A kutya sem akar taxiscéget indítani
Teljesen lefulladt a hagyományos brit taxispiac a mobilalkalmazásra épülő Uber térhódítása miatt - írta keddi riportjában a Financial Times. Az első négy hónapban 97 százalékkal kevesebb új taxisvállalkozás indult Nagy-Britanniában, mint egy évvel korábban. A brit cégbíróság a tavalyi első négy hónapban 290, 2014 azonos időszakában 300, idén január-áprilisban azonban mindössze nyolc új hagyományos taxivállalatot jegyzett be.
A Financial Times beszámolója szerint már tavalyi is meredeken, 65 százalékkal csökkent az újonnan induló brit taxivállalatok száma 2014-hez képes. Ez volt az első éves összevetésű csökkenés 2008 óta.
Sorra adják fel a meglévő cégek is
A hivatásos sofőröket is képviselő GMB szakszervezet szerint havonta legalább tíz hagyományos taxivállalkozás szünteti be tevékenységét, és Londonban 11 százalékkal csökkent a bejegyzett taxistársaságok száma azóta, hogy 2012-ben azt Uber megjelent a piacon.
Az Uber mindeközben megállíthatatlanul terjeszkedik: 2014-ben négy, tavaly már 18 brit nagyvárosban volt elérhető a cég szolgáltatása, sofőrjeinek száma pedig meghaladja a 30 ezret.
Minden ötödik sofőr az Ubernek dolgozik - még ingyen fuvart is ígértek
A londoni személyszállítási piacon tevékenykedő sofőrök 20 százaléka már az Ubernek dolgozik - áll a Financial Times keddi írásában.
Londonban már több nagyszabású taxistüntetés is volt az Uber ellen. A 25 ezer londoni taxist képviselő szakmai szervezeteket nem békítette meg az Uber angliai részlegének ajánlata sem, amelynek alapján a taxisok egy évig ingyen használhatták volna az Uber okostelefonos kocsirendelési alkalmazását.
Nem az Uberrel van baj, hanem a begyepesedett szokásokkal?
A világhírű hagyományos londoni taxi, a black cab üzemeltetési jogához négyévi tanfolyam szükséges, amely alatt - a vizsgaelőírásoknak megfelelően - legalább 20 ezer londoni utca és több ezer turistalátványosság nevét és helyét kell memorizálni. Ez a vizsgaanyag a szintén világhírű "The Knowledge", vagyis a "tudás", amelyet rendszeresen frissíteni is kell, és időközönként újból vizsgázni kell belőle.
Ez nagyon szép, hagyományos dolog - viszont meglehetősen fölöslegesnek és eltúlzottnak tűnik. Az Uber is azzal érvel: modern műholdas navigáció korában ilyen szintű tudásra egyáltalán nincs szükség.