Tovább növelte forgalmát a Tesco a 2018-2019-es pénzügyi év első negyedében, a közép-európai értékesítés azonban még a magyarországi erős teljesítmények ellenére is visszaesett. Ez mindenekelőtt a a lengyelországi és a szlovákiai nyitvatartási szabályozás módosításai miatt történhetett – derült ki a vállalat közleményéből.
A brit kereskedelmi hálózat csoportszinten 1,8 százalékkal növelte forgalmát, az átlagon belül a nagy-britanniai és az írországi bolthálózat forgalmának értéke változatlan árfolyamon 3,5 százalékkal nőtt negyedéves alapon. A közép-európai hálózat értékesítése 1 százalékkal esett vissza a vizsgált időszakban - annak ellenére, hogy a térségi Tesco-hálózat által kínált friss élelmiszerek kereslete 1 százalékkal nőtt, és Magyarországon általában is javult a cég teljesítménye.
Kevesebb munkanap a térségben
A beszámoló szerint a visszaesés oka, hogy a vasárnapi és ünnepnapi nyitvatartás szigorításai miatt Lengyelországban hat, Szlovákiában négy kereskedési nappal kevesebb volt ebben a negyedévben, mint az előzőben. A közép-európai értékesítés teljesítménye a tavalyi pénzügyi év négy negyedéve közül a legutóbbi háromban növekedett, 0,6, 0,8, illetve 0,4 százalékkal.
A Tesco tavaly kiugró eredményeket könyvelhetett el: az egész éves beszámoló szerint a cég eredménye több mint a negyedével javult 2017-2018-ban, a közép-európai Tesco-hálózat eredménye pedig több mint a kétszeresére nőtt.
Nagy dobás a Tescótól: ilyen még nem volt Magyarországon A MoneyGram és a Tesco ma bejelentette új együttműködési megállapodását, ami lehetőséget biztosít a magyarországi ügyfeleknek arra, hogy nemzetközi készpénz átutalási tevékenységet indítsanak több mint 200 millió bankszámlára és mobiltárcára, vagy a több mint 200 országban megtalálható MoneyGram helyszínek egyikére - További részletek >>> |