A seattle-i székhelyű kávélánc közölte, hogy a Boyu befektetési cégtől kapott források segítenek neki beindítani a növekedést a világ második legnagyobb gazdaságában, ahol a helyi riválisok, mint a Luckin és a Cotti, most 9,9 jüanért (1,4 dollár) kínálnak lattét – ez kevesebb, mint a Starbucks árainak egyharmada – írja a Reuters.
„Célunk, hogy a Starbucks élményt több vásárlóhoz eljuttassuk, több kínai városban. Úgy látjuk, hogy a mai 8 ezer Starbucks kávézóról idővel több mint 20 ezerre tudunk növekedni” – mondta Brian Niccol, a Starbucks vezérigazgatója egy nyilatkozatban.
Fotó: Starbucks
Családi kapcsolat
Az üzlet értelmében a Boyu – amelynek alapítói között van Jiang Zemin volt kínai elnök unokája – akár 60 százalékos részesedést is birtokolhat egy új közös vállalkozásban. A Starbucks 40 százalékos részesedéssel fog rendelkezni, és továbbra is licencbe adja a márkát és a szellemi tulajdont a vállalkozásnak.
Az amerikai cég közlése szerint a szárazföldi Kínában működő kiskereskedelmi üzletág értéke – beleértve az eladásból származó bevételt, a megtartott részesedés értékét és a valószínűsíthető licencbevételt legalább a következő 10 évben – meghaladja majd a 13 milliárd dollárt.
A Starbucks részvényei 3 százalékkal emelkedtek a zárás utáni kereskedésben.
Üldögélős hagyományok
A Starbucksot tartják a kínai kávépiac megteremtőjének, miután 1999-ben belépett a piacra. Az Euromonitor International adatai szerint azonban piaci részesedése a 2019-es 34 százalékról tavaly 14 százalékra esett vissza.
A Starbucks várhatóan hagyományos erősségére fog összpontosítani, miszerint az a kávézólánc, ahol az emberek találkozni és időzni szeretnek, és az elemzők szerint hiba lenne, ha a Starbucks agresszív árháborút folytatna a Luckinnal.
A Luckin, amely az elvitelre és a házhozszállításra összpontosít, jelenleg több mint 20 ezer franchise-üzlettel rendelkezik Kínában, és idén a Starbucks hazai területén is megvetette a lábát, amikor két üzletet nyitott New Yorkban. Ennek ellenére a Starbucks csökkentette egyes, nem kávéalapú italok árát, és felgyorsította az új, lokalizált termékek bevezetését a jobb verseny érdekében. Az összehasonlítható üzletek eladásai Kínában 2 százalékkal nőttek a június 29-én véget ért negyedévben, szemben az előző negyedév nulla növekedésével.

A Fehér Ház egyelőre kivár.



