A Bloomberg szerint olajszállítási és tárolási szerződésről van szó. A szállításon kívül a Krk szigetén található Omisalj terminálon 79 385 köbméter, a sziszeki terminálon pedig 70 ezer köbméter nyersolajat tárol számára. A szerződés értékét nem közölték a vállalatok, a Mol szerint ugyanakkor a szállítás költsége a piaci ár többszöröse lesz.
Az Erste kommentárja szerint a megállapodás megkötése várható volt, és a magasabb díjról is lehetett már korábban hallani - tette hozzá a vg. A portál emlékeztet, hogy a Janaf a hónap elején állapodott meg a Mol 49 százalékos horvát leánycégével, az INA-val egy hasonló volumenű olajszállításról. A zágrábi Mol-érdekeltség az év végéig kétmillió tonna kőolajat vételez az Adria-kőolajvezetéken keresztül.
A horvát állam többségi tulajdonában lévő Janaf a Rijekához közeli Krk szigetén, valamint Sziszeken, Virjében, Slavonski Brodban és Zitnjakban üzemeltet nyersolaj- és olajtermék-terminálokat. A szállítási infrastruktúrát működtető horvát vállalat 2023-ban a vártnál is jobban megugró, 52 millió eurós nyereséget termelt, részben a megemelt transzferdíjaknak is köszönhetően - tette hozzá a lap.