MTI Fotó: Beliczay László |
A Duna Aszfalt az új Közgép
A Közgép Zrt. egyáltalán nem zárt rossz évet 2014-ben a Forbes összeállítása szerint: rekordbevételük volt, az ugyanakkor egyre nyilvánvalóbb, hogy a cég valószínűleg utolsó jó évét zárta. Egy januári közbeszerzés kapcsán hamis adatközlés miatt a Közbeszerzési Döntő Bizottság 3 évre kizárta a céget a tenderekből, és bár még tart a fellebbezés, a kilátások nem túl rózsásak.
Az azóta meghirdetett és elbírált pályázatok eredményei alapján a Duna Aszfalt veheti át a Közgép helyét a legsikeresebben közpénzre pályázó cégek képzeletbeli rangsorában. A két céget egy infografikán hasonlítják össze:
Nyerges Zsolt elismerte a Közgépet
Hogy pontosan kik állnak a cég mögött, az a Forbes szerint továbbra sem világos. A lap azt tavaly megtudta, hogy Simicska Lajosnak a cégben 11,6 százalékos tulajdonrésze van. Idén a társaság a Forbes kérdésére hivatalosan is megerősítette: Nyerges Zsoltnak, Simicska legrégebbi üzlettársának, 20%-os tulajdonrésze van a cégben. Eddig is sejthető volt, hogy ő az egyik pénzember a Közgép mögött, de most először erősítette meg mindezt a nyilvánosság előtt is. A cég harmadának tehát megvan a tulajdonosa, a többi részre egyelőre nincs rálátás - írja a Forbes blogján Zsiborás Gergő.