4p
Ég a ház a Teslánál, valahol mindig tüzet kell oltani. Nehezen indulnak az új gyárak, de a vezér ott van mindenhol, intézkedik, biztatja embereit. Éjjel el sem megy a sivatagi gyárból, időveszteség lenne, sátrat ver a tetőn. Az idő az ilyen elszánt vállalkozókat szokta igazolni, drukkolunk neki.
A Tesla a vártnál gyengébb negyedévről számolt be, részvényenként közel 3 dolláros veszteség mellett, viszont ez önmagában nem lepte meg a piacot, miután közismert, hogy a cég a Model 3 gyártásának felfuttatására koncentrál, és ez most elviszi az erőforrásokat. Mindazonáltal az árbevétel szépen nőtt 3 milliárd dollárra, ami azt mutatja, hogy az irány jó, hisz ezt még a Model S és a Model X hozza össze, melyekből összesen 100 ezret fognak eladni az idén.

Mindenhol ott van

A Model 3 gyártásában évi 500 ezer darab a terv, és jövőre már szerették volna erre a szintre emelni a gyártást, ami most nehézségekbe ütközik. Az idei év végi terv 5000 autó volt hetente, ezt most jövő év nyarára halasztották. A gyártásban egy beszállítóval gondok merültek fel, tőlük a Tesla próbálja átvenni a gyártási műveletet. A legnagyobb gond azonban az akkumulátorgyárban van, a híres nevadai Gigafactoryban, ahol Elon Musk fel is ütötte főhadiszállását.

Musk a gyár tetejéről adott nyilatkozatot, és elmondta, hogy mindig odaviszi íróasztalát, ahol szükség van rá, pontosabban nincs is íróasztala, hanem oda megy, ahol leginkább ég a ház, és próbálja megoldani a lehetetlennek látszó feladatokat. És ez az, amiben a legerősebb: nem ismer lehetetlent, vállalkozó szelleme korlátlan. Az akkugyárból haza se megy: ráadásul a legközelebbi város, Reno is messze van, így sátrat vert a gyár tetején, hogy minél többet ott lehessen, amíg nem sikerül túljutni  gyártás nehézségein.

Campfire on the Gigafactory roof

Elon Musk (@elonmusk) által megosztott bejegyzés, 2017. Okt 26., 01:39 PDT

Fény az alagút végén

Musk elmondta, hogy egy hónappal ezelőtt szembesült azzal, hogy milyen reménytelennek tűnő helyzetben van a gyártás. Úgy jellemezte, hogy ha egy 9 számjegyű skálán kellene értékelni a nehézségeket, akkor kilencesig jutott a dolog, és ez nagyon kemény, mert azt jelenti, hogyha kicsit is tovább romlik a helyzet, megoldhatatlanná válik. Most viszont már jobb a helyzet: a nyolcas szinttel jellemezhető, és már abból is jön lassan a feljebb lépést. Musk szavai szerint látja már a napfényt, azaz a fényt az alagút végén.

Lelkes munkások, türelmes részvényesek

A CNBC amerikai munkások körében végzett felmérésekre hivatkozik, melyek szerint sokkal jobb dolgozók munkamorálja és elégedettsége, ha a főnökük is ért ahhoz, amit tőlük követel, és szükség esetén részt is vesz a munkának ebben a részében. Musk mindezt úgy teszi, hogy közben lelket önt a munkásokba, biztatja őket, és ezt nem a hierarchia szerint teszi, hanem úgy, mint ha velük egyenlő beosztású lenne. Így a munkások is sokkal szívesebben tesznek nagyobb erőfeszítéseket, túlóráznak, együtt küzdenek vele, amíg meg nem oldanak egy nehézséget.

Ezt a részvényesek is értékelik: türelmesen várják, hogy nyereségbe forduljon a cég, és erre azért hajlandók hosszú évek óta, mert látják, hogy a főnök milyen elszántan küzd a célok megvalósításáért. A Model 3 vásárlói is türelmesek, annak ellenére, hogy többet kell várniuk, mint nálunk egykor egy Trabantra, de ők nem tipikus autóvásárlók, hanem valamilyen szinten ugyanolyan lelkesek és elszántak, mint maga Elon Musk.

Jelenet a Gigafactory tetejéről: Elon Musk pillecukrot sütöget, iszik és énekel:

Whiskey, fire, s’mores and JC Also, hotdog or not hotdog?

Elon Musk (@elonmusk) által megosztott bejegyzés, 2017. Okt 26., 02:29 PDT

Címkék: Vállalat
A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Elbocsátásokra készül egy autógyár, világszerte küldenek el embereket
Privátbankár.hu | 2025. június 30. 17:12
Önkéntes létszámleépítést tervez a Nissan.
Vállalat Baj van a légzsákokkal – újabb autókat hívnak vissza
Privátbankár.hu | 2025. június 28. 11:10
Sürgősen javítani kell.
Vállalat Furcsa mintát mutatnak a Mazda eladásának változásai
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 16:15
A Mazda Motor Corporation pénteki közleménye szerint az idén január-májusban értékesített járműveinek száma éves szinten 4,3 százalékkal 533 402-re emelkedett.
Vállalat A BYD újabb gyárépítést indít, kormányzati segítséggel
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 15:50
A kínai elektromos autógyártó 32 milliárd forintért épít buszgyártó üzemet Komáromban, jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken.
Vállalat Dobott egy hátast a Nike nyeresége
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 14:33
Az amerikai sportszergyártó nyeresége 86 százalékkal zuhant a negyedik pénzügyi negyedévében az eladások csökkenése és a költséges vállalati szerkezetátalakítás hatására.
Vállalat Nagy siker a kínai mobiltelefongyártó második ajtómodellje
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 13:20
Xiaomi új SUV-jára leadott hatalmas megrendelések fokozzák a Teslával szembeni kihívásokat.
Vállalat Nagy bejelentést tett a Magyar Telekom
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 14:41
A Magyar Telekom 2025. június 26-án rendkívüli közgyűlést tartott, amelyen döntés született a Társaság passzív mobil infrastruktúra portfoliójának egy kizárólagos tulajdonú leányvállalatba történő szétválasztásáról.
Vállalat Lepacsizott a Mol és az MVM – befutott egy méretes olajszállítmány
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 09:59
Megérkezett a horvát kikötőbe.
Vállalat Óriási üzlet közeleg az olajiparban?
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 09:14
80 milliárd dolláros biznisz lehet.
Vállalat Az Uber boszorkányos módszerrel jutott hatalmas profithoz?
Privátbankár.hu | 2025. június 25. 17:31
Amerikai tudósok szerint egy algoritmus szisztematikusan megemelte a viteldíjakat a sofőrök és az utasok kárára. Korábban brit kutatók is erre jutottak. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG