A Huawei forgalma tavaly 28,6 százalékkal csökkent éves összehasonlításban, 636,81 milliárd jüant (99,99 milliárd dollár) elérve. Az eredmény megfelelt a vállalat decemberben közölt előrejelzésének. A sencseni székhelyű óriásvállalat 2020-ban még 3,8 százalékkal növelte a forgalmát a megelőző évhez képest.
A vállalat nettó nyeresége tavaly éves összevetésben 75,9 százalékkal 113,71 milliárd jüanra (17,8 milliárd dollár) nőtt, ami az eddig elért legmagasabb éves nettó nyereség a vállalat történetében. 2020-ban a Huawei az amerikai szankciók, valamint a koronavírus-járvány együttes hatására 3,2 százalékos profitnövekedést tudott csak elérni, jóllehet a 2020-as 64,6 milliárd jüan (10,14 milliárd dollár) nettó nyereség szintén rekordmagasnak számított.
Az értékesítési árbevétel Kínában éves bázison 30,9 százalékkal 413,3 milliárd jüanra (64,90 milliárd dollár) csökkent. Az ázsiai-csendes-óceáni térségben - Kína nélkül - az értékesítési árbevétel 16,7 százalékkal, az európai és a közel-keleti térségben 27,3 százalékkal, az amerikai térségben pedig 26,3 százalékkal zsugorodott.
Az okoseszközöket magában foglaló fogyasztói üzletág forgalma éves összevetésben 49,6 százalékkal 243,4 milliárd jüanra (38,22 milliárd dollár) esett vissza.
A mobil távközlési hálózati berendezéseket gyártó üzletág a teljes forgalom legnagyobb részét, több mint 44 százalékát tette ki tavaly. Az üzletág forgalma 7,0 százalékkal zsugorodott 2020-ról, 281,5 milliárd jüanra (44,2 milliárd dollár) csökkenve.
A vállalat tavaly bevételének 22,4 százalékát, 142,7 milliárd jüant (22,41 milliárd dollár) fordította kutatás-fejlesztésre. A Huawei 2012 óta évről évre növelte kutatás-fejlesztési ráfordítását, amely a 2021-ig eltelt tíz év során összesen 845,6 milliárd jüant (132,78 milliárd dollár) tett ki.
Meng hangsúlyozta: a forgalom tavalyi visszaesése ellenére a vállalat képességei javultak a profitszerzés és a pénzforgalom termelése terén, továbbá egyre jobban kezelik a bizonytalanságot.
Kuo Ping, a Huawei soros elnöke a vállalat jövőbeli terveit illetően elmondta: a Huawei folytatni kívánja a digitalizáció, az okos átállás és az alacsony szén-dioxid-kibocsátás területein tett erőfeszítéseit.
(MTI)