Munkások a győri üzemben. Forrás: Audi Hungaria Motor Kft. |
Frissítés 2017.01.09.: A Mercedes-Benz Hungária Kft. szerint nem az Audi a legnépszerűbb a prémium szegmensben. Az MTI hírére reagálva lapunkkal közölték: "A Mercedes-Benz a hivatalos, minden márka és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által is használt Datahouse adatok alapján a Mercedes-Benz 2572 darab személygépjárművet értékesített, míg az Audi 2503 darabot. Fontos tény mindemellett, hogy ezek a számok a Mercedes-Benz esetében is kizárólag a hivatalosan személygépkocsiként forgalomba helyezett autók darabszámát tartalmazzák, mely a forgalmi engedélyben is így került feltüntetésre és besorolásra." |
És ez nem más, mint az Audi, amelyből 2016-ban 2503 új autót adtak el Magyarországon, ezzel a személygépkocsiknál változatlanul vezeti a prémium szegmenst - közölte a Porsche Hungaria (PH), a Volkswagen konszern járműveinek képviselője. Magyarországon az eladott új személyautók 7-8 százaléka tartozik a prémium szegmensbe. A teljes személyautó-piacon 2016-ban 96 555 jármű kelt el, az eladások 25 százalékkal bővültek 2015-höz képest.
Fej-fej mellett
A magyarországi prémium szegmensen gyakorlatilag három márka, a Mercedes, az Audi és a BMW osztozik, ezek a teljes személyautó-piacon fej-fej mellett, a 13-14-15. helyen állnak a Carinfo gépjárműeladási listáján 3 százalék alatt maradó piaci részesedésükkel.
Mátrabérci Sándor, a PH Audi márkaigazgatója az MTI-nek megjegyezte, hogy az Audi kizárólag személygépkocsikkal szerepel az eladási listán, míg konkurense kisbuszait is ide sorolja.
Az Audi eladásai tavaly 14 százalékkal bővültek, ez elmarad a teljes piac gyarapodásától. A márkaigazgató ezt azzal magyarázta, hogy a prémium kategória a piac más szegmenseinél jóval gyorsabban helyreállt a válság után, az eladások már 2013-ban elérték a válság előtti szintet, míg az olcsóbb kategóriák vevői most térnek vissza a piacra - jelezte.
Kik veszik?
A Magyarországon értékesített Audik mintegy 80 százaléka kerül céges vevőhöz. A közlemény szerint tavaly a legnépszerűbb prémium üzleti nagyautó az Audi A6 volt, ebből 386-ot adtak el.
Mátrabérci Sándor a 2017. évi tervek között említette a piaci pozíció megtartását, valamint az elektromos Q7 értékesítésének növelését. A járműből tavalyi bevezetése óta mintegy tíz kelt el, és az idén már mind a 14 márkakereskedőnél elérhető lesz. A cég az idén új szalont is nyit Székesfehérváron.