2022 első felében a Henkel mintegy 10,9 milliárd euróra növelte a csoport árbevételét. Ez jelentős, 8,9 százalékos szerves árbevétel-emelkedés. A várakozásoknak megfelelően az első félév eredményét az anyag- és logisztikai árak drasztikus emelkedése befolyásolta. A nagy áremelkedések, a szigorú költséggazdálkodás és a további hatékonyságjavítás ellenére ezeket a hatásokat nem sikerült maradéktalanul ellensúlyozni - közölte lapunkkal a vállalat kedden.
Csoportszinten a Henkel most 4,5-6,5 százalék közötti szerves árbevétel-növekedést vár a 2022-es pénzügyi évben (korábban: 3,5-5,5 százalék közötti értékre számítottak). A korrigált EBIT marzs csoportszinten várhatóan változatlan marad, 9-11 százalék között. Az elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS) változatlan árfolyamon számított alakulása tekintetében a Henkel továbbra is -35 és -15 százalék közötti csökkenést vár.
2022 áprilisában a Henkel úgy döntött, hogy kilép oroszországi és fehéroroszországi üzleti tevékenységeiből. A cég minden lehetőséget alaposan felülvizsgál, és az év végéig kívánja befejezni a folyamatot.
Az első félévi árbevétel Nyugat-Európában 2,2 százalékos, Kelet-Európában 23,2 százalékos növekedést ért el, míg Észak-Amerikában 9,2 százalék volt az emelkedés.
A korrigált üzemi eredmény (korrigált EBIT) 1166 millió euró volt az első félévben, szemben az előző évi 1430 millió euróval. A visszaesést elsősorban a lényegesen magasabb közvetlen anyagköltségek okozták. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés (korrigált EBIT marzs) 14,4 százalékpontról 10,7 százalékra csökkent, a lényegesen magasabb közvetlen anyagköltségek miatt.
A két fogyasztói üzletág összeolvadásával összefüggésben és egy aktív portfóliókezelés részeként jelenleg az 1 milliárd eurós összárbevételt elérő üzleti területek és márkák felülvizsgálata folyik. Ez magában foglalja a Henkel növekedési és jövedelmezőségi kritériumainak nem megfelelő üzleti területek leválasztását vagy megszüntetését.