A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete a vezetési idő ellenőrzésének enyhítéséért érdekében is az Európai Bizottsághoz kíván fordulni - mondta a Magyar Időknek Pencz Zoltán, az egyesület főtitkára.
A kötelező pihenőidőt is el akarják engedni
A szakember elmondta: a lezárt átkelők kerülőre kényszerítik a járműveket, emiatt az eredetileg számított menetidők megnövekednek. A főtitkár szerint azt is érdemes lenne megfontolni, hogy amíg a menekültkrízis tart, a vezetési és kötelező pihenőidő betartásának ellenőrzésénél a hatóságok érvényesítsék a vis maior szempontokat, azaz hagyják figyelmen kívül a menetidők esetleges kényszerű túllépését.
Bizonytalan ideig zárva A police.hu tájékoztatása szerint jelenleg zárva van magyar-szerb határon az Ásotthalom - Backi Vinogradi, a Röszke - Horgoš közúti és Röszke - Horgoš autópálya átkelőhely is, bizonytalan ideig. |
A határhelyzet a szállítmányozó cégeknél is késedelmet és költségnövekedést eredményez - mondta Thomas Schauer, a szállítmányozással foglalkozó Gebrüder Weiss Magyarország ügyvezető igazgatója. A vezető jelezte: amióta lezártak egyes közúti határátkelőket, szállítmányaikat korábban indítják, és feltérképezik a lehetséges alternatív útvonalakat.
18 éves kamionsofőröket is akarnak
A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) az EB-hez fordul azért is, hogy a gépjárművezető-hiány megszüntetése és a folyamatos utánpótlás érdekében tegyék lehetővé Magyarországon a 18 éves korhatár visszaállítását a belföldi fuvarozásban.
A jelenleg érvényben lévő szabályozás szerint a C és D kategóriás jogosítvány megszerzésének alsó korhatára 2013. január 19-től 18 évről 21 évre, illetve 21 évről 24 évre emelkedett, ekkorra pedig sokan már más szakmát választanak.