4p

Mik a legfontosabb aktualitások az ESG és a fenntarthatóság terén?
Mit hoz az EU Omnibus csomagja?
Merre tart a szabályozás? Mik az MNB ajánlásai, elvárásai?
Hogyan birkóznak meg az ESG jelentette kihívásokkal a vállalatok a gyakorlatban?

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az ügyfélkör bővítése a folyamatos fejlődés kulcsa, azonban a hazai kis- és középvállalkozások (kkv) mintegy negyede mégis inkább csak meglévő vevőkörének megtartására koncentrál – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás harmadik negyedéves eredményeiből.

Nemcsak az üzletszerzés, de a meglévő ügyfélkör megtartása is a legnehezebb feladatok közé tartozik egy cég életében. Az ügyfelek számára ugyanis sokszor elég csupán egyetlen negatív élmény ahhoz, hogy búcsút intsenek addigi szeretett márkájuknak. Ezt a gyakorlatot segíti elő a piaci trendek gyakori változása, a gyors kínálatbővülés, valamint a technológiai innovációk is. 

„A K&H kkv bizalmi index adatai alapján látszik, hogy a hazai kkv-k óvatosak és inkább a meglévő ügyfeleik megtartására koncentrálnak, mintsem arra, hogy újakat szerezzenek. Amíg az előbbi tízből négy cégnek lényeges, utóbbit mindössze 7 százalékuk tartja fontosabbnak. Szektor, földrajzi helyzet és cégméret szerint sincsenek jelentős eltérések a vevőkör megtartására és az üzletszerzésre irányuló törekvésekben, a válaszadók fele egyformán fontosnak tartja mindkét tevékenységet. A jelenlegi, turbulens gazdasági környezetben azonban a biztonságosabbnak tartott utat választják” – magyarázta Oraveczné Németh Ildikó, a K&H Lakossági és kkv szegmens marketing vezetője.

A tavalyi év azonos időszakához viszonyítva összességében mintegy 4 százalékkal csökkent a hazai kkv-k vevői köre. Szektor szerint leginkább az ipari és mezőgazdasági cégekre volt jellemző, hogy ügyfeleket veszítettek, a kereskedelmi és szolgáltatói területen működő kkv-k esetében nem volt jelentős változás. Az vevői kör további amortizációjának elkerülése érdekében a hazai kkv-k mintegy háromnegyede tervez tenni valamit, amivel növelheti ügyfélbázisát. Legtöbben a kollaborációban bíznak, a válaszadók több mint 30 százaléka reméli ettől a növekedést. A megkérdezettek 23 százaléka weboldal létrehozásában vagy a meglévő platform fejlesztésében látja a siker kulcsát. Online és offline hirdetéseket vagy közösségi média felületeket 20-20 százalékuk tervez használni.

Ebben látják a sikert a bankkal együttműködő kkv-influenszerek

Nem meglepő módon az üzleti élet véleményvezérei is hasonló gyakorlatokat javasolnak ügyfélszerzésre. Kende-Hoffherr Krisztina, a TMC Csoport alapító tulajdonosa szerint tudatos kommunikációval, a közösségi média megfelelő használatával lehet a leghatékonyabban eljutni a célközönséghez, hogy fel lehessen tenni nekik azokat a kérdéseket, amellyel a saját felületre terelhetők. 

Kulcsár Tibor, a Kulcsár Akadémia alapítója a kollaboráció mellett tette le a voksát, a partneri együttműködések révén ugyanis nemcsak a felmerülő marketing- és egyéb költségek csökkenthetők, hanem a kínált termékek is erősíteni tudják egymást. Sándorfy Adrián, a Biznisz Boyz vállalkozói podcast show társalapítója és a BROCASTERZ podcast ügynökség vezetője úgy gondolja, hogy a meglévő kapcsolatrendszerben nagyon sok kollaborációs lehetőség rejlik, ezeket kell tudni hatékonyan kiaknázni, mégis, a legtöbb vállalkozó nem használja tudatosan ezt az eszközt. Szerinte az ügyfélszerzéshez nem elég a jó marketing – letisztult, vonzó értékajánlattal kell rendelkezni, valamint kellő méretű piaccal.

Ahhoz, hogy láthatóvá váljon egy vállalkozás, edukálni kell a célközönséget, és valamilyen csatornán át kell tudni adni a tudást annak érdekében, hogy kiépüljön a bizalom és hiteles legyen a mondanivaló. Ennek tökéletes formátumai a podcast és az edukációs videók is, amelyek meglepő módon nagyon sok minőségi üzleti kapcsolatot is tudnak eredményezni.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Becsődölhet egy ígéretes autóipari cég
Privátbankár.hu | 2025. február 7. 09:11
Hamarosan csődöt jelenthet a Nikola a Wall Street Journal értesülései szerint.
Vállalat 13 752 autó, másfél milliárd eurós nyereség – melyik márkáról beszélünk?
Privátbankár.hu | 2025. február 5. 09:14
Szép eredményeket ért el az olasz márka tavaly, de idén még jobbra számítanak.
Vállalat A norvég kormánynak is elege van a „mérgező” Temuból
Privátbankár.hu | 2025. február 4. 18:07
Norvégia szigorítást sürget a cég ellen az Európai Gazdasági Térségben, miután rendkívül mérgező termékeket találtak a kínai online kereskedelmi platformon.
Vállalat Vett egy mély levegőt a német multi
Privátbankár.hu | 2025. február 3. 09:56
Az előzetes adatok szerint a Bosch, a technológiák és szolgáltatások szállítója, 90,5 milliárd euró árbevételt ért el 2024-ben, ami 1 százalékos éves csökkenést, árfolyamhatások nélkül az előző évivel nagyjából azonos szintet képvisel. Az árbevétel-arányos üzemi eredmény 3,5 százalék volt.
Vállalat Besokallt a Porsche: elvenné a kormányt vezetőitől
Privátbankár.hu | 2025. február 2. 13:19
A német autógyártó tárgyalásokat kezdett a pénzügyi igazgató és az értékesítési vezető szerződésének megszüntetéséről.
Vállalat A Volkswagen nekiugrik az ázsiai óriásnak, alkatrészekre szedte
Privátbankár.hu | 2025. február 2. 09:51
A német autógyár pert indított az indiai hatóságok ellen egy „lehetetlenül magas” 1,4 milliárd dollár adókövetelés érvénytelenítésére.
Vállalat NIS2: fontos rendelet jelent meg a kiberbiztonsági auditról
Privátbankár.hu | 2025. február 1. 12:10
A Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (SZTFH) tájékoztatása szerint sikerrel zárultak a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával több körben folytatott szakmai egyeztetések a kiberbiztonsági audit lefolytatásának rendjéről, valamint az eljárás maximalizált díjáról, melynek eredményeként kihirdetésre került a vonatkozó SZTFH rendelet. Emellett az SZTFH kiberbiztonsági felügyeleti díjról szóló rendelete is megjelent a Magyar Közlönyben.
Vállalat Bezárja romániai gyárát egy amerikai autóipari cég
Privátbankár.hu | 2025. január 31. 13:46
Ezt az economica.net adta hírül a Prahova megyei munkaügyi felügyelőség (AJOFM) tájékoztatása alapján.
Vállalat Olyan mély gödörben lehet a BYD, hogy még Szijjártó Péter sem lát le az aljáig
Litván Dániel | 2025. január 30. 18:51
A magyar költségvetésben is jelentős tétel lenne a kínai óriáscég rejtett adóssága. A háttérben egy furcsa gyakorlat húzódik meg, a legnagyobb gond pedig az átláthatatlanság.
Vállalat Orbán Viktor testvére céget vásárolt a család nőgyógyászától
Privátbankár.hu | 2025. január 30. 16:41
Orbán Áron, a miniszterelnök öccse már nemcsak vezérigazgatója, hanem egyedüli tulajdonosa is a nemzetközi fegyverkereskedő cégnek, fegyverboltja viszont végleg bezárt Dunakeszin.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG