Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
6p

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Az elmúlt években megszokottnál lassabb tempóban bővült a magyar reklámpiac - ez azonban mégiscsak jó hír, mert évek óta először nem az állam pumpálta a pénzt a növekedéshez. A torta majdnem 260 milliárd forintos, a legnagyobb szelet továbbra is az online szegmensé, de az összes területen hódít a digitalizáció. Feltették a nagy kérdést: meddig adjuk még ingyen a híreket, és meddig hagyjuk, hogy a Facebook és a Google letarolja a piacot?

A magyar reklámtorta 259,69 milliárd forintos volt 2018-ban – derült ki az Evolution konferencián tartott előadásból. Ez azt jelenti, hogy tavalyhoz képest 7,77 százalékkal bővült a piac.

Gulyás János, a Magyar Reklámszövetség elnöke elmondta: az elmúlt években 11 százalék fölött volt a bővülés, elsősorban az állami költés növekedése miatt. 2018-ban az állami szektor bővülése megállt, így a mostani alacsonyabb szám nagyrészt piaci forrásból származik, ami jó hír – mondta az elnök.

Hivatal Péter, az MRSZ ügyvezetőségi tagja elmondta: továbbra is az online szegmens a legerősebb, még növelte is előnyét.

*Az összesített adatok 930 millió átfedést tartalmaznak (email marketing), ezt a reklámköltés teljes összegéből kivonták. Forrás: Magyar Reklámszövetség

A legnagyobb mértékben az outdoor szegmens növekedett (16 százalékkal 8,32 százalékra), de a mozis költések is 15 százalékkal bővültek. A rádiós reklámpiac az elmúlt évek legnagyobb, 10 százalékot megközelítő növekedését hozta, a többi szegmens nagyjából 5 százalékkal bővült. A tévés reklámpiacon évek óta először csökkent az állami reklámköltés, mintegy 7 százalékkal. – a szegmens szerény növekedését így nagyrészt a piac hozta.

A GDP-arányában 0,6 százalékot költöttek reklámra a hirdetők, ami az USA-ban másfél százalék fölött van – van még tehát tér a bővülésre. Minden egyes reklámra költött forint 6 forintos növekményt eredményez a GDP-ben – idézett egy korábbi felmérést.

Az internet a király - a globális szereplők egyre jobban fojtogatják a magyarokat

Sopov István, az IAB Hungary elnöke az online reklámpiacról elmondta: 90,3 milliárd forintot költöttek a digitális csatornákon, ami mintegy 14 százalékos bővülést jelent. A négy szegmens (display, search, listing, email) közül csak az e-mail szegmens nem bővült, de itt a legalacsonyabb a bázisösszeg is. A mobilos reklámköltés 34 százalékkal bővült, elérte a 32 milliárd forintot. Az emberek tartalomfogyasztását követve a videós tartalmakra fordított reklámköltések 60%-ot meghaladó, míg a hatékony célzási és optimalizálási lehetőségeket biztosító programmatic megoldások közel 50%-kal bővültek.

A globális szereplőknél (Google, Facebook) elköltött reklámpénzek a tavalyi évben is erősebben, 19%-kal növekedtek, míg a hazai szereplőknél ennél kisebb, 8%-os bővülés volt tapasztalható. Egy év alatt a globális szereplők részaránya 53-ról 55 százalékra nőtt.

Az állam évek óta most először költött kevesebbet a tévére – de még így is óriás

Kovács Krisztián, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének (MEME) elnöke a tévés piacról elmondta:  69 csatorna szerepelt az adatszolgáltatásban. A 60,7 milliárd forintos reklámköltés 1 százalékos növekedést jelent, míg a megelőző években még 9 illetve 7 százalék volt az emelkedés. Az állam ugyanis idén nemhogy emelte, hanem hosszú évek óta először csökkentette reklámköltéseit. Az állami hirdetések még így is közel 7 milliárd forintot tettek ki, ezzel jelentős, 11 százalékos részesedést kihasítva a tévés tortából.  (2017-ben még 7,5 milliárd forintot költött az állam, 12 százalékos részesedést elérve.)

Erős kérdések a sajtópiacról: meddig adjuk még ingyen a híreket?

Kovács Tibor, a Magyar Lapkiadók Egyesületének elnöke a (nyomtatott) sajtópiacról beszélt. 3,5 százalékos bővülést követően közel 40 milliárd forintot ért el itt a költés – ez még mindig a válság előtti szintek alatt van, de már a második éve emelkedést mutat. A napilapoknál költöttek el közel 18 milliárd forintot a hirdetők, egy napilapra átlagosan 544 millió forintos reklámbevétel jut. Emellett a gasztro tematikájú és a lakberendezési lapok bővültek jelentősebben. Fel kell tennünk két kérdést magunknak: az egyik, hogy mikor kezdünk végre pénzt kérni a digitális tartalmakért, a másik, hogy mikor teszünk valamit a globális szereplők térnyerése ellen – mondta Kovács Tibor.

DM: itt is hódít a digitalizáció

A direktmarketing-piacról a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség elnökségi tagja, Viniczai András beszélt. A piac 5 százalékos növekedést követően elérte a 34,4 milliárd forintot, ezzel tovább közelített a válság előtti évek teljesítményéhez. A címzett (jellemzően postán küldött) küldemények és a címzetlen küldemények (prospektusok, szórólapok, postaládába helyezett szóróanyagok) részesedése tovább zsugorodott, az online, digitális csatornák bővültek (call center, adatbázis-menedzsment, email-marketing, mobil-marketing).

Dupla választási év pörgetheti a közterületi reklámokat – nem felhőtlen az öröm

A legnagyobb bővülést produkáló outdoor (kültéri) szegmens teljesítményét Szelei Szilárd, a Magyar Reklámszövetség közterületi tagozatának (OOH) elnökségi tagja részletezte. A teljesítményt árnyalja, hogy a szektort a reklámadó mellett a többmilliárdos tételt jelentő építményadó is terheli – emlékeztetett a szakember. Az OOH szegmens eredményességét azonban jelentősen megpecsételi a szereplők által befizetendő 3 milliárd forint értékű reklámadó, így a növekedés öröme nagyon nem felhőtlen – mondta Szelei Szilárd.

A felületek száma 1225-tel csökkent, elsősorban óriásplakát-helyből lett kevesebb egy év alatt. Ezzel együtt az óriásplakátok adják továbbra is a szegmens árbevételének felét. A bevétel bő 16 százalékkal növekedett, 21 milliárd forint fölé.

A Jobbik miatt született plakáttörvény egyébként a kulturális intézményeket is sújtja, mivel közbeszerzési eljárásra kényszerülnek, a forrásuk kevés, ezért sokszor kiszorulnak az outdoor hirdetési piacról – mondta a szakember. 2019-ben EP-választás és önkormányzati választás is lesz, ami idén is jelentős hatással lehet a piacra – mondta Szelei Szilárd. Ezzel együtt az állami költések szintjét idén is a tavalyi szintre várja a szakember.

Fejenként napi 4 órányi rádióhallgatás pörgeti a piacot

Turi Árpád, a RAME elnöke a rádiós piacot mutatta be. Átlagosan 6 millióan hallgattak rádiót minden nap 2018-ban, átlagosan 230 percen, vagyis közel 4 órán át. A bevételek 9,51 százalékkal emelkedtek, megközelítették a 11 milliárd forintot. A növekedés dinamikája sok éve töretlen. Itt is jellemző a digitalizáció, podcastek, digitális tartalmak születnek, ami a földfelszíni sugárzással együtt 2019-re további növekedést vetít előre – mondta a szakember.

Címkék: Vállalat
A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat 10 százalék alá vitte a kamatot a Provident, és a KHR sem feltétlenül akadály
Hargitai-Szabó Kata | 2025. szeptember 13. 14:37
A legkedvezőbb személyi kölcsönök eddig a magasabb jövedelmű és hibátlan pénzügyi múlttal rendelkező ügyfelek kiváltságai voltak. A 10 százalék alatti kamat eléréséhez jellemzően többmilliós hitelösszeg és szigorú feltételek teljesítése volt szükséges. A Provident legújabb ajánlata azonban felbolygathatja a hazai hitelpiac megszokott rendjét.
Vállalat Negyedével növelné árbevételét a BÉT-en jegyzett magyar kibervédelmi cég
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 19:22
Az első félévben 542,2 millió forintos nettó árbevételt ért el a a BÉT Xtend piacán jegyzett kibervédelmi cég, a ViVeTech Nyrt. A 2025-ös pénzügyi év egészét tekintve 20-25 százalékos árbevétel-növekedésre számít.
Vállalat Bajban a Sotheby's
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 08:06
Duplázódott a veszteség a híres aukciós háznál.
Vállalat Egyetlen éjszaka alatt zsebelte be az éves magyar GDP közel felét Larry Ellison
Vámosi Ágoston | 2025. szeptember 11. 17:51
Huszonöt év különbséggel kétszer is a világ leggazdagabb embere lett az Oracle társalapítója, Larry Ellison. Akkor Bill Gates, most Elon Musk a rivális, utóbbival sokkal jobb viszonyt ápol. Az AI-cégek igénye egyre nagyobb az Oracle-höz hasonló felhőalapú szolgáltatásokra, ezért a cég többszörösére növelheti a profitját a következő öt évben.
Vállalat Reagált a Roszatom az Európai Bíróság döntésére
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 11. 17:15
Az orosz fővállalkozó is megszólalt a paksi atomerőmű bővítési projektjének már folyó munkáival kapcsolatban.
Vállalat A 4iG alapítványa 200 ingyen laptopot kínál az iskoláknak
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 11. 16:01
A 4iG Alapítvány Digitális Esély Programja a közoktatásban résztvevő gyerekek és pedagógusok digitális kompetenciáinak fejlesztését célozza, amelyre 2025. szeptember 30-ig várják a pályázatokat. 
Vállalat Szijjártó Péter elárulta, mit jelent a paksi beruházásnak az Európai Bíróság döntése
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 11. 13:13
Az Európai Bíróság ítéletére válaszolt.
Vállalat Paks II.: megsemmisítik az Európai Bizottság állami támogatásra adott jóváhagyását
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 11. 10:29
Megsemmisítették a bizottsági jóváhagyást. 
Vállalat Biztonságos megtakarítás minden életszakaszra – A Magyar Államkincstár Életútprogramja
PR | 2025. szeptember 10. 16:16
A pénzügyi biztonság megteremtése tudatos, hosszú távú tervezés eredménye. Minél korábban kezdünk el félretenni – akár gyermekünk születésétől kezdve –, annál nagyobb eséllyel biztosíthatjuk a tanulmányok, a családalapítás vagy a nyugodt nyugdíjas évek anyagi hátterét. A Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) Megtakarítási Életútprogramja ehhez kínál életszakaszokra szabott, állampapír-alapú megtakarítási rendszert, amely a születéstől egészen az időskorig végigkíséri az ügyfeleket – állami garanciával és a kamatokon felül akár évi több tízezer forintos állami támogatással. A program célja, hogy az öngondoskodás és a portfóliószemléletű megtakarítás ösztönzésével támogassa a tudatos pénzügyi jövőtervezést.
Vállalat Otthagyja Bécset a Wizz Air
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 10. 14:04
Bezárja bécsi bázisát a Wizz Air. A diszkont légitársaság 2026. március 15-ig fokozatosan kivonul az osztrák főváros repülőteréről.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG