Király István |
Létezik az üzleti szférában „mindent vivő” távközlési szolgáltatás, amely univerzálisan minden vállalkozás igényeit képes kielégíteni?
Ahány ház, annyi szokás – tartja a mondás, amit az üzleti világban talán úgy lehetne lefordítani, hogy ahány vállalkozás, annyi igény. Ez így van a távközlési szolgáltatások esetében is, hiszen teljesen másra van szüksége egy néhány fős mikrocégnek, mint egy sok telephellyel, több ezer alkalmazottal rendelkező nagyvállalatnak. Éppen ezért nagyon fontos, hogy amikor arról döntenek egy cégnél, hogy milyen távközlési szolgáltatást vesznek igénybe, alaposan felmérjék az igényeket és pontosan meghatározzák azt, hogy mire is fogják használni a szolgáltatásokat.
Vezetékes szolgáltatások esetében miben különbözik a szolgáltatás minősége a vezeték nélküli hálózatokhoz képest a stabilitás vagy gyorsaság tekintetében?
A gyors ütemben fejlődő hálózatoknak köszönhetően egyre több esetben nyújt remek megoldást a mobiltechnológia nemcsak a telefonhívások lebonyolítására, de az internet-hozzáférésre is. A vezetékes technológiának azonban vannak olyan előnyei, melyek sok területen szinte megkerülhetetlenné teszik az alkalmazását, ezek elsősorban a sebesség és a biztonság területén mutatkoznak meg. A vezetékes adat- és internetszolgáltatások akár 99,9 százalékos rendelkezésre állást biztosítanak, a minőséggarantált nagysebességű adatforgalom pedig szimmetrikus, így internetezéskor kimagasló az internetkapcsolat rendelkezésre állása, és a feltöltési irány sem lehet szűk keresztmetszet. Azonban, ha vezetékes szolgáltatás igénybe vétele mellett döntünk, érdemes a legmodernebb megoldások közül választani. Ilyen például a bérelt vonali szolgáltatás.
A bérelt vonali szolgáltatás milyen területeken lehet igazán hasznos?
A bérelt vonali szolgáltatás említett előnyei - a folyamatos, jó minőségű, előre meghatározott sávszélességű internetkapcsolat – olyan vállalkozások számára lehetnek különösen hasznosak, amelyeknél fontos a megbízható világhálós hozzáférés, mert például saját honlapot vagy online áruházat működtetnek. Emellett akkor is célszerű ezt a konstrukciót választani, ha egy cég interneten keresztül továbbít nagy mennyiségű adatot, illetve a munkatársai gyakran vesznek részt online videó-konferencia hívásokban.
A Vodafone Magyarországon elsősorban mobilszolgáltatóként ismert. Mikor lépett be a cég a vezetékes piacra?
A Vodafone világszerte több mint 1 millió kilométernyi optikai hálózattal rendelkezik, és 73 országban nyújt IP alapú VPN szolgáltatásokat mintegy 25 ezer vállalatnak, köztük számos olyan globális cégnek, amely Magyarországon is jelen van. A Vodafone Magyarország 9000 kilóméternyi optikai gerinchálózatával több mint egy éve tartozik a vezetékes adat- és internetszolgáltatásokat kínáló távközlési cégek közé. Először tavaly júniusban jelentünk meg a menedzselt üzleti vezetékes szolgáltatások piacán. Mára már több mint 100 nagyvállalati ügyfelének szolgáltatunk bérelt vonalat, bérelt vonali internet szolgáltatást és virtuális magánhálózati szolgáltatásokat, kiegészítve ezáltal a Ready Business vállalati mobil- és Vodafone Iroda szolgáltatásokat.
A bérlet vonali szolgáltatásnak vannak területi korlátai?
A Vodafone modern optikai hálózatára alapozva az ország teljes területén képes bérelt vonali szolgáltatást nyújtani internet-hozzáféréssel is. A megoldás révén a társaság ügyfelei végponttól végpontig menedzselt, nagyvállalati szintű adatkapcsolathoz juthatnak hozzá.
Ez mit jelent a számok nyelvén?
A hozzáférés sebessége az adott cég igényeihez igazítható, de akár 1 gigabit/s-os, garantált szimmetrikus sávszélességgel is igénybe vehető a szolgáltatás. A Vodafone hálózata akár 99,9 százalékos rendelkezésre állása biztosítja, hogy folyamatos legyen a vállalkozás kommunikációja az ügyfelekkel, beszállítókkal, illetve adott esetben a telephelyek között.
A biztonságos, nagy sebességű adatforgalmon kívül milyen támogatást kapnak a bérelt vonali szolgáltatást igénybe vevők?
A bérelt vonali szolgáltatás használatához szükséges üzembe helyezést, a tervezéstől egészen az eszközök telepítéséig és beállításáig a Vodafone mérnöki csapata végzi. A megoldást választó cégek egyedülálló módon az ügyfél igényei szerint testreszabott, professzionális önkiszolgáló felületen keresztül rendelhetik meg a szolgáltatást, ahol később is nyomon követhetik hálózati eszközeik állapotát. Ezen kívül a Vodafone Műszaki Ügyfélszolgálatától is kérhetnek segítséget, amely napi 24 órában, a hét minden napján dedikált mérnökcsapattal garantálja a gyors beavatkozást.