Fotó: AP, Michael Probst |
A Volkswagen csoport felügyelőbizottságának közleménye szerint a vállalatot 2015-ben kirobbant dízelbotrány óta irányító Matthias Müllert a csoport névadó márkájának eddigi igazgatója, Herbert Diess váltja a vezérigazgatói tisztségben, azonnali hatállyal. A napok óta várt bejelentésről a német sajtóban megjelent elemzések szerint Matthias Müllerrel az lehetett a legnagyobb gond, hogy nem volt jó kommunikátor, több interjúban szerencsétlenül fogalmazott. A Volkswagen saját közlése szerint a korábbi elnök „a fáradtság jeleit mutatta.”
Ugyanakkor nem elvitatható Müller azon érdeme, hogy átvezette a dízelbotrány legnehezebb szakaszán a világszerte csaknem 650 ezer embert foglalkoztató társaságot, amely így tavaly már minden korábbinál nagyobb 11,4 milliárd euró (3560 milliárd forint) nyereségre tett szert, és 10,74 millió - az egy évvel korábbinál 4,3 százalékkal több - eladott gyártmánnyal megerősítette pozícióját a világ legnagyobb járműgyártójaként.
Mit érdemes tudni az új vezérigazgatóról?
Herbert Diess a BMW-től érkezett a VW-hoz, röviddel a dízelbotrány előtt, így a kipufogógázt tisztító berendezés működtetése körüli csalásokban nem volt szerepe. Az osztrák szakembert az elemzésekben határozott menedzserként írják le. Megfogalmazása szerint a legfőbb célja, hogy a VW "felvegye a ritmust" az autóipar mélyreható átalakulásával, és meghatározó szereplő legyen az elektromobilitás, a digitalizáció és az új mobilitási szolgáltatások területén.