3p
Bicskanyitogató hangnemű interjút adott a Volkswagen-konszern vezetője. Szerinte ugyanaz a csalás Amerikában a törvények szerint nagyobbnak számít, és különben is nagyon fájna a cégnek, ha ugyanakkora kártérítést fizetnének itt, mint a tengerentúlon. Értsék meg a kedves átvert vevők, nagyon túlterhelné a céget, ha mindenki kártérítést kapna!
EPA/Julian Stratenschulte

Túlterhelné a Volkswagen konszernt, amennyiben a vállalat európai ügyfelei hasonló kártérítést kapnának, mint amilyet az Egyesült Államokban alkudtak ki a dízelbotrány rendezésére - jelentette ki Matthias Müller, a VW vezérigazgatója a Welt am Sonntag című német vasárnapi lapban.

Müller elmondta, hogy a konszern eddig válságkezelésre 16,2 milliárd eurót tett félre, és pénzügyi helyzete továbbra is stabilnak mondható. Ugyanakkor a vállalat pénzügyi forrásai nem határtalanok. "Nem kell matematikusnak lenni ahhoz, hogy lássuk, tetszés szerinti kártérítési összegek kifizetése még a Volkswagent is túlterhelné" - hangsúlyozta a konszern vezérigazgatója.

Amerikában ez nagyobb csalás, mint Európában - ezért nem jár kártérítés?

Müller ismételten elutasította az európai fogyasztóvédők követeléseit egy amerikai mintájú kárrendezésre. Rámutatott arra, hogy más a helyzet, ugyanis az Egyesült Államokban a határértékek jóval szigorúbbak, ezáltal a javítás is bonyolultabb.

Ezt kapják az amerikaiak

Elzbieta Bienkowska, a belső piaci szabályozásért felelős uniós biztos korábban levelet írt a Volkswagen vezérigazgatójának, amelyben egyebek mellett az amerikaihoz hasonló kárpótlást követelt a manipulált autók európai tulajdonosai számára.

A Volkswagen a múlt hónap végén megállapodásra jutott az amerikai autótulajdonosokat képviselő ügyvédekkel és a szövetségi kormánnyal a dízelbotrány miatt benyújtott keresetek rendezéséről, amelynek alapján legkevesebb 14,7 milliárd dollárt (mintegy 4100 milliárd forintot) kell kifizetnie a német autógyártónak különböző jogcímeken. Az alku értelmében az autók tulajdonosai választhatnak: a VW visszavásárolja, vagy megjavítja járművüket. A konszern legalább 5100 dollár (közel másfél millió forint) kártérítési összeget köteles fizetni a manipulált járművekkel rendelkező amerikai ügyfeleknek. Az amerikai törvények szerint azonban a megállapodás még nem jogerős, ahhoz még egy bíró jóváhagyása is szükséges.

Az Egyesült Államokban mintegy félmillió járművet érint a dízelbotrány, világszerte azonban 11 milliót.

Csaltak, lebuktak, elismerték

A legnagyobb európai autógyártó vállalatot az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége tavaly szeptember 18-án vádolta meg azzal, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. Az évi 200 milliárd eurós forgalmat lebonyolító és 600 ezer munkavállalót foglalkoztató Volkswagen három nappal később elismerte a csalást.

Német lapértesülések szerint a Volkswagennél 2008 óta használták a károsanyag-kibocsátási adatok manipulálására szolgáló szoftvert, és a csalásról sokkal többen tudtak a cégnél, mint ahogy a dízelbotrány elején gondolták.

Sokan problémásnak találják a cég vezetői struktúráját is, mondván egy ilyen horderejű ügyben szinte semmibe veszik a részvényesek szavát és csak a többségi tulajok, a Porsche és a Piech családok döntenek.

Az sem váltott ki túl nagy örömöt, hogy oltári nagy bónuszt kaptak év végén azok a vezetők, akik nyakig benne voltak a balhéban, a vállalat közel 400 millió eurót fizetett ki bónuszokban.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Garantiqa.hu A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat A Gyulahús Kft. – A hagyomány és a kiváló minőség egyesítése
PR | 2025. március 24. 11:11
A Gyulahús Kft. 2013-ban alakult, és azóta is 100%-ban Gyula város önkormányzatának tulajdonában áll. Az elmúlt évek során a vállalat minden gazdasági évét pozitív mérleggel zárta, miközben számos szakmai elismerésben részesült. A társaság számára kiemelten fontos a minőség és a hagyományok tisztelete, amit a legújabb sikerük is bizonyít: a Gyulai Pokol extra erős szalámi rúd elnyerte a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegyet.
Vállalat Közzétette számait az Amway, ilyen volt a 2024-es év
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 11:02
Az Amway közzétette 2024-es pénzügyi eredményeit és bemutatta legfontosabb fejlesztéseit, ezzel megerősítve globális vezető szerepét az iparágban.
Vállalat Zuhanó eladások – mi lesz a Tesla német gigagyárával?
Privátbankár.hu | 2025. március 21. 11:39
A berlini Gigafactory igazgatója bizakodó, az elemző nem annyira.
Vállalat Már a Temu sem hasít úgy, mint várták
Privátbankár.hu | 2025. március 21. 10:58
A nyereség azonban a vártnál alacsonyabb bevételek ellenére is nőtt.
Vállalat Iszonyatos bukta az Apple TV?
Privátbankár.hu | 2025. március 21. 10:28
Ekkora veszteséget még az Apple-nél is megéreznek.
Vállalat A lehetetlen mégis lehetséges: bezuhantak a Nike eladásai
Privátbankár.hu | 2025. március 21. 10:12
De még ezek a számok is jobbak, mint az előzetes várakozások.
Vállalat 1,8 milliárd forintból épült fel egy naperőmű Magyarországon
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 17:32
Mintegy 1,8 milliárd forint költségvetésű beruházás keretében naperőművet épített Nyírmeggyesen Magyarország egyik legnagyobb mezőgazdasági cégcsoportja, az UBM.
Vállalat Nagy dobásra készül a Mitsubishi az elektromos autóknál
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 11:01
A Mitsubishi az elektromos autók gyártását a tajvani Foxconnra bízná. A múlt hónapban meghiúsult a tervezett Nissan-Honda egyesülés, és a Nissan nyitott új partnerekkel való együttműködésre.
Vállalat Újabb megbízást húzott be a New Land Média és a Lounge Design
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 09:47
Sokan talán meg sem lepődnek, hogy az állami Magyar Bormarketing Ügynökség Zrt. kommunikációs feladatait is a New Land Média Kft. és a Lounge Design Kft. konzorciuma kapta meg. Harmadik éve ők népszerűsítik a magyar borokat, hiszen 2025 elején immár másodszor újították meg a szerződésüket.  
Vállalat Cégvezetői teljesítmény és tavaszi fáradtság: tények és tévhitek, amiket érdemes ismerni
Natív tartalom | 2025. március 19. 10:51
A tavaszi fáradtság és a változó munkavállalói attitűdök komoly kihívást jelenthetnek a cégvezetők, menedzserek számára. De vajon tényleg a szezonális fáradtság az oka a produktivitás csökkenésének? Segíthet valami a stressz kezelésében? Nézzük a leggyakoribb tévhiteket és a mögöttük álló tényeket, hogy vezetőként tudatosabb döntéseket hozhassunk.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG