A Bloomberg cikke szerint elsősorban költséghatékonysági szempontok vezérlik a repülőgépgyártót, a tervek szerint ugyanis amint üzembe állnak az új repülők, úgy mindössze egy pilótára lenne szükség gépenként (a mostani kettő helyett). Az Airbus így Kínában, Shenzhenben hoz létre új innovációs központot, ahol kifejezetten az önrepülő repülőgépek kutatására fókuszálnak majd, az ehhez szükséges mesterséges intelligenciát a Baidu fejleszti majd.
A repülőgyártó hasonló megoldáson dolgozik, mint az autógyártók, a verseny is nagyjából ugyanakkora az iparágban: a vetélytárs Boeing is hasonló terveket dédelget. Ugyanakkor az átállás a technikai mellett biztonsági akadályokba is ütközik. A két pilóta jelenlétét ugyanis azután tették kötelezővé, hogy 2015 márciusában a Germanwings egyik pilótája belevezette a gépet a francia Alpokba, végezve ezzel a gépen lévő 150 utassal. A gyártó ugyanakkor azt reméli, hogy a robotpilóta segítségével az ilyen jellegű incidensek is minimalizálhatóvá válnak.