Tavaly több gyerekjátékot vettek, és többet is költöttek erre a szülők és a családtagok, így a becslések szerint hétmilliárd forintos forgalomnövekedést is elérhetett 2016-ban a piac - írja pénteki számában a Világgazdaság. A napilap szerint 2016-ban az előző évi 38 milliárdról 40-45 milliárd forintra nőtt a magyar játékpiac forgalma.
A legjátékosabbak
A 20-25 százalékos részesedéssel piacvezető Regio Játékkereskedelmi Kft. közel 10 milliárd forintos forgalmat ért el a 2015-ös 8,8 milliárd után. A Játéksziget kiskereskedelmi bolthálózatot birtokló Formatex Kft.-nél is jól alakult a forgalom, 18,76 százalékkal emelkedett 2015-ös 3,91 milliárdos árbevétel - írja a lap.
Gyaraki Dávid, a Regio marketingvezetője és Józsa Krisztina, a Formatex marketingkoordinátora is arról számolt be, hogy hat százalékkal nőtt az átlagos kosárérték is. A legnagyobb forgalom tavaly is október és december között zajlott a játékpiacon, a teljes értékesítés nagyjából 60 százaléka ekkor valósult meg.