4p

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az ügyfélkör bővítése a folyamatos fejlődés kulcsa, azonban a hazai kis- és középvállalkozások (kkv) mintegy negyede mégis inkább csak meglévő vevőkörének megtartására koncentrál – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás harmadik negyedéves eredményeiből.

Nemcsak az üzletszerzés, de a meglévő ügyfélkör megtartása is a legnehezebb feladatok közé tartozik egy cég életében. Az ügyfelek számára ugyanis sokszor elég csupán egyetlen negatív élmény ahhoz, hogy búcsút intsenek addigi szeretett márkájuknak. Ezt a gyakorlatot segíti elő a piaci trendek gyakori változása, a gyors kínálatbővülés, valamint a technológiai innovációk is. 

„A K&H kkv bizalmi index adatai alapján látszik, hogy a hazai kkv-k óvatosak és inkább a meglévő ügyfeleik megtartására koncentrálnak, mintsem arra, hogy újakat szerezzenek. Amíg az előbbi tízből négy cégnek lényeges, utóbbit mindössze 7 százalékuk tartja fontosabbnak. Szektor, földrajzi helyzet és cégméret szerint sincsenek jelentős eltérések a vevőkör megtartására és az üzletszerzésre irányuló törekvésekben, a válaszadók fele egyformán fontosnak tartja mindkét tevékenységet. A jelenlegi, turbulens gazdasági környezetben azonban a biztonságosabbnak tartott utat választják” – magyarázta Oraveczné Németh Ildikó, a K&H Lakossági és kkv szegmens marketing vezetője.

A tavalyi év azonos időszakához viszonyítva összességében mintegy 4 százalékkal csökkent a hazai kkv-k vevői köre. Szektor szerint leginkább az ipari és mezőgazdasági cégekre volt jellemző, hogy ügyfeleket veszítettek, a kereskedelmi és szolgáltatói területen működő kkv-k esetében nem volt jelentős változás. Az vevői kör további amortizációjának elkerülése érdekében a hazai kkv-k mintegy háromnegyede tervez tenni valamit, amivel növelheti ügyfélbázisát. Legtöbben a kollaborációban bíznak, a válaszadók több mint 30 százaléka reméli ettől a növekedést. A megkérdezettek 23 százaléka weboldal létrehozásában vagy a meglévő platform fejlesztésében látja a siker kulcsát. Online és offline hirdetéseket vagy közösségi média felületeket 20-20 százalékuk tervez használni.

Ebben látják a sikert a bankkal együttműködő kkv-influenszerek

Nem meglepő módon az üzleti élet véleményvezérei is hasonló gyakorlatokat javasolnak ügyfélszerzésre. Kende-Hoffherr Krisztina, a TMC Csoport alapító tulajdonosa szerint tudatos kommunikációval, a közösségi média megfelelő használatával lehet a leghatékonyabban eljutni a célközönséghez, hogy fel lehessen tenni nekik azokat a kérdéseket, amellyel a saját felületre terelhetők. 

Kulcsár Tibor, a Kulcsár Akadémia alapítója a kollaboráció mellett tette le a voksát, a partneri együttműködések révén ugyanis nemcsak a felmerülő marketing- és egyéb költségek csökkenthetők, hanem a kínált termékek is erősíteni tudják egymást. Sándorfy Adrián, a Biznisz Boyz vállalkozói podcast show társalapítója és a BROCASTERZ podcast ügynökség vezetője úgy gondolja, hogy a meglévő kapcsolatrendszerben nagyon sok kollaborációs lehetőség rejlik, ezeket kell tudni hatékonyan kiaknázni, mégis, a legtöbb vállalkozó nem használja tudatosan ezt az eszközt. Szerinte az ügyfélszerzéshez nem elég a jó marketing – letisztult, vonzó értékajánlattal kell rendelkezni, valamint kellő méretű piaccal.

Ahhoz, hogy láthatóvá váljon egy vállalkozás, edukálni kell a célközönséget, és valamilyen csatornán át kell tudni adni a tudást annak érdekében, hogy kiépüljön a bizalom és hiteles legyen a mondanivaló. Ennek tökéletes formátumai a podcast és az edukációs videók is, amelyek meglepő módon nagyon sok minőségi üzleti kapcsolatot is tudnak eredményezni.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Védelmi és haderőfejlesztési technológiákról egyeztetett Jászai Gellért
Privátbankár.hu | 2025. április 18. 13:40
A 4iG Nyrt. elnöke a vállalatcsoport székházában fogadta David Bakert, az Egyesült Államok Védelmi Minisztériumának európai és NATO politikájáért felelős helyettes államtitkárát és az általa vezetett küldöttséget.
Vállalat Remekel a hazai közmű-, valamint energetikai szektor egyik vezető szállítója
Privátbankár.hu | 2025. április 18. 09:58
Az ABB az üzleti környezetet érintő bizonytalanság közepette is egy számjegyű bevételnövekedést vár 2025-ben.
Vállalat A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
PR | 2025. április 17. 16:37
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági nehézségek ellenére a vállalat stabil eredményeket mutatott fel 2024-ben, bár a növekedési ütem némileg lassult a korábbi évekhez képest. Európa egyik legnagyobb étrendkiegészítő gyártójának és forgalmazójának árbevétele 3,5 százalékkal, 93,7 milliárd forintra emelkedett, miközben az EBITDA-ja 2 százalékkal 10,68 milliárd forintra nőtt. A cégcsoport nagy hangsúlyt fektetett a hatékonyságnövelésre, a technológiai és termékfejlesztésekre, a stratégiai beruházásokra, valamint a belföldi piacvezető pozíció megtartása mellett tovább terjeszkedett a külpiacokon.
Vállalat Megint földgázt talált a Mol Pakisztánban
Privátbankár.hu | 2025. április 17. 14:01
Három új földgáztalálatot ért el a Mol Pakisztánban a Tal nevű kutatási területen, amelyeknek a magyar vállalat most elkezdte kidolgozni a kitermelési stratégiáját is – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön Iszlámábádban.
Vállalat Árcsökkentést kért a Spar
Privátbankár.hu | 2025. április 17. 09:51
Nem mindenkinek tetszik az ötlet.
Vállalat Akár 80 000 forint pluszt is lehet keresni a Gránit Banknál rendszeres megtakarítás esetén
PR | 2025. április 16. 14:21
A szelfivel számlát nyitó ügyfelek 40 000 forintján felül további 40 000 forinttal gazdagodhatnak a Gránit Banknál, akik mobilalkalmazáson keresztül rendszeres megbízást adnak befektetési jegy vásárlására.
Vállalat Kína bevitt egy nagy ütést az amerikai ipar egyik sztárjának
Privátbankár.hu | 2025. április 15. 12:43
Donald Trump februárban elindított kereskedelmi háborúját egyetlen eszközre, a büntetővámok bevezetésére építette. Valószínűleg nem gondolt arra, hogy mások többféle módon visszaüthetnek.
Vállalat Felkészülés a legrosszabbra: fordulat a cégeknél
Privátbankár.hu | 2025. április 15. 12:05
Az Egyesült Államok vállalatvezetőinek többsége arra számít, hogy Donald Trump elnök gazdaságpolitikája miatt recesszióba süllyed az amerikai gazdaság. Márciusban még a kisebbség gondolta így.
Vállalat Donald Trump elintézte: durva drágulást jelentett be a Sony
Privátbankár.hu | 2025. április 14. 15:37
A Sony 25 százalékkal emelte a PlayStation 5 árát, részben a Trump-féle vámok hatására
Vállalat Tradíció és minőség a pékségben
PR | 2025. április 14. 14:29
A Pécsváradon alapított Aranycipó Kft. immár több mint harminc éve készít magas minőségű pékárukat. A családi vállalkozás napjainkban megfelel a legmagasabb élelmiszeripari sztenderdeknek, miközben a hagyományos kézműves technikákat is alkalmazza. A cég jelenleg több mint 20 kemencével rendelkezik, és közel 150 féle termékének elkészítésében 270 munkatárs vesz részt. A minőség iránti elhivatottságukat a frissen elnyert Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegy is igazolja.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG