minden egyes modelljének lesz már elektromos változata is.
Több mint 600 ezer autót hívnak vissza – lehet, a tiédet is? Az intézkedés nem az elmúlt időszakban nagy botrányt kavart, halálos áldozatokat is követelő Takata-légzsákokkal van közvetlenül összefüggésben. Az autók összeszerelésekor olyan hiba keletkezhetett, ami rövidzárlatot okozhat, és emiatt esetlen nem nyílik ki ütközéskor a légzsák. További részletek >>> |