A Mercedes-Benz pénteken azt közölte, hogy az autógyártó üzletága szenved, mivel a kínai fogyasztók a gyengülő gazdaságban tovább csökkentették a luxustermékek iránti keresletüket. A július-szeptemberi bevételeket a modellfelújítási költségek, valamint a kemény piaci verseny is sújtotta, különösen a G-osztályú SUV új változatai esetében, amelyek a következő negyedévben is meg fognak jelenni – tette hozzá a Mercedes, a Reuters beszámolója szerint.
„A harmadik negyedéves eredmények nem esnek egybe ambícióinkkal" - mondta Harald Wilhelm pénzügyi igazgató, hozzátéve, hogy a csoport fokozni fogja a költségcsökkentéseket.
Úgy tűnik az éves autóeladások némileg elmaradnak majd az előző évitől, a negyedik negyedévben pedig a harmadik negyedévi szintet érik el. Az eredmények ritka fénypontja az ipari üzletág folyamatos cash flow termelése volt, amely 2,39 milliárd eurót ért el a negyedévben, ami 2 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Az autóegység korrigált kamat- és adózás előtti eredménye (EBIT) 1,2 milliárd euróra lett, szemben az londoni tőzsde elemzőinek átlagos becslésével, amely 3,6 százalékos csökkenést várt, 3,19 milliárd euróra.
Ola Kaellenius, a Mercedes-Benz vezérigazgatója arra figyelmeztetett, hogy a kínai fogyasztók rendkívül óvatosak a nagy vásárlásaikkal kapcsolatban, mivel a tartós gazdasági gyengeség és a helyi ingatlanválság jelentős bizonytalanságot szült a fogyasztókban.
A luxusautó-gyártó a harmadik negyedévben kétszer csökkentette egész éves haszonkulcs-célját, ezzel egyre több európai riválishoz csatlakozva, akik a gyengülő kínai autópiacot hibáztatják a csökkenő nyereségért és árrésekért.
Tárgyalnak
Eközben Brüsszel és Peking között folytatódnak a tárgyalások a kínai elektromos járművek Európába történő behozatalára vonatkozó büntetővámokról, amelyek komoly fejfájást okoznak Európa Kínától függő nehézsúlyú autógyártóinak az esetleges megtorlástól való félelem miatt.
A Mercedes-Benz, amelyben a kínai Beijing Automotive Group Co Ltd. és a Geely Chair Li Shufut a két legnagyobb részvényes, „hibának" nevezte a büntetővámokat, és arra kérte az Európai Bizottságot, hogy halasszák el azok bevezetését, hogy további tárgyalásokat lehessen folytatni a megállapodásról.