Sokkhatás
Múlt hónapban váratlanul érte a piacot, de különösen az utasokat, hogy a társaság rengeteg járatát törli október végéig. Még nagyobb koppanás lett, amikor kiderült, hogy a téli menetrendet is jócskán meg kell vágni. A magyarázat az volt, hogy a szabályozás változása miatt a pilóták szabadságát jövő március vége helyett idén év végéig kell kiadni. Ez azonban furcsa indoklás, mivel ezt már rég tudhatta a cég, lett volna ideje bőven megszervezni.
A pilótahiánynak nyilván más okai is vannak, ez az egész iparágat érinti, miután örvendetesen növekszik a légiforgalom, de úgy tűnik, hogy a Ryanairnél valami félresiklott. Valószínűleg rosszabb volt a pilóták helyzete, mint más társaságoknál, esetleg alacsonyabbak a béreik. Erre utal, hogy sok pilóta távozott a Ryanairtől, miközben a Norwegian sok pilótát vett fel, most pedig a Wizzair is toboroz.
Udvarlás
Úgy tűnik, a cégvezetés most belátta, hogy a tenyerén kell hordozni a pilótákat, különben a földön maradnak a gépek. A cég vezetője, Michael O’Leary most levelet írt pilótáinak, melyben béremelést és jobb körülményeket ígért nekik. Ezzel gyakorlatilag beismerte, hogy nem volt megfelelő a pilóták helyzete, és belátta, hogy muszáj ezen változtatni, a pilóta nélküli repülést már ugyan tervezik, de megvalósulása még nem tűnik közelinek.
Ijesztés és dicséret
O’Leary több mindent ígér: a szabadságolások rendezését, fizetésemelést, hűségbónuszt, valamint külön kompenzációt az otthonuktól sokáig távol dolgozó pilótáknak. Volt azért az udvarlás mellett egy kis ijesztgetés is: a csődbe menő légi társaságot emlegette, megnevezve az Air Berlint és a Monarchot. Velük szemben a Ryanair stabil és biztonságos, kár lenne elhagyni a bizonytalanok kedvéért, végül egy újabb fordulat: a levelet dicsérettel zárta, miszerint a Ryan pilótái a legjobbak.
Úgy gondoljuk, igyekeznie kell a légitársaságnak, miután az általános hiány miatt a pilóták válogathatna a jobbnál jobb állások között, és a csődbe ment társaságok pilótái is hamar elkelnek. A nehéz idők majd akkor jönnek, ha tényleg eljön az utasszállító drónok kora, de ennek még nem látjuk nyomát.