A
Reuters cikke szerint emellett biztonságtechnikai és IT-fejlesztéseken, valamint a kapacitás bővítésén is együtt dolgozna mostantól Japán két legnagyobb autógyártója, az egyeztetések már zajlanak a pontos részletekről. Az biztos, hogy mindkét gyártó sokat nyerne az üzlettel, a Suzuki a kompakt kisautók gyártása mellett hozzáférne a Toyota technológiáihoz, míg a Toyota ezzel kiharaphatna magának egy darabot a Suzuki piaci részesedéséből – például lehetőségük lenne Indiában terjeszkedni.
A két vállalat még tavaly októberben vetette fel, hogy nyitottak lennének egy együttműködésre, meglátásuk szerint az új technológiák fejlesztése ugyanis megköveteli a gyártóktól, hogy partnerekként, és ne vetélytársakként vegyenek részt a piacon. A Toyota egyébként Japán legnagyobb autógyártója, a Suzuki a negyedik legnagyobb, utóbbi ráadásul a Volkswagen botrány óta keres magának új gazdasági partnert.