4p

Kis karácsony vagy nagy karácsony? A gyártók és a kereskedők a Covid19 sújtotta idei szezonban is nagy karácsonyra, azaz kiemelkedő forgalomra számítanak. A Magyar Termék Nonprofit Zrt. háttérbeszélgetésén szó esett a járvány első és második hullámának tapasztalatairól, a magyar termékek szerepének növekedéséről, valamint arról is, milyen gyártói kapacitásbővítést hívott életre a megnövekedett kereslet.

Az online találkozón Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője; Bokros Gábor, a Gyermelyi Zrt. marketingigazgató-helyettese; Molnár Éva és Tamáskovitsné Gila Éva, a Gyulahús Kft. kereskedelmi vezetője, illetve marketingmenedzsere vett részt.

A Gyulahús Kft. vezetői elmondták, már a márciusi „rohamvásárlás” idején megkezdték a felkészülést a járvány második hullámára, illetve az év végi keresletnövekedésre, így minden igénynek meg tudnak felelni. Tavasszal, mivel a fogyasztók igyekeztek kisebb-nagyobb készleteket felhalmozni, a csemegepulti kiszerelésről átterelődött a forgalom a csomagolt készítményekre, de azóta már újból mind a kettő jól megy. A novemberben megugró kereslet pedig arra utal, hogy az idei karácsonyi forgalom sem marad el a korábbiaktól, sőt újabb rekordot hozhat.

A Gyulahús egyébként a napokban adta át új beruházásait: három csomagoló- és egy szeletelő gép beszerzésével negyven százalékkal növelte szárazáruüzeme szeleteltáru-kapacitását. Ezek a csomagológépek már papíranyagokat is képesek kezelni, így környezetvédelmi szempontból is előre léptek.

A Gyermelyi Zrt. számára is feszített időszak volt a tavaszi, amikor szinte minden háztartásban a kenyérsütés volt a sláger. Nyárra a liszt iránti felfokozott kereslet csillapodott, de a kereskedelemmel együtt felkészültek a második hullám vásárlói rohamára is. Azért szerencse, hogy ez elmaradt, mert a rendszer átengedő képességének is van határa – emelte ki a marketingigazgató-helyettes. A Gyermelyi szintén tapasztalja a november-decemberi forgalomnövekedést, nagyobbat, mint az előző években. Mivel az otthoni sütés-főzés a járvány következtében az ünnepi időszakban is meghatározó marad, erős év végi forgalomra számítanak.

A pandémia időszaka rávilágított arra, hogy azonnal meg kell lépniük a már fontolgatott kapacitásbővítést. Így bátrabban vágtak bele harmadik malmuk megépítésébe, amely napi 300 tonnával növeli majd a búzaőrlési kapacitást. A tojáságazat további fejlesztéséről is döntést hoztak.

Benedek Eszter arról számolt be, hogy a márciusban elindított erőteljes #veddahazait kampány most is tart. Kiszélesítették az együttműködést, így nem csak a Magyar Termék védjegyhasználói kör számára elérhető. Száz gyártó csatlakozott a mozgalomhoz, olyanok is, akikkel eddig még nem kerültek kapcsolatba. Mindannyian megtapasztalták, milyen erős az igény a magyar eredet kommunikálására. Ezt szolgálja a tévékampányuk is, amelybe 20 cég szállt be, köztük régi partnerek, mint például a Gyermelyi és a Gyulahús, és újak is, mint például a Caola.

Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője. (Fotó: Magyar Termék Nonprofit Kft.)
Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője. (Fotó: Magyar Termék Nonprofit Kft.)
A kereskedelmi együttműködésben is áttörést hozott a #veddahazait akció – emelte ki Benedek Eszter. A hosszú évek óta jellemző közös munka most még magasabb fokozatba kapcsolt, a kereskedelmi láncok is proaktívan tevékenykednek a hazai gyártású termékek sikeréért. Üzlettereikben, webshopjaikban, óriásplakátjaikon, akciós újságjaikban kiemelt helyet kap a #veddahazait üzenete. Sok esetben ingyenesen nyújtanak kommunikációs lehetőségeket.

Fogyasztói oldalról is bebizonyosodott, hogy fontos a magyar termék. A vásárlói attitűdöt tekintve az ár és a minőség mellett a harmadik legfontosabb szempont a magyar eredet. A fogyasztók azt az üzenetet is magukévá tették, hogy hazai termékek választásával a hazai munkahelyek megmaradását is támogatják. Ráadásul a magyarországi gyártók itt vannak, látták, hogy ők töltötték fel a tavasszal kiürült polcokat, ismerik őket, megbíznak bennük.

Ami az árkérdést illeti: a legutóbbi reprezentatív kutatásuk azt mutatta, hogy a vásárlók a hasonló minőségű külföldivel szemben hajlandók akár 10 százalékkal is többet fizetni a Magyar Termék védjeggyel ellátott árucikkekért.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Föld körüli adatközpontot fejleszthet a 4iG 100 millió dollárért
Privátbankár.hu | 2025. október 3. 10:27
A magyar vállalat ugyanekkora összeget fektethet be az Axiom Space-be, amely Kapu Tibor űrutazásában is kulcsszerepet játszott. 
Vállalat Ég az olajfinomító! – ezúttal a Chevroné, Amerikában
Privátbankár.hu | 2025. október 3. 09:57
Korábban oroszországi és ukrán olajfinomítókban kitört tűzesetek szerepeltek a hírekben, most viszont az amerikai olajvállalat El Segundo finomítója gyulladt ki Los Angelesben.
Vállalat Még a vártnál is jobban megy a Tescónak
Privátbankár.hu | 2025. október 3. 09:16
Sikeresen vette fel a harcot a diszkontláncokkal a cég.
Vállalat Felforgatta a piacot az új magyar neobank, hol nyitnak számlát a vállalkozók?
Privátbankár.hu | 2025. október 3. 08:43
Egyértelmű verseny folyik a bankok között a vállalkozók kegyeiért, ingyenes számlavezetéssel és házon belül ingyenes utalással kell versenyeznie a hagyományos bankoknak.
Vállalat Elon Musk nem lehet boldog: már nem a SpaceX a világ legértékesebb cége
Privátbankár.hu | 2025. október 2. 14:07
Letaszították a trónról. 
Vállalat Magyarország továbbra is az európai mezőny élén garanciavállalásban
Privátbankár.hu | 2025. október 1. 14:29
Immár a harmadik egymást követő évben Magyarország segíti Európában a legintenzívebben a kis- és középvállalkozások hitelfelvételét kezességvállalással. A Garanciaintézmények Európai Szövetségének (AECM) legfrissebb statisztikái szerint hazánkban a garanciaállomány a GDP 3,7 százalékát teszi ki, miközben az átlag mindössze 1 százalék körül mozog. Ez a kiemelkedő teljesítmény döntően a Garantiqa Hitelgarancia Zrt. szerepvállalásának köszönhető, amely 2024-ben is rekordközeli eredményeket ért el a hazai mikro-, kis- és középvállalkozások finanszírozásának támogatásában.
Vállalat Berobbant az M&A piac, kapósak a cégek
Privátbankár.hu | 2025. október 1. 13:06
Történelmi rekordot döntött a hazai vállalatfelvásárlások száma.
Vállalat Végzett a 4iG, ez az új távközlési felállás
Privátbankár.hu | 2025. október 1. 09:37
A 4iG Csoport új tagvállalataként lépett színre a 2Connect Távközlési Infrastruktúra és Hálózati Szolgáltatások Kft., Magyarország egyik legnagyobb, kizárólag nagykereskedelmi, vezetékes távközlési és infokommunikációs infrastruktúra-szolgáltatásokat nyújtó vállalata. A társaság a korábbi Invitech, Antenna Hungária, DIGI és One Magyarország hálózati infrastruktúrájának egybeolvadásával jött létre, 2Connect márkanév alatt.
Vállalat Veszteséggel zárta az első félévet az AKKO Invest
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 30. 19:10
Csaknem változatlan bevétel mellett egyszeri tételek miatt keletkezett veszteség – közölte a társaság kedden.
Vállalat Az MBH Bank még szorosabban működik együtt a rendőrséggel a digitális csalások ellen
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 30. 18:10
Együttműködési megállapodás keretében még szorosabbra fűzte partnerségét az MBH Bank és az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) a digitális térben elkövetett, vagyon elleni bűncselekmények megelőzése, gyorsabb felderítése és hatékonyabb kezelése érdekében.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG