Az Uber még márciusban adta el dél-kelet ázsiai érdekeltségeit a Grabnek, a szingapúri cégben kapott 27,5 százalékos részesedésért cserébe – írja a Reuters.
Az alkut már a bejelentés után néhány nappal vizsgálni kezdte a szingapúri versenyhivatal, miután a két cég összeolvadása után rögtön felmerültek kétségek afelől, hogy mindez mennyire tesz jót a piaci versenynek.
A CCCS mai bejelentése szerint több ponton is beavatkoztak a Grab túlzott piaci befolyásának enyhítésének érdekében, így amellett, hogy kiosztottak az Ubernek 6,6 millió, és a Grabnek 6,4 millió dollárnyi büntetést, a szingapúri céget arra is utasították, hogy szüntesse meg az olyan szerződéseit, amik exkluzivitást követeltek a sofőrjeiktől (azaz nem dolgozhattak más fuvarmegosztó társaságoknak).
Tényleg elindultak felfelé az árak
A büntetés annyiban mindenképpen indokoltnak tűnik, hogy az alku nyélbeütése után 10-15 százalékkal emelkedtek a fuvardíjak a Graben, amelynek most 80 százalékos piaci részesedése van Szingapúrban. A CCCS ezért arra is utasította a vállalatot, hogy sürgősen álljon vissza a felvásárlás előtti árazási algoritmusra.