6p

Azok a vállalkozások, amelyeknél komoly szakmai munka folyik, nem sokat kommunikálnak a külvilág felé, keveset hallani róluk. Sokszor meg is lepődik a piac, amikor a „semmiből” előbukkan egy újabb, nemzetközi szinten is egyedi termék vagy szolgáltatás tulajdonosa. A meglepetés már csak akkor nagyobb, ha ráébredünk, hogy az adott cég már évtizedek óta elismert résztvevője saját piacának. Megyeri Gáborral, az Independent Automation Group alapítójával és Bíró Györggyel, a cégcsoport üzletfejlesztési igazgatójával beszélgettünk.

 

A folyamatok automatizálása már évtizedek óta fontos terület a gazdasági életben, de valódi előretörését csak az elmúlt években láthattuk. Az biztos, hogy a most zajló válság ezt a területet is át fogja értékelni a döntéshozók fejében. Mit gondolnak erről?

Megyeri Gábor: A válaszomnak van egy nagyon erős emberi, és kell legyen egy ugyanolyan erős üzleti aspektusa is. Nem szerettem volna, hogy az automatizálás jelentőségére ezen körülmények között ébredjen rá bárki, de azt most már tudomásul kell venni, hogy az automatizálás szerves és elengedhetetlen része az üzletnek. A mi szakmánknak eddig is nagy hasznát vették a nyitott gondolkodású cégek, és ez a jövőben egyre intenzívebb folyamat lesz, ez már világosan látszik.

Tudják mérni valahogyan ennek az érdeklődésnek a növekedését?

Megyeri Gábor: Egyértelműen tudjuk. Egyelőre a megfelelő szakmai kulcsszavakra történő rákeresések számában. Ezek mértéke a válság beindulása óta 66%-kal emelkedett a korábbi időszakhoz képest. Az „automatizálás”, a „humánerőforrás-hatékonyság”, vagy épp a „kontroll” szavakra történő kattintások jól mutatják, hogy milyen jövőre számíthatunk. Valamint ott van a saját üzletünk, ahol egyre több alkalommal jutunk el odáig, hogy automatizálási stratégiai átvilágításra, majd a folyamatok megtervezésére és menedzselésére kérnek tőlünk teljes körű megoldást.

Az IAG egy új és érdekes szereplője a gazdasági életnek: A vezérlés és automatizálás terén nyújt komplex, stratégiai és operatív tanácsadást, kivitelezést. Mindezt márkafüggetlenül teszik. Milyen szakmai múltjuk van, amelyre alapozva ezt a speciális szakmai tudást felvállalják?

Megyeri Gábor: A szűkebben vett szakmán belül az IAG neve még nem, a Profigram brand viszont annál ismerősebben cseng. Idén lettünk 23 évesek, és kezdetektől fogva az ipari automatizálás és folyamatirányítás volt a szakmánk. Az is igaz, hogy leginkább rendszerek kiépítésére, bevezetésére koncentráltunk az elején. Számunkra mindig kiemelt jelentőségű volt az ügyfél-elégedettség magas szinten tartása. Bár ezt, gondolom, minden cégvezető elmondja saját vállalkozásával kapcsolatban. Mi azonban valóban komoly energiát fordítunk arra, hogy olyan kiegészítő szolgáltatásokat, tanácsadást biztosítsunk ügyfeleink számára, amelyet más piaci szereplőktől ilyen formában nem kapnak meg. Ezen kívül, és úgy gondolom, hogy hatékonysági szempontból ez a legfontosabb: első perctől kezdve elvárás a cégen belül, hogy minden gyártó termékeihez értsünk, hiszen csak így tudjuk valóban objektíven, a legjobb megoldást felépíteni a partner számára. Az IAG tulajdonképpen ebből a felfogásból született meg. Az elmúlt években ez a tanácsadás egyre magasabb szintekre jutott partnereinknél, és ezzel párhuzamosan a bevezetett rendszerek terén a gyártósemlegesség is fontos szempont lett a döntések során.

Tehát az IAG kvázi folytatása a Profigramnak?

Megyeri Gábor: Nem. Ezt így nem mondhatjuk. Az Independent Automation Group több, fontos részterület összegzéseként értelmezhető, mint a kimondottan stratégiai tanácsadással foglalkozó LENS Consulting Group, az ipari folyamatirányítás-tervezéssel, kivitelezéssel és komplex menedzseléssel foglalkozó Profigram, az ipari IT-ra specializálódott MMG System Integration és az egyedi gépgyártásra és gyártásautomatizálásra szakosodott MDM Consulting. Vagyis az IAG komplexen lefedi az automatizálás teljes skáláját, a stratégiai tervezéstől az operatív megvalósításig.

Kik az IAG konkurensei a nemzetközi piacon?

Bíró György: Komoly előkészítés és piackutatás előzte meg az IAG létrejöttét, üzleti stratégiájának felépítését, és azt kell mondjam, nincs közvetlen konkurensünk. Persze, valahol mindenki annak tekinthető, aki automatizálással foglalkozik, de olyan cég nincs a piacon, aki ilyen komplexen, és ami a legfontosabb, márkafüggetlenül tud fellépni a partnerek érdekében. Vannak komoly szakmai szereplők, akik alapcégünkhöz, a Profigramhoz hasonlóan a rendszerintegrálás területén nyújtanak tanácsadási szolgáltatást. Ezt azonban nem függetlenül teszik, hiszen vagy saját termékeiket értékesítik, vagy egy konkrét gyártó termékeit integrálják - illetve a konkrét, operatív munkavégzés miatt nem jutnak el a stratégiai tervezés szintjére.

Miért fontos a stratégiai szinten történő egyeztetés?

Bíró György: Ha csak egy jó példát szeretnék említeni, akkor a munkaerőhiány, fluktuáció menedzselése miatt. Ez komoly stratégiai kérdés, és ebben az automatizálásnak fontos szerepe van. De azt megtervezni, hogy egy vállalkozás milyen mértékben akarja csökkenteni az emberi erőforrás irányába meglévő kitettséget, és milyen mértékben lehet, vagy akarja rendszerekkel kiváltani ezt a bizonytalan működési faktort, ez bizony stratégiai kérdés. Ezen a szinten nem az a kérdés, hogy milyen gépek és hogyan kerülnek be a működésbe, itt komolyabb elvi és üzleti irányokról van szó. Az IAG már itt be tud kapcsolódni és a tulajdonosok/cégvezetők üzleti elképzeléseit lemodellezve, konkrétan kiszámítva, egyértelmű tanácsot, támogatás tud kínálni a döntéshez.

Miért most? Miből gondolja, hogy épp 2021 az az év, amikor ezeket a vadonatúj irányokat el kell indítani?

Bíró György: Több éve dolgozunk az IAG üzleti stratégiáján, és ehhez két éve megtaláltuk a stratégiai piacra lépésre alkalmas, nemzetközi prémium szintű tanácsadói hátteret is. Az mindig jellemző volt a cégünkre, hogy akkor indultunk el bármivel is a piacon, amikor azt valóban professzionális módon tudtuk megtenni. Igen komoly elvárások vannak saját magunkkal szemben e téren is. Ezen túlmenően a piacon mindenki küzd a munkaerőhiány kérdéskörével, tehát nem is választhattunk volna jobb időpontot. Ezért úgy gondolom, most már semmi akadálya nincsen annak, hogy fokozzuk a tempót.

Uraim, köszönöm a beszélgetést. Akkor ezek szerint a jövőben egyre többet hallhatunk az IAG-ről?

Megyeri Gábor: Köszönjük mi is. Továbbra sem vagyunk a nagyon intenzív marketingmunka hívei; de igen, a tudásunkat szeretnénk egyre több piaci szereplőnek bemutatni a jövőben.

 

Címkék: Vállalat
A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat 15 ezer embert küld el a legnagyobb amerikai telekommunikációs cég
Privátbankár.hu | 2025. november 14. 19:01
Dolgozóinak 15 százalékától megválik a Verizon, az Egyesült Államok legnagyobb bevételű telekommunikációs vállalata. A városnyi embert már a jövő héten elküldi a cég.
Vállalat Közel 200 millió forintra büntette a Wizz Airt az olasz versenyhivatal
Privátbankár.hu | 2025. november 14. 14:08
A Wizz Air korlátlan előfizetésként mutatta be az All You Can Fly-t, de nem adtak megfelelő és naprakész tájékoztatást a foglalási időszakokról, az ülőhelyek számáról és típusáról sem. 
Vállalat A fix 3 százalékos hitel új lendületet ad a fejlesztéseknek
PR | 2025. november 14. 10:37
A fix 3 százalékos kamatozású vállalati hitelprogram a gazdasági növekedés mellett a mindennapi biztonságot is erősíti. A Cégkassza Podcast legújabb adásában Szabados Richárd, a Nemzetgazdasági Minisztérium kis- és középvállalkozások fejlesztéséért és technológiáért felelős államtitkára, valamint Palóc André, a minisztérium szóvivője részletesen kifejtették, hogyan mozdította meg a program a „fiókban maradt fejlesztéseket”, miként ösztönzi a kkv-k méretugrását, és milyen további könnyítések várhatóak az adminisztráció és az adózás területén.
Vállalat Előnyben a csalók, terjed a deepfake: így venné fel a kesztyűt a KiberPajzs
Imre Lőrinc | 2025. november 13. 16:59
Újabb eszközöket ad a kibercsalók kezébe a mesterséges intelligencia, ami egyelőre inkább a támadóknak kedvez, a lakossággal és a vállalatokkal szemben. Küzdeni kell a digitális támadások ellen, de a helyzetet nehezíti, hogy sokan a biztonság illúziójába ringatják magukat – hangzott el az OTP Bank és a KiberPajzs projekt közös sajtótájékoztatóján.
Vállalat Nyakon csípték a Red Bull-t
Privátbankár.hu | 2025. november 13. 15:34
Az Európai Bizottság hivatalos versenyfelügyeleti eljárást indított annak kivizsgálására, hogy a Red Bull osztrák energiaital-gyártó vállalat jogellenesen korlátozta-e a versenyt az EU energiaital-piacán, megsértve ezzel az uniós versenyjogi szabályokat – közölte csütörtökön a brüsszeli testület.
Vállalat A Mol lehet a nyertese a szerbiai céget sújtó amerikai szankciónak
Privátbankár.hu | 2025. november 13. 11:35
Bevásárolná magát a szerbiai Naftna industrija Srbije (NIS) olajvállalatba, részvényeket véve az orosz Gazprom többségi tulajdonostól.
Vállalat Akkumulátorgyár: a Toyota kedveskedik Donald Trumpnak
Privátbankár.hu | 2025. november 13. 07:21
A Toyota Motor szerdán közölte, hogy megkezdte a termelést 13,9 milliárd dollár értékű észak-karolinai akkumulátorgyárában, miközben fokozza hibridgyártását, és megerősítette, hogy a következő öt évben 10 milliárd dollárt fektet be amerikai gyártókapacitásainak fejlesztésébe.
Vállalat Kevesebb bevétel mellett is profitot hozott a Magyar Telekom
Privátbankár.hu | 2025. november 12. 19:33
Itt a negyedéves gyorsjelentés.
Vállalat Felelős digitalizáció a Magyar Telekomnál
Privátbankár.hu | 2025. november 12. 18:57
Bár az ESG kifejezés csak az elmúlt években épült be a köztudatba, a legnagyobb magyarországi vállalatok már több mint két évtizede készítenek fenntarthatósági jelentéseket környezeti, társadalmi és vállalatirányítási tevékenységeikről. Így van ez a Magyar Telekomnál is. A Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencián a cég ESG vezetője elmondta, hogy – bár a telekommunikációs szektor – nem tartozik a klasszikusan magas üvegházhatású gázokat kibocsátók közé, jelentős gazdasági szereplőként mégis érzik szerepüket, ezért is tesznek aktívan a klímavédelemért.
Vállalat Fenntartható IT – a laptopgyártók zöld stratégiái
PR | 2025. november 12. 09:50
Mindenre kiható digitális világunkban a technológia fejlődése már közel sem a csak a teljesítményről és innovációról szól. A felelősségvállalás legalább ilyen fontossá vált. A „fenntartható IT megoldás” már nemcsak egy üres, zöldre mosó jelszó, hanem a tudatos vállalatirányítás és fogyasztói döntéshozatal alapja kell, hogy legyen. Nézzük, mit értenek ez alatt a laptopmárkák!
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG