4p

Földbe áll a magyar gazdaság? Okozhat földrengést az amerikai elnökválasztás? Mire lesz elég a kormány akcióterve?
Online Klasszis Klub élőben Pogátsa Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdász-szociológustól!

2024. október 31. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az ügyfélkör bővítése a folyamatos fejlődés kulcsa, azonban a hazai kis- és középvállalkozások (kkv) mintegy negyede mégis inkább csak meglévő vevőkörének megtartására koncentrál – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás harmadik negyedéves eredményeiből.

Nemcsak az üzletszerzés, de a meglévő ügyfélkör megtartása is a legnehezebb feladatok közé tartozik egy cég életében. Az ügyfelek számára ugyanis sokszor elég csupán egyetlen negatív élmény ahhoz, hogy búcsút intsenek addigi szeretett márkájuknak. Ezt a gyakorlatot segíti elő a piaci trendek gyakori változása, a gyors kínálatbővülés, valamint a technológiai innovációk is. 

„A K&H kkv bizalmi index adatai alapján látszik, hogy a hazai kkv-k óvatosak és inkább a meglévő ügyfeleik megtartására koncentrálnak, mintsem arra, hogy újakat szerezzenek. Amíg az előbbi tízből négy cégnek lényeges, utóbbit mindössze 7 százalékuk tartja fontosabbnak. Szektor, földrajzi helyzet és cégméret szerint sincsenek jelentős eltérések a vevőkör megtartására és az üzletszerzésre irányuló törekvésekben, a válaszadók fele egyformán fontosnak tartja mindkét tevékenységet. A jelenlegi, turbulens gazdasági környezetben azonban a biztonságosabbnak tartott utat választják” – magyarázta Oraveczné Németh Ildikó, a K&H Lakossági és kkv szegmens marketing vezetője.

A tavalyi év azonos időszakához viszonyítva összességében mintegy 4 százalékkal csökkent a hazai kkv-k vevői köre. Szektor szerint leginkább az ipari és mezőgazdasági cégekre volt jellemző, hogy ügyfeleket veszítettek, a kereskedelmi és szolgáltatói területen működő kkv-k esetében nem volt jelentős változás. Az vevői kör további amortizációjának elkerülése érdekében a hazai kkv-k mintegy háromnegyede tervez tenni valamit, amivel növelheti ügyfélbázisát. Legtöbben a kollaborációban bíznak, a válaszadók több mint 30 százaléka reméli ettől a növekedést. A megkérdezettek 23 százaléka weboldal létrehozásában vagy a meglévő platform fejlesztésében látja a siker kulcsát. Online és offline hirdetéseket vagy közösségi média felületeket 20-20 százalékuk tervez használni.

Ebben látják a sikert a bankkal együttműködő kkv-influenszerek

Nem meglepő módon az üzleti élet véleményvezérei is hasonló gyakorlatokat javasolnak ügyfélszerzésre. Kende-Hoffherr Krisztina, a TMC Csoport alapító tulajdonosa szerint tudatos kommunikációval, a közösségi média megfelelő használatával lehet a leghatékonyabban eljutni a célközönséghez, hogy fel lehessen tenni nekik azokat a kérdéseket, amellyel a saját felületre terelhetők. 

Kulcsár Tibor, a Kulcsár Akadémia alapítója a kollaboráció mellett tette le a voksát, a partneri együttműködések révén ugyanis nemcsak a felmerülő marketing- és egyéb költségek csökkenthetők, hanem a kínált termékek is erősíteni tudják egymást. Sándorfy Adrián, a Biznisz Boyz vállalkozói podcast show társalapítója és a BROCASTERZ podcast ügynökség vezetője úgy gondolja, hogy a meglévő kapcsolatrendszerben nagyon sok kollaborációs lehetőség rejlik, ezeket kell tudni hatékonyan kiaknázni, mégis, a legtöbb vállalkozó nem használja tudatosan ezt az eszközt. Szerinte az ügyfélszerzéshez nem elég a jó marketing – letisztult, vonzó értékajánlattal kell rendelkezni, valamint kellő méretű piaccal.

Ahhoz, hogy láthatóvá váljon egy vállalkozás, edukálni kell a célközönséget, és valamilyen csatornán át kell tudni adni a tudást annak érdekében, hogy kiépüljön a bizalom és hiteles legyen a mondanivaló. Ennek tökéletes formátumai a podcast és az edukációs videók is, amelyek meglepő módon nagyon sok minőségi üzleti kapcsolatot is tudnak eredményezni.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Vegas.hu A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat A Gránit Bank már Romániában is kínálja online számlanyitását
Privátbankár.hu | 2024. október 22. 16:02
A bank mobilalkalmazása már három nyelven is elérhető.
Vállalat Az ember, akiért ezermilliárd forintot fizetett a Google
Litván Dániel | 2024. október 21. 11:28
Ki és miért ért meg 2,7 milliárd dollárt a Google-nek?
Vállalat Elárulta a Chanel a titkát: egyszerűbb, mint gondolnánk
Privátbankár.hu | 2024. október 20. 14:29
Nem Arie Kopelman neve juthat elsőre az eszünkbe, ha meghalljuk a Chanel divatház nevét. Pedig legalább olyan fontos szerepe volt a cég felemelkedésében, mint Karl Lagerfeldnek. Új alapokra helyezte a Chanel marketingstratégiáját és tudta, hogyan szólítsa meg a fiatalokat. Arie Kopelman 86 évesen hunyt el manhattani otthonában.
Vállalat A Wizz Air újra megnyitja bázisát Kisinyovban, közvetlen járatokkal 16 célállomásra
Privátbankár.hu | 2024. október 17. 16:54
A Wizz Air bejelentette, hogy megnyitja ideiglenes bázisát a moldovai Kisinyovban, és jövő télen 16 célállomásra kínál közvetlen járatokat, köztük nyolc új útvonalat.
Vállalat Részvény visszavásárlási programot indított a 4iG
Privátbankár.hu | 2024. október 16. 17:54
Befektetési szolgáltatót bíztak meg a feladattal. 
Vállalat Már látszik, mit hozhat a klímaváltozás a magyar borászatoknak - így készül fel az Év Pincészete
Privátbankár.hu | 2024. október 16. 11:18
A Gere-birtokot a család hetedik generációs tagjaként vezető Gere Andreával készített interjút laptársunk, a szintén a Klasszis Médiához tartozó Turizmus Online. 
Vállalat A Citigroup eredménye meglepte az elemzőket
Privátbankár.hu | 2024. október 15. 16:16
A Citigroup a vártnál kisebb profitcsökkenést könyvelhetett el a harmadik negyedévben a befektetési banki tevékenység növekedésének köszönhetően.
Vállalat Ott lesz mindenki, aki számít az IT-ban? Nagyszabású esemény lesz Budapesten
Privátbankár.hu | 2024. október 15. 12:48
Kapcsolatépítésre és tudásmegosztásra is lehetőséget nyújt a Puzl CowOrKing novemberi, ingyenes rendezvénye.
Vállalat Új módszerekkel elemez az MBH Bank - újabb inflációs hullámra kell készülnünk?
Privátbankár.hu | 2024. október 15. 12:14
Egyéves lett az MBH Befektetési Bank, a szakértők beszéltek arról is, mi várható a közeljövőben.
Vállalat Tudatos vállalatépítéssel kerülhető el a vállalkozói burnout
PR | 2024. október 14. 10:47
A vállalkozói burnout, vagyis a kiégés, gyakran kíséri a cégvezetők mindennapjait. Sok tulajdonos vállalkozó napi 12-14 órát dolgozik, és homályos elképzelései vannak arról, merre tart a cége, hol szeretne tartani néhány év múlva, és hogyan lehetne cégvezetőként elérni azt a nyugodtabb, kiszámíthatóbb életet, amiről sokan álmodnak. Pedig ez nem is olyan nehéz.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG