EPA/Julian Stratenschulte |
Vérten Sándor, a Porsche Hungária kommunikációs igazgatója szerint a szabályok világosak és minden gyártóra kötelező érvényűek, ugyanakkor az már eltérő, hogy azoknak egy-egy szerepelő miként felel meg. Van olyan autógyártó, amelynek modelljei tökéletesen megfelelnek a hatósági ellenőrzéseken, ugyanakkor a hétköznapi forgalomban nem teljesítik a károsanyag-kibocsátást érintő előírásokat.
Magyarországon mintegy 35 ezer, a Volkswagen csoport (VW) gyártotta autó érintett a dízelbotrányban: az 1,2, 1,6 és az 2 literes motorokkal szerelt járművek. Egy részüket szoftverfrissítéssel, míg a többit egy apró technikai átalakítással javítják majd, a beavatkozás költségeit a gyártó állja.
Hatszáz haszongépjármű átszerelésén már túl vannak, és méréseik szerint ez nem járt a teljesítmény csökkenésével, sem pedig a fogyasztás növekedésével.
Világméretű botrány
Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) 2015 szeptemberében megvádolta a VW-t, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amely érzékeli a mérés körülményeit.
A teszteken így az autó valóságos nitrogénoxid-kibocsátásának a töredékét mérik, vagyis a jármű csal a vizsgán. Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érinti, ezek közül 8,5 milliót az Európai Unióban adtak el. A témával mi is rengeteget foglalkoztunk, cikkeinket itt lehet megtalálni! >>>