A lépéssel az amerikai élelmiszeripari óriás célja, hogy új lendületet adjon a növekedésnek, miután az elmúlt években visszafogott értékesítéssel küzdött – írja a Reuters.
Az újonnan létrejövő „Global Taste Elevation Co” olyan márkákat foglal magában, mint a Heinz, a Philadelphia és a Kraft Mac & Cheese, míg a „North American Grocery Co” égisze alatt az Oscar Mayer, a Kraft Singles és a Lunchables szerepel majd.
A vállalat adatai szerint a szószüzlet 2024-ben mintegy 15,4 milliárd dolláros árbevételt hozott, míg az élelmiszerüzlet körülbelül 10,4 milliárd dollárt termelt.
Fotó: X/@HeinzTweets
Hatékony elosztás
„A Kraft Heinz márkái ikonikusak és közkedveltek, de jelenlegi struktúránk összetettsége megnehezíti a tőke hatékony elosztását, a kezdeményezések rangsorolását és a legígéretesebb területeken a növekedés ösztönzését” – mondta Miguel Patricio, a Kraft Heinz igazgatótanácsának ügyvezető elnöke.
A vállalat arra számít, hogy a szétválás adómentes lesz, és a folyamat 2026 második felében zárulhat le. A cég májusban már jelezte, hogy fúziók és felvásárlások lehetőségeit is vizsgálja a részvényesi érték növelése érdekében.
A Kraft Heinz – hasonlóan más nagy csomagoltélelmiszer-gyártókhoz – nyomás alatt van, mivel a fogyasztók egyre inkább az egészségesebb és kedvezőbb árú ízesítőket és snackeket keresik.
A bejelentést követően a vállalat részvényei a tőzsdei nyitás előtti kereskedésben körülbelül 1 százalékkal emelkedtek, bár az elmúlt tizenkét hónapban értékük mintegy 21 százalékát elvesztették.