2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A kínai autók ellen tervezett védővámok nem oldanak meg mindent.

Máthé Réka Zsuzsánna, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Európa Stratégia Kutatóintézet tudományos munkatársa az infostart.hu kérdésére úgy értékelte a kínai elektromos autókra bevezetendő védővámot, hogy az ebben a formájában mentőövet tud nyújtani a súlyos lemaradásban lévő európai autógyártásnak, ám hosszú távon nem fogja megoldani az uniós problémákat.

Nem lesz megoldás a vám?
Nem lesz megoldás a vám?
Fotó: Depositphotos

A szakértő különösnek tartja a döntést, mert 27 uniós tagállamból mindössze tíz ország támogatta vállaltan ezt a tervezetet. Az országok nagy része, 12 tagállam – beleértve Spanyolországot és Svédországot – tartózkodott, míg 5 állam, köztük Németország, Szlovákia, Szlovénia, illetve Magyarország nemmel szavazott. A cikk szerint elhívta a figyelmet arra is, hogy az Európai Unió szavazásainál legalább egyszerű többségre szükség van, azaz elvileg 14 tagállamnak támogatnia kellett volna a javaslatot, most a 12 tartózkodást mégis úgy számolták, mintha igen lett volna.

A német ellenállás indokaként azt említette, hogy Németország néhány autógyártó cége korábban felismerte a veszélyt és egyben a lehetőséget, ami a kínai autógyártásban rejlik, és már elkezdett együttműködni kínai partnerekkel, de ugyanezzel az uniós tagállamok más autós cégei nem éltek.

Hogy alakult ki ez a fölény?

A portálnak elmondta, az erőteljes kínai fölény azért alakult ki az elektromos járműiparban, mert Kína már az 1990-es években saját gyártású gépkocsik kialakításán dolgozott, és 2000-es években állami támogatásokkal elkezdte a lítiumion akkumulátorral működő gépjárművek fejlesztését és gyártását. Ezzel nagyjából húszéves előnyre tett szert az európai autógyártókkal szemben.

Máthé Réka Zsuzsánna szerint az is fontos szempont, hogy jelenleg Kínában bányásszák a legtöbb lítiumot, ami az akkumulátorokhoz szükséges, így hiába kezdett most Európa is hasonló fejlesztésekbe, az akkumulátorok anyaga miatt továbbra is függ Kínától. Kijelentette,

olyan versenyelőnye van Kínának, amit ezek a védővámok nem biztos, hogy ki tudnak bármilyen szinten is igazítani.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Cipruson is magyar parkolási rendszer indult
Szakonyi Péter | 2024. november 14. 15:32
Kína és Hévíz után Cipruson is beindította parkolási rendszerét az EPS Global.  A magyar high-tech vállalkozás következő lépése Szerbia, ahol egy helyi cégen keresztül adják 40 város parkolási szoftver rendszerét.
Makro / Külgazdaság Gulyás Gergely elárulta, miért izgult jobban Trump miatt, mint a 2022-es választásokon
Privátbankár.hu | 2024. november 14. 13:10
Gulyás Gergely kancelláriaminiszter és Vitályos Eszter kormányszóvivő 10 órától ismét várta az újságírókat és a nézőket, hallgatókat. A Kormányinfót élőben közvetítettük.
Makro / Külgazdaság Ezt sem tűzi Rogán Antal a kalapjára: szeptemberben bezuhant az építőipar termelése
Privátbankár.hu | 2024. november 14. 08:30
Az egy évvel korábbihoz viszonyítva 8,2, az előző hónaphoz képest 2,7 százalékkal mérséklődött az építőipari termelés volumene.
Makro / Külgazdaság Nézze velünk élőben a Vitézy Dáviddal való beszélgetést a Klasszis Klub Live-ban!
Privátbankár.hu | 2024. november 13. 16:18
16 óra 30-tól egy órán át a Klasszis nevű YouTube-csatornán és az Mfor Facebook-oldalán nemcsak mi, hanem Önök is kérdezhetik az új Fővárosi Közgyűlés tagját.
Makro / Külgazdaság Harmadszor emelkedett idén az USA 30 éves jelzáloghiteleinek kamata
Privátbankár.hu | 2024. november 13. 15:37
Az Egyesült Államokban tovább emelkedett a 30 éves jelzáloghitelek kamata a november 8-án záródott héten – ismertette az amerikai jelzáloghitelező bankok szövetsége (Mortgage Bankers Association of America – MBA) szerdán.
Makro / Külgazdaság Ezt posztolta Vogel Evelin Magyar feljelentésére
Privátbankár.hu | 2024. november 13. 14:54
A Tisza Párt elnöke kedden közölte, hogy feljelenti volt barátnőjét, Vogel Evelint, aki egy rövid poszttal reagált a bejelentésre.
Makro / Külgazdaság Románia döntött: F-35-ös harci repülőgépeket vásárol az Egyesült Államoktól
Privátbankár.hu | 2024. november 13. 14:15
Jóváhagyta a kétkamarás bukaresti parlament szenátusa szerdán, hogy Románia 32 darab ötödik generációs F-35-ös harci repülőgépet vásároljon az Egyesült Államoktól.
Makro / Külgazdaság Luxusparfümériát nyithat Schadl György felesége a belvárosban
Privátbankár.hu | 2024. november 13. 12:15
A kurrupciós ügy vádlottja bízik az üzleti sikerben.
Makro / Külgazdaság Drága a benzin, mégis egész nap dugó van
Privátbankár.hu | 2024. november 13. 10:31
Csütörtöktől nem várható változás a benzinkutak nagykereskedelmi árában, sem a benzin, sem a gázolaj tekintetében.
Makro / Külgazdaság Marad a kerékpársáv a Nagykörúton? Ezt is kérdezzük Vitézy Dávidtól a Klasszis Klubban
Privátbankár.hu | 2024. november 13. 08:52
A közgazdász, közlekedési és városmobilitási szakértő, az októberben megalakult új Fővárosi Közgyűlés tagja 16 óra 30 perckor lesz élő adásunk vendége. A frakcióvezetővel szokás szerint élőben zajló stúdióbeszélgetésre ingyenesen lehet regisztrálni, majd azt online követni és kérdéseket feltenni.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG