Kína legnagyobb e-kereskedelmi vállalata, az Alibaba Group „robosztus növekedést” és „rekordszámú” vásárlót jelentett az idei Singles' Day (Szinglik Napja, éves online vásárlási akció) időszakában, amely hétfőn éjfélkor zárult. Bár a cég nem közölte a teljes bevételt, elmondta, hogy 45 márka – köztük az Apple, Haier, Midea és Xiaomi – meghaladta az 1 milliárd jüan (nagyjából 52,9 milliárd forint) értékű bruttó áruforgalmat, erről a Reuters írt.
A második legnagyobb kínai e-kereskedelmi cég, a JD.com, nem közölt részletes adatokat az eladásokról, de több mint húszszázalékos növekedést jelentett a vásárlók számában. Tavaly a Syntun adatszolgáltató szerint a főbb platformok összesített forgalma 2,08 százalékkal, 1 140 ezer milliárd jüanra (nagyjából 60 300 milliárd forint) emelkedett, de az idei adatokra vonatkozó becslések még nem érhetők el.
A Singles' Day eredetileg egy 24 órás esemény volt, mára heteken át tartó promóciós időszakká bővült, az idei fesztivál október 14-én kezdődött és a leghosszabb volt eddig. Az eladási várakozások idén visszafogottak voltak, mivel a fogyasztói bizalom alacsony maradt a makrogazdasági lassulás és az ingatlanpiaci válság miatt. A Bain & Company felmérése szerint a válaszadók háromnegyede ugyanannyit vagy kevesebbet tervezett költeni, mint 2024-ben.
Az idei, akciós időszakban a nagyobb értékű háztartási eszközök jobban teljesítettek, részben a júliusban bevezetett 150 ezer milliárd jüanos (körülbelül 7 900 milliárd forint) csereprogram miatt. A JD.com adatai szerint 519 termékkategóriában kétszázszázalékos növekedés volt.
Az energiahatékony klímák, robotporszívók és okos WC-k voltak a legnépszerűbbek.
Az Alibaba adatai alapján a gyűjthető játékok és hobbi termékek szintén növekedést mutattak, több márka – köztük a MiHoYo, Pop Mart és Jellycat – meghaladta a 100 millió jüanos (körülblül 5,3 milliárd forint) bruttó forgalmat.