6p

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Azok a vállalkozások, amelyeknél komoly szakmai munka folyik, nem sokat kommunikálnak a külvilág felé, keveset hallani róluk. Sokszor meg is lepődik a piac, amikor a „semmiből” előbukkan egy újabb, nemzetközi szinten is egyedi termék vagy szolgáltatás tulajdonosa. A meglepetés már csak akkor nagyobb, ha ráébredünk, hogy az adott cég már évtizedek óta elismert résztvevője saját piacának. Megyeri Gáborral, az Independent Automation Group alapítójával és Bíró Györggyel, a cégcsoport üzletfejlesztési igazgatójával beszélgettünk.

 

A folyamatok automatizálása már évtizedek óta fontos terület a gazdasági életben, de valódi előretörését csak az elmúlt években láthattuk. Az biztos, hogy a most zajló válság ezt a területet is át fogja értékelni a döntéshozók fejében. Mit gondolnak erről?

Megyeri Gábor: A válaszomnak van egy nagyon erős emberi, és kell legyen egy ugyanolyan erős üzleti aspektusa is. Nem szerettem volna, hogy az automatizálás jelentőségére ezen körülmények között ébredjen rá bárki, de azt most már tudomásul kell venni, hogy az automatizálás szerves és elengedhetetlen része az üzletnek. A mi szakmánknak eddig is nagy hasznát vették a nyitott gondolkodású cégek, és ez a jövőben egyre intenzívebb folyamat lesz, ez már világosan látszik.

Tudják mérni valahogyan ennek az érdeklődésnek a növekedését?

Megyeri Gábor: Egyértelműen tudjuk. Egyelőre a megfelelő szakmai kulcsszavakra történő rákeresések számában. Ezek mértéke a válság beindulása óta 66%-kal emelkedett a korábbi időszakhoz képest. Az „automatizálás”, a „humánerőforrás-hatékonyság”, vagy épp a „kontroll” szavakra történő kattintások jól mutatják, hogy milyen jövőre számíthatunk. Valamint ott van a saját üzletünk, ahol egyre több alkalommal jutunk el odáig, hogy automatizálási stratégiai átvilágításra, majd a folyamatok megtervezésére és menedzselésére kérnek tőlünk teljes körű megoldást.

Az IAG egy új és érdekes szereplője a gazdasági életnek: A vezérlés és automatizálás terén nyújt komplex, stratégiai és operatív tanácsadást, kivitelezést. Mindezt márkafüggetlenül teszik. Milyen szakmai múltjuk van, amelyre alapozva ezt a speciális szakmai tudást felvállalják?

Megyeri Gábor: A szűkebben vett szakmán belül az IAG neve még nem, a Profigram brand viszont annál ismerősebben cseng. Idén lettünk 23 évesek, és kezdetektől fogva az ipari automatizálás és folyamatirányítás volt a szakmánk. Az is igaz, hogy leginkább rendszerek kiépítésére, bevezetésére koncentráltunk az elején. Számunkra mindig kiemelt jelentőségű volt az ügyfél-elégedettség magas szinten tartása. Bár ezt, gondolom, minden cégvezető elmondja saját vállalkozásával kapcsolatban. Mi azonban valóban komoly energiát fordítunk arra, hogy olyan kiegészítő szolgáltatásokat, tanácsadást biztosítsunk ügyfeleink számára, amelyet más piaci szereplőktől ilyen formában nem kapnak meg. Ezen kívül, és úgy gondolom, hogy hatékonysági szempontból ez a legfontosabb: első perctől kezdve elvárás a cégen belül, hogy minden gyártó termékeihez értsünk, hiszen csak így tudjuk valóban objektíven, a legjobb megoldást felépíteni a partner számára. Az IAG tulajdonképpen ebből a felfogásból született meg. Az elmúlt években ez a tanácsadás egyre magasabb szintekre jutott partnereinknél, és ezzel párhuzamosan a bevezetett rendszerek terén a gyártósemlegesség is fontos szempont lett a döntések során.

Tehát az IAG kvázi folytatása a Profigramnak?

Megyeri Gábor: Nem. Ezt így nem mondhatjuk. Az Independent Automation Group több, fontos részterület összegzéseként értelmezhető, mint a kimondottan stratégiai tanácsadással foglalkozó LENS Consulting Group, az ipari folyamatirányítás-tervezéssel, kivitelezéssel és komplex menedzseléssel foglalkozó Profigram, az ipari IT-ra specializálódott MMG System Integration és az egyedi gépgyártásra és gyártásautomatizálásra szakosodott MDM Consulting. Vagyis az IAG komplexen lefedi az automatizálás teljes skáláját, a stratégiai tervezéstől az operatív megvalósításig.

Kik az IAG konkurensei a nemzetközi piacon?

Bíró György: Komoly előkészítés és piackutatás előzte meg az IAG létrejöttét, üzleti stratégiájának felépítését, és azt kell mondjam, nincs közvetlen konkurensünk. Persze, valahol mindenki annak tekinthető, aki automatizálással foglalkozik, de olyan cég nincs a piacon, aki ilyen komplexen, és ami a legfontosabb, márkafüggetlenül tud fellépni a partnerek érdekében. Vannak komoly szakmai szereplők, akik alapcégünkhöz, a Profigramhoz hasonlóan a rendszerintegrálás területén nyújtanak tanácsadási szolgáltatást. Ezt azonban nem függetlenül teszik, hiszen vagy saját termékeiket értékesítik, vagy egy konkrét gyártó termékeit integrálják - illetve a konkrét, operatív munkavégzés miatt nem jutnak el a stratégiai tervezés szintjére.

Miért fontos a stratégiai szinten történő egyeztetés?

Bíró György: Ha csak egy jó példát szeretnék említeni, akkor a munkaerőhiány, fluktuáció menedzselése miatt. Ez komoly stratégiai kérdés, és ebben az automatizálásnak fontos szerepe van. De azt megtervezni, hogy egy vállalkozás milyen mértékben akarja csökkenteni az emberi erőforrás irányába meglévő kitettséget, és milyen mértékben lehet, vagy akarja rendszerekkel kiváltani ezt a bizonytalan működési faktort, ez bizony stratégiai kérdés. Ezen a szinten nem az a kérdés, hogy milyen gépek és hogyan kerülnek be a működésbe, itt komolyabb elvi és üzleti irányokról van szó. Az IAG már itt be tud kapcsolódni és a tulajdonosok/cégvezetők üzleti elképzeléseit lemodellezve, konkrétan kiszámítva, egyértelmű tanácsot, támogatás tud kínálni a döntéshez.

Miért most? Miből gondolja, hogy épp 2021 az az év, amikor ezeket a vadonatúj irányokat el kell indítani?

Bíró György: Több éve dolgozunk az IAG üzleti stratégiáján, és ehhez két éve megtaláltuk a stratégiai piacra lépésre alkalmas, nemzetközi prémium szintű tanácsadói hátteret is. Az mindig jellemző volt a cégünkre, hogy akkor indultunk el bármivel is a piacon, amikor azt valóban professzionális módon tudtuk megtenni. Igen komoly elvárások vannak saját magunkkal szemben e téren is. Ezen túlmenően a piacon mindenki küzd a munkaerőhiány kérdéskörével, tehát nem is választhattunk volna jobb időpontot. Ezért úgy gondolom, most már semmi akadálya nincsen annak, hogy fokozzuk a tempót.

Uraim, köszönöm a beszélgetést. Akkor ezek szerint a jövőben egyre többet hallhatunk az IAG-ről?

Megyeri Gábor: Köszönjük mi is. Továbbra sem vagyunk a nagyon intenzív marketingmunka hívei; de igen, a tudásunkat szeretnénk egyre több piaci szereplőnek bemutatni a jövőben.

 

Címkék: Vállalat
A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Védelmi és haderőfejlesztési technológiákról egyeztetett Jászai Gellért
Privátbankár.hu | 2025. április 18. 13:40
A 4iG Nyrt. elnöke a vállalatcsoport székházában fogadta David Bakert, az Egyesült Államok Védelmi Minisztériumának európai és NATO politikájáért felelős helyettes államtitkárát és az általa vezetett küldöttséget.
Vállalat Remekel a hazai közmű-, valamint energetikai szektor egyik vezető szállítója
Privátbankár.hu | 2025. április 18. 09:58
Az ABB az üzleti környezetet érintő bizonytalanság közepette is egy számjegyű bevételnövekedést vár 2025-ben.
Vállalat A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
PR | 2025. április 17. 16:37
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági nehézségek ellenére a vállalat stabil eredményeket mutatott fel 2024-ben, bár a növekedési ütem némileg lassult a korábbi évekhez képest. Európa egyik legnagyobb étrendkiegészítő gyártójának és forgalmazójának árbevétele 3,5 százalékkal, 93,7 milliárd forintra emelkedett, miközben az EBITDA-ja 2 százalékkal 10,68 milliárd forintra nőtt. A cégcsoport nagy hangsúlyt fektetett a hatékonyságnövelésre, a technológiai és termékfejlesztésekre, a stratégiai beruházásokra, valamint a belföldi piacvezető pozíció megtartása mellett tovább terjeszkedett a külpiacokon.
Vállalat Megint földgázt talált a Mol Pakisztánban
Privátbankár.hu | 2025. április 17. 14:01
Három új földgáztalálatot ért el a Mol Pakisztánban a Tal nevű kutatási területen, amelyeknek a magyar vállalat most elkezdte kidolgozni a kitermelési stratégiáját is – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön Iszlámábádban.
Vállalat Árcsökkentést kért a Spar
Privátbankár.hu | 2025. április 17. 09:51
Nem mindenkinek tetszik az ötlet.
Vállalat Akár 80 000 forint pluszt is lehet keresni a Gránit Banknál rendszeres megtakarítás esetén
PR | 2025. április 16. 14:21
A szelfivel számlát nyitó ügyfelek 40 000 forintján felül további 40 000 forinttal gazdagodhatnak a Gránit Banknál, akik mobilalkalmazáson keresztül rendszeres megbízást adnak befektetési jegy vásárlására.
Vállalat Kína bevitt egy nagy ütést az amerikai ipar egyik sztárjának
Privátbankár.hu | 2025. április 15. 12:43
Donald Trump februárban elindított kereskedelmi háborúját egyetlen eszközre, a büntetővámok bevezetésére építette. Valószínűleg nem gondolt arra, hogy mások többféle módon visszaüthetnek.
Vállalat Felkészülés a legrosszabbra: fordulat a cégeknél
Privátbankár.hu | 2025. április 15. 12:05
Az Egyesült Államok vállalatvezetőinek többsége arra számít, hogy Donald Trump elnök gazdaságpolitikája miatt recesszióba süllyed az amerikai gazdaság. Márciusban még a kisebbség gondolta így.
Vállalat Donald Trump elintézte: durva drágulást jelentett be a Sony
Privátbankár.hu | 2025. április 14. 15:37
A Sony 25 százalékkal emelte a PlayStation 5 árát, részben a Trump-féle vámok hatására
Vállalat Tradíció és minőség a pékségben
PR | 2025. április 14. 14:29
A Pécsváradon alapított Aranycipó Kft. immár több mint harminc éve készít magas minőségű pékárukat. A családi vállalkozás napjainkban megfelel a legmagasabb élelmiszeripari sztenderdeknek, miközben a hagyományos kézműves technikákat is alkalmazza. A cég jelenleg több mint 20 kemencével rendelkezik, és közel 150 féle termékének elkészítésében 270 munkatárs vesz részt. A minőség iránti elhivatottságukat a frissen elnyert Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegy is igazolja.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG