Az osztrák szövetségi vasútnak (ÖBB) 2008-ban adta el Magyarország akkori kormánya a MÁV Cargót. (Az eladást természetesen magas szintű korrupció gyanúja övezte, a K-monitor aktája itt található az ügyről. Az ügyben folytatott jogi eljárások sem Ausztriában, sem Magyarországon nem vezettek eredményre.)
Az osztrák Rail Cargo Austria és a GYSEV Zrt. konzorciuma 102,5 milliárd forintot fizetett a MÁV Cargo részvényeiért, és öt év alatt 43,5 milliárd forint fejlesztésre vállalt kötelezettséget.
A magyar tulajdonszerzés kérdése a lap írása szerint a 2010-es kormányváltás után többször felmerült. Christian Kern mostani osztrák kancellár – akkor még az ÖBB vezérigazgatójaként – 2011-ben Budapestre látogatott, majd azután makacsul tartották magukat azok a sajtóhírek, hogy hazánk és Ausztria valamilyen stratégiai partneri viszonyra törekszik az RCH működtetésében. Hazánk szempontjából a vállalat stratégiai jelentősége indokolta volna a tulajdonszerzést. Osztrák oldalról kiderült, hogy az RCH kiszolgáltatott a MÁV-val illetve a magyar állammal szemben - írja a lap.